Gå til innhold

Linux mail klient komp. m/ outlook?

Anbefalte innlegg

Jeg bruker både Win2k og linux, i Windows har jeg alltid brukt Outlook Express, når jeg sitter i Linux bruker jeg webmail (samme konto)

Finnes det en mail klient til Linux som kan bruke samme mail filene som OE bruker? (de som ligger i <sysdisk>/Documents and Settings/Administrator/Local Settings/Application Data/Identities/{xxxx-x-xx-x-x-x-xx}/Microsoft/Outlook Express)

Tenkte å lage en liten FAT partisjon som jeg kan bruke til mail i både windows og linux

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har alltidt brukt Outlook, og skulle gjerne vite om det er mulig å importere all e-post og kontakter til et Linux mail program, da særlig Evolution.... trenger ikke å lagre i Microsoft's eget filformat! kan heller la en kopi ligge på serveren, og laste ned to ganger ;-)

Lenke til kommentar

Hvis man ikke har hentet ned mailen lokalt, men lar den ligge på serveren så funker feks evolution/kmail/thunderbird/operamail/mutt/pine/etc veldig greit på de fleste mailservere. For full integrasjon mot MS Exchange Server er det til nå bare evolution (som jeg vet) som støtter dette mot at man kjøper en liten plugin. da vil alt av kalendere/møter osv også funkere akkurat på samme måte som i outlook.

Lesing av outlookfiler vet jeg ingenting om, selv bruker jeg fetchmail for å hente mail, procmail for å sortere og mutt for å lese og skrive.

Lenke til kommentar

Fra Kmail's import-dialog:

Outlook Express 4/5/6 import filter

This is an Outlook Express import filter which fully supports versions 4 to 6.

Outlook Express generally stores its mailboxes in C:\Windows\Application Data\Identities\?????\Microsoft\Outlook Express

Note: Emails will be imported into folders named after the file they came from, prefixed with OE-

Written by Laurence Anderson.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...