Gå til innhold

Raw filsystem i windows xp

Xantix

Anbefalte innlegg

Håper noen kan hjelpe meg. Jeg har en 120gb western disk formatert til ntfs filsystem. Plutselig en dag så fikk jeg ikke tilgang til disken lenger. "Ikke tilgang" kommer det opp, noe om at "filen eller mappen skadet og kan ikke åpnes". Ser jeg på disk info så står det "Raw filsystem" og ikke ntfs lenger. Har prøvd å kjøre partition magic 8 og da kommer det opp at det er en ntfs disk og at den er nesten full, bare 8 mb ledig. Dog klarer den ikke ulike tester eller konverteringer. Da klarer den ikke å lese disken. Det eneste jeg ikke har prøvd er å formatere hele disken på nytt, og det er det siste jeg vil gjøre. Den er full og vil nødig miste 120gb før ALT er prøvd. Trenger derfor tips om hvordan jeg kan løse dette problemet evt redde data. Prøvde norton system works 2000 og den funket ikke. Den fant ingen dos partisjoner som kunne gjenopprettes. Håper virkelig at noen kan hjelpe ellers blir jeg nødt til å gå den tunge vei, formatering.......

Når jeg kontrollerer med partition magic får jeg : "bad file record signature" og den klarer ikke å fullføre. Disken vises som "F:?ô?"

Kjører win xp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...