ivarhoff Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 Er det mulig å finne IP-adressen til den du chatter med på MSN på en enkel måte? Lenke til kommentar
alsvartr Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 enkleste måten jeg kan komme på er å spør personen du snakker med hva ip'en hans er.. Lenke til kommentar
tempezzzt Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 (endret) Hehe.. enkleste er vel å spørre tcp/ip sniffer appz fikser vel biffen tenker jeg.. men det er ikke "enkelt" EDIT: åsså er jo msn ukryptert.. hehe.. teksten går i rått format; glimmers! Endret 18. februar 2004 av tempezzzt Lenke til kommentar
ivarhoff Skrevet 18. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2004 Poenget var å ikke spørre/opplyse den andre om det... Så man må til med andre program? Noen anbefalinger? Hadde håpet IP kanskje kunne blitt liggende i noen logger, enten i msn eller på PC'n. Lenke til kommentar
Zamoht Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 Så vidt jeg vet, sendes ikke vanlig tekst på msn direkte fra ip til ip.. mener den går gjennom en sentral server først. Men dersom du sender en fil til vedkommende.. kan du via f.eks ethereal, finne ipn hans ved å lokalisere datapakkene som sendes til han. Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 Har også hørt det om at det blir sendt via en server... Det er visst også grunnen til at filoverføring ofte går så treigt. Les; tror jeg Lenke til kommentar
ratata Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 kan vel bruke netstat. ikke så lett å finne ut hva som er hva... men det virker. tror jeg Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 Hva med vanlig e-post ? Kommer IP frem på meldingskilden ? Lenke til kommentar
ivarhoff Skrevet 18. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2004 netstat lukker seg etter 2 sek, så da må man være rask om man skal få med seg noe... Skal det være sånn, eller krasjer programmer for meg? Lenke til kommentar
TeMA Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 (endret) netstat lukker seg etter 2 sek, så da må man være rask om man skal få med seg noe... Skal det være sånn, eller krasjer programmer for meg? Hvis du bare skriver netstat i kjør feltet vil programmet lukke seg når det er ferdigkjørt. Skriv heller cmd (hvis du bruker XP/200) eller command (hvis du bruker 9x). Da får du opp ledeteksvinduet.. Ta så og skriv netstat der... Hvis jeg forstod problemet ditt rett... Endret 18. februar 2004 av TeMA Lenke til kommentar
KriB Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 Det opprettes vel direkte link (for filoverføring) når begge kjører "aktivt", men hvis en eller begge parter sitter bak en brannmur uten de riktige portene åpne må filene om Microsofts servere, og da går det tregt da... Lenke til kommentar
ivarhoff Skrevet 18. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2004 Testet nå med netstat, og ved filoverføring så kom ip/hostname opp. Kjørte nok aktivt begge to, for overføringen gikk raskt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå