mono Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 Har et eksisterende nett på jobb m 3 maskiner (server + 2 satelitter via kabling), fått bærbar m wlan (802.11b) som jeg skal bruke til jobb hjemme. Har ingen ledige vanlige lan-porter på server, så jeg tenkte å bare kjøpe en sånn wlan usb dongle for overføring av filer server -> laptop / laptop -> server. (dreier seg nesten kun om swapping av en .mdb fil på 10 Mb) Er dette en god løsning, og i såfall, noen som har erfaring med disse usb donglene - hvilke type? (OS=XP pro på server og XP home på laptop) Lenke til kommentar
BlondGod Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 Morn, har en USB dongle fra Sparklan(fås kjøpt på telehuset tror jeg) og det fungerer helt greit, eneste negative er at den sitter litt løst i porten, så hvis bikkja snuser på den, eller noe annet kommer borti er det fort gjort å miste forbindelsen. Det bør vel også nevnes at de 2 første jeg fikk var defekte, men nummer 3 fungerer altså prikkfritt. Lenke til kommentar
mono Skrevet 18. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2004 Funker denne fint tror dere? dongle Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 Det tror jeg funker fint ja. CNet er et anerkjent merke, så hvilken dongle du bruker tror jeg spiller fint lite........ Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 Har den selv, og har satt den opp fler andre steder også... Funker svært bra, men hvis du har en litt dårlig/svak(?) router og maskinen det skal brukes på er litt langt unna så burde du belage deg på å måtte bruke den medfølgende usb skjøteledningen og ikke bare stikke den rett i USBporten bak på PC'en... Jeg har den i bak på PC'en (rett i USB'en), sitter 4meter fra routeren og får kun 80% signal styrke. Satt opp trådløst nett hos moren min, da måtte jeg bruke skjøteledningen, den ville ikke finne nett ellers! Det var gjennom to rom da... Men konklusjon: veldig fornøyd, kan anbefales Lenke til kommentar
mono Skrevet 18. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2004 Takker så mye, da blir det en slik. Kommer til å sitte max 2 m unna så det blir ikke noe problem. Kjempehjelp!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå