Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Norsk Dc hub?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
om 2 sec. så forsvinner denne tråden...

det er fy-fy med DC

Moderatorene begynner snart å hyle... Merkelig nok så tillater de ikke snakk om DC som er et fullstendig lovlig program, det kan jo hende at noen bruker dette programmet til å begå datarelatert kriminalitet.

Det neste blir vel å forby snakk om datamaskiner i sin helhet, det kan jo hende at noen bruker datamaskiner til å begå datarelatert kriminalitet...

Lenke til kommentar

Finnes grenser da. Er faktisk mye lovelig materiell man kan laste ned og. Han spør ikke om piratkopi, musikk, eller filmer, men om noen har en norsk dc hub... blir nøyaktig det samme som å spørre om en norsk irc server. For man kan jo laste ned piratkopier på irc og, kan man ikke? Og hvis en tråd skal stenges på et slik grunnlag tror jeg virkelig at hw.no er skakk kjørt.

Btw, flest crackere bruker Linux. ALT PRAT OM LINUX ER HERVED FORBUDT.

admin get my drift?

Endret av melbamix
Lenke til kommentar

Mener jeg klarer å gå i sammkjør med hw.no rettningslinjer her. jeg har nemmelig ikke nevnt et ord om pirat kopier ol.

Det finnes som tideliggere nevnt her lovelig nedlastningsmurligheter også på DC

Endret av tøs
Lenke til kommentar

men er DC hubber ulovlig i seg selv da? og er opplysning om hvor man finner denne huben ulovlig?

Oh I see.. ble litt klokere av å lese retningslinjene:

(rettningslinjene, punkt 8.)

Det er forbudt å komme med informasjon som kan lede til piratvirksomhet. Videre er det forbudt å annonsere, reklamere eller informere om emulatorer. Det er forbudt å gi spesifikk informasjon om hvor en kan laste ned musikk, film, programvare etc. fra P2P-nettverk / filesharing-hubber. Videre er det forbudt å komme med direkte reklame for hubber. Utsagn som "på hub xxx.xx finner du [spesifisert materiale]" er ikke tillatt og medfører utestengning.

første setningen er jo latterlig generell... regner med at alle tråder angående kopierings software(nero, Clone CD), og brenning av CD'er og DVD'er går innunder denne retningslinjen gitt. Og hvor går grensen mellom reklame og opplysning? Opplysning er vel det et forum er til for?

Jeg forstår at HW.no ikke ønsker å fremstå som et fristed for datakriminalitet, men å opplyse hvor man finner en DC hub mener jeg i seg selv er helt greit, og jeg hadde hjulpet deg tøs, hvis jeg kunne. Jeg har prøvd å bruke DC selv og har ennå ikke fått koblet meg opp til noe som helst. :dontgetit: <=me=n00b

EDIT: SCHWÆRTE! er alltid for treig med å poste.. men godt å se flere er enige. :thumbs:

Endret av BlondGod
Lenke til kommentar
Utsagn som "på hub xxx.xx finner du [spesifisert materiale]" er ikke tillatt og medfører utestengning.

Greit, her sier de det bare er å kjøre på. Han spør ikke om spesifisert materiale. han spør om en norsk server. Så bare å gi han det og skyld på meg. er jo ganske latterlig og at et slikt enkelt spm alltid skal ende i om det er lov eller ikke

Lenke til kommentar

vel hvis det er lov, noe som kansje er vanskelig å lese utifre rettningslinjene:

" Det er forbudt å gi spesifikk informasjon om hvor en kan laste ned musikk, film, programvare etc. fra P2P-nettverk / filesharing-hubber. "

kan noen kansje komme men noen kontrekt forslag?

Endret av tøs
Lenke til kommentar

herregud da, man kan laste ned slikt overalt. Da kan vi snart ikke snakke om internett heller da. finner jo filmer og slikt der og. Det der er bare tull. Du spør om en norsk dc hub og det skal du få når jeg kommer hjem. er på skolen. Og skal de banne meg for det kan det bare være. Da begynner hw.no å skyte seg selv i foten.

har man dc kan den brukes til noe ulovelig. Han man explorer og surfer kan man bruke det til noe ulovelig, har man irc kan man laste ned og finne like mye som på dc. Har man en pc kan den brukes til noe ulovelig. Ey man må jo stenge da. Det finnes lover og regler som hw.no forholder seg til, men det er bare rettningslinjer. Sunn fornuft er alt man trenger og den sier meg at å gi deg en norsk dc hub ikke er ulovelig. Og jeg vet her jeg ikke tar feil

Endret av melbamix
Lenke til kommentar

Bare å laste ned HUBlist, og bruke "NOrge" eller "Norway" på filter det, vel? :)

Edit: "JAAA, Fordi folk spør etter DC++ HUBer for å kunne laste ned hjemmelagde filmer og hjemmelagd musikk!!!

Duh! Hvem bruker DC til noe lovlig?"

Endret av [ReXoR]
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...