Gå til innhold

Black-Metal/Heavy-Metal/Death Metal


Buddah

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
At noen synger om ###### og kirkebrenning gjør da ikke hele sjangeren dårlig? Må si at jeg foretrekker muzak om en fantasifigur enn om bling bling, drap, bitches og ho's. Takke meg til en skrulling med liksminke som synger om ###### enn ei lita jente som synger om å la seg knulle av en stor og sterk mann og om å kle seg sexy.

Poenget mitt er at når de fleste tenker death-metal så tenker de akkurat kirkebrenning og stygge folk som kler seg som satanister! Jeg har ikke sagt jeg ikke liker Death-Metal. Jeg sier at death-metal ikke er min stil og jeg liker ikke særlig godt moralen og musikken.. men gjør meg INGENTING at noen hører på den! Er ikke noen motstander av musikken, jeg prøver bare å forstå hva som er bra med det? for jeg kan ikke helt se det..

 

så gi meg 5 punk eller noe, over hva som er fint med Death-Metal... så skal jeg gi deg 5 mot punkt.. eller noe :s

Lenke til kommentar

1. Det er melodiøst (kommer selvfølgelig annpå hva du søker innen sjangeren)

2. Det er sammensatt, mye variasjon

3. Avansert og bra musikalsk sett

4. Ofte teknisk flinke folk som kan sitt instrument

5. Bra og ofte poetiske tekster

6. Hardtslående virkningsfull vokal

 

Rett og slett bra musikk.

 

Det at du sitter inne med flere feiloppfatninger og fordommer enn Carl I. Hagen er jo egentlig ikke mitt problem.

Endret av SBS
Lenke til kommentar

jepp SBS, helt enig. Liker Dimmu Borgir veldig godt, vokalen kan være irriterende til tider, men hør på Metal Heart, Burn In Hell, Puritania osv. Liker egentlig veldig mye fra det nye albumet og, heavy, symfonisk og genial tromming. Ellers er Testament vært å sjekke ut, kan vel klassifiseres som Thrash/speed, men også death metal. Sjekk ut Down For Life og Legions Of The Dead. Bare veldig rå, agressiv og heavy musikk, skikkelig bra å headbange til :thumbup:

Lenke til kommentar
Problemet mitt generelt sett, er at det er stressende og ikke særlig fint heller! Ikke harmonisk og hvis det er melodier, blir de ødelagt av dårlig og skikkelig kjip hamring på gitar som ikke er særlig "vakkert"...!

Hva er egentlig problemet, da? Det er jo bare å la være å høre på det om du ikke liker det? Og vi som liker det kan vel høre på det om vi vil ?

Lenke til kommentar
Problemet mitt generelt sett, er at det er stressende og ikke særlig fint heller! Ikke harmonisk og hvis det er melodier, blir de ødelagt av dårlig og skikkelig kjip hamring på gitar som ikke er særlig "vakkert"...!

Hva er egentlig problemet, da? Det er jo bare å la være å høre på det om du ikke liker det? Og vi som liker det kan vel høre på det om vi vil ?

Vil prøve å forstå hvorfor dere hører på det. For jeg finner det ikke interessant og ikke fint, fengende, eller kraftfullt!

 

Skjønner ikke helt hvordan du får det melodiøst jeg? De få Cradle Of Filth, Satyricon, Dimmu Borgir ol. sangene jeg har hørt er jo langt fra melodiøse. Skriking og roping fra vokalisten, hamring på gitaren, trommene slamres hardt på som han som spiller var helt gal, og ett keyboard som lager "skumle" bakgrunnslyder. Så kommer det noen gitarsoloer kanskje iblant, som i å for seg er ganske bra, skal litt til for å spille de, men med skrikingen, hamringen, trommingen og lydene så blir det ikke bra. Men det er min mening og jeg respekterer dere som har en annen oppfatning og trossalt har hørt mye mere metal enn jeg. Selve metal sjangeren blir generelt sett på som ######-worshipping og kanskje ikke så veldig posetivt... Men jeg vet og har fått snudd mitt syn mere på det nå. Men likevel forstår jeg ikke helt hvordan dere får det til å bli fint og fengende? :p

Lenke til kommentar
Selve metal sjangeren blir generelt sett på som ######-worshipping og kanskje ikke så veldig posetivt... Men jeg vet og har fått snudd mitt syn mere på det nå. Men likevel forstår jeg ikke helt hvordan dere får det til å bli fint og fengende? :p

Bare black metal eller hele sjangeren metal? I say: WTF?

Lenke til kommentar

Smak og behag.. Mange som ikke kan fordra jazz, og mener det er usammenhengende instrument-onani, mens andre mener det er den beste formen for musikk som eksisterer.

Hør på noe nyere Immortal, ikke noe særlig med skriking fra vokalisten, tøffe takter og fine melodier. Dersom det ikke fenger eller treffer deg, så er kanskje ikke sjangeren noe for deg, og siden det er en såpass subjektiv sak, veldig vanskelig/umulig å forklare.

Lenke til kommentar
buddah : det er akkurat som jeg skulle si om din musikksmak, "hva er så flott og fengende med din musikkstil da?"

Vel, ta Coldplay som eksempel.

 

- Tekster som minner meg om noe

- Tekster som gir meg noe (Romantisk følelse, ettertenksom... ;))

- Harmoniske melodier

- Flotte lyder og eksperimentale effekter

- Nydelig vokal som virkelig kan synge

- Kan slappe av til det

- Kan ha fest til det

 

;) Som jeg sa tidligere, så er dette en diskusjon som går ut på smak og behag... :p OG det går an for forskjellige personer og finne de samme punktene til begge sjangre.. Så jeg beklager vel på en måte min "frekkhet" mot Death-Metalen deres.. ;)

Endret av Buddah
Lenke til kommentar

Vel, personlig liker jeg et veldig bredt spekter av musikk (fra garbarek til coldplay/u2 til RHCP/QoTSA til death metal+++).

 

Men jeg vet om en del folk som ikke liker Coldplay i det hele tatt, dette på grunn standard akkorder, lite variasjon, lite nyskapende, ikke noe særlig til vokal osv.

 

Det er som du sier en personlig mening, men du har bestemt deg på forhånd og da blir det en helt annen sak.

Endret av SBS
Lenke til kommentar
jeg skrev Death metal (se overskriften til topicet)

 

Trur ikke jeg ville karakterisere In Flames som death metal heller. Til det er det for mye melodi i musikken.

 

Men det er et bra band. De kommer forresten til Norge snart. Konsert på John Dee. Husker ikke dato, men må få meg dette.

 

Et par andre band som prøves (death metal?) er norske Deride og Grimfist. Kanskje to av Norges beste band. Synes ihvertfall Deride overgår band som Dimmu Borgir og Satyricon (selv om de er i en annen sjanger).

 

 

mvh

Pantera

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...