cc Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 (endret) Jeg er i planleggingsfasen for mitt neste prosjekt. Sitter nå og vurderer vannkjøling, og eneste grunnen for min del, er for å få en mest mulig lydløs pc. Det jeg ikke helt skjønner, er hva vitsen med vannkjøling er, når man fortsatt må ha en vifte på radiatoren, da ender man jo opp med vifte uansett da? Greit, én vifte bråker mindre enn 4-5, og det er kulere med vannkjølingssystem enn vanlige vifter, men er dette de eneste fordelene? Det koster jo endel mer.. Og hva med kabinett-temperaturen, vil ikke den bli litt høyere med vannkjøling? Ville tro at vifter sirkulerer luften bedre, og dermed klarer å holde temp'en litt lavere (som er fint for diskene og annet). Fint om det kan luftes noen tanker om dette her, evt. bare forklare meg at jeg ikke har skjønt noe Edit: Kan jo legge til at jeg ikke har tenkt å overklokke dette systemet jeg snakker om, skal bare ha det stille og rolig. Sover 3 meter unna boksen, så... Endret 18. februar 2004 av cc Lenke til kommentar
tempezzzt Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 1) Kabbis tempen blir jo ikke så varm, ettersom vannet tar til seg denne varmeutviklingen. 2) Man må ikke bruke radiator.. mange løsninger (men laaange rør) som ikke trenger dette. 3) I tillegg har du jo vannpunmpa Lenke til kommentar
ghost7 Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 med stor nok radiator skal du får det til utan vifter, sant nok som du seier at tempen i kabinett blir høgre... du kan jo ha vifter som såvidt går(med viftekontroller) so har du løyst det probleme og dataen din er lydlaus... Lenke til kommentar
Acid Burn Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 vannkjøling kjøler også bedre enn vifter. eller. dvs: en delta vifte som går på maks hastighet oppå en sånn http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=MCX462V kjøler nok bedre enn vannkjøling... men da kommer lyden inn i bildet... ja vannkjøling er dyrt. det skal ikke legges under et bord eller hva det heter hvis du kjøper en radiator med plass til to 120 vifter i bredden fra HW-labs. (en av extrem serien deres) så kjøler dette veldig bra! du trenger faktisk bare å ha en vifte i den selv om det er plass til 2 eller 4... kan skrive mer når jeg kommer hjem... Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 Du kan nok kjøre en evo360 uten vifte (gjør jeg iafall) så lenge du har radiatoren et nokså kjølig sted som oppå kabinettet. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 en delta vifte som går på maks hastighet oppå en sånn http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=MCX462V kjøler nok bedre enn vannkjøling... Den der har ikkje sjangs mot et vannkjølingssystem. (Om ikkje det er et sett til 600kr eller montert feil da..) Du kan nok kjøre en evo360 uten vifte (gjør jeg iafall) så lenge du har radiatoren et nokså kjølig sted som oppå kabinettet. Det er kaldare nede på golvet. Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 Jepp, det er kaldere ute også, men det er også snakk om brukervennlighet Mye mer praktisk å har radissen festet til taket på kanisset enn på gulvet? Eller så kan du jo feste den under kabinettet da, hvis du lager lange føtter på kabisset. Lenke til kommentar
Acid Burn Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 en delta vifte som går på maks hastighet oppå en sånn http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=MCX462V kjøler nok bedre enn vannkjøling... Den der har ikkje sjangs mot et vannkjølingssystem. (Om ikkje det er et sett til 600kr eller montert feil da..) Dette er ikke riktig.... en delta vifte vil kjøe bedre.... med mindre du har en Danger den RBX blokk på prosessoren og denne radiatoren med en noen vifter. Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 (endret) Tror ikke det. Kjører 43 grader LOAD med mitt kjøleanlegg med RBX, 1048 og evo360 UTEN vifter. Med vifter på så ligger det på 33 grader Load. Tror du skal ha det bra kaldt i rommet for at det skal kjøle bedre da? Endret 18. februar 2004 av Fragletrollet Lenke til kommentar
Leetrune Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 Vannkjøling er best, stilfult. Bråker lite, kjøler bedre i forhold til bråk. Hva tror du har skjedd viss jeg hadde festet en 120 mm delta på raddisen da!? Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 Bråket noe j*v*l*g antar jeg Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 kanskje raddisen hadde begynt å bevege på seg hvis du byttet alle 15 viftene med 120mm delta vifter.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå