Fx-1 Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 Ny Audi A6 går for gull. Pressemelding: Med den nye Audi A6 har Audi satt seg høye ambisjoner. Audi A6 skal erobre posisjonen som den mest ettertraktede bilmodellen i det luksuriøse storbil- segmentet. Den nye Audi A6 er preget av dynamikk, sportslighet, avansert teknologi og en ny, aggressiv design. Les artikkelen her Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 (endret) hvilken av de to sm& motorene tror dere er raskest? 2.0 TDI eller 2.4 bensin? er hestekrefter alt? Endret 24. februar 2004 av Xvani Lenke til kommentar
Antihero Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 kjedelig for oss nordmenn at de har kuttet ut motorene med lite volum og turbo. de var avgiftsmessig gunstige. audi kommer til å tape en del i norge pga det. vet ikke hvilken som er raskest av de minste motorene. dieselen har mest dreiemoment i hvertfall.. Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 kjedelig for oss nordmenn at de har kuttet ut motorene med lite volum og turbo. de var avgiftsmessig gunstige. audi kommer til å tape en del i norge pga det. Vell, nå er jo 2.0TDi ganske prisgunstig motor i forhold til 2.4 bensin da. Den har mindre antall hester, den har mindre slagvolum. Men takket være dieselen's egenskaper som mye dreimoment og lavt forbruk passer den perfekt i en så stor bil som dette. Hvertfall med norske avgifter så er 2.0 TDi gunstigst i Audi's nye motor program. Lenke til kommentar
alexf Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Blir spennende å se om den kan ta igjen forspranget til E60 og W211 fra BMW og Mercedes. Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 "Audi - forspranget ligger i teknikken" Jeg trur igrunn at Audi kommer til å få problemer med å hamle opp med 5 serien og E klassen. De har mye større motor utvalg, og de er unike på hver sin måte. BMW er sportsligere, men den nye 5 serien er ganske myk i grunn i følge tester, men den har bra kjøre egenskaper forde. E klassen har alltid hvert en luksus cruiser, kommer jo standard med automatgir, sier jo sitt. (Taxi! ) Både BMW og MB har bakhjulstrekk, noe Audi ikke har. Audi har mulighet for quattro, men det er jo fort dyrt. Om bakhjulstrekk er en fordel/ulempe kommer opp til hver enkelt da. Lenke til kommentar
alexf Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Audi ligger også en del under BMW og Mercedes i pris. Den kan bli et bra alternativ. I følge en test i Drive er en ribbet (utstyrsløs) 5 serie en dårlig opplevelse. Lenke til kommentar
bjaa Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Jau, Audi er en god del billigere. Har lest i alle tester at BMW 5 serien er ribba for utstyr, og utstyr er DYRT. Men da er det bare å vente på de første testene osv av Audi A6 når den tid kommer. Lenke til kommentar
alexf Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Testen ble utført uten en styringsmekanisme som er ekstrautstyr, og dynamic drive - som også er ekstrautstyr. Med dette utstyret derimot, er 5 serien i en klasse for seg. Lenke til kommentar
chma Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Uansett, spørr du meg så er det litt nedtur å vite at du egentlig kjører rundt i en dyr passat..... Syns dette ligner mye på det de ville med Phaeton Lenke til kommentar
dreadful Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Tull og tøøys, dyr passat??? Hvor får du det fra Audi kan ikke sammenlignes med en dyr passat. FSI teknologien frigir også mer energi fra motoren m minder volumer. systemet bygger på spesiel innsprøytning og variabele tider. Kan ikke tenke meg at Audi kommer til å få problemer med å selge disse bilene hvis de tåler norske forhold. Bilene er veldig estetiske i utformingen og når Stasjonsvogna kommer da blir det iallefall salg. vil vel som vanlig dele markedet med MB og BMW Lenke til kommentar
Antihero Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 kjedelig for oss nordmenn at de har kuttet ut motorene med lite volum og turbo. de var avgiftsmessig gunstige. audi kommer til å tape en del i norge pga det. Vell, nå er jo 2.0TDi ganske prisgunstig motor i forhold til 2.4 bensin da. Den har mindre antall hester, den har mindre slagvolum. Men takket være dieselen's egenskaper som mye dreimoment og lavt forbruk passer den perfekt i en så stor bil som dette. Hvertfall med norske avgifter så er 2.0 TDi gunstigst i Audi's nye motor program. jeg tenkte først og fremst på bensin men glemte å si det. 1,8T var jo gull verdt i norge. synd den ble faset ut Lenke til kommentar
chma Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Tull og tøøys, dyr passat??? Hvor får du det fra Audi kan ikke sammenlignes med en dyr passat. FSI teknologien frigir også mer energi fra motoren m minder volumer. systemet bygger på spesiel innsprøytning og variabele tider. Kan ikke tenke meg at Audi kommer til å få problemer med å selge disse bilene hvis de tåler norske forhold. Bilene er veldig estetiske i utformingen og når Stasjonsvogna kommer da blir det iallefall salg. vil vel som vanlig dele markedet med MB og BMW Viste ikke at folk var så uvitende.... Volkswagen er mer enn bare volkswagen, og du er passe dum om du tror audi utvikler allt selv...Det er klart om du kan motbevise det så er det greit nok, men bilindustrien er flinke til å bruke flere navn på samme teknologier. Uansett, dette er ikke noe nytt. En porsche cayenne og touareg er bygd over samme lest. En lexus i utgangspunktet en dyr toyota.... http://www.volkswagen-fleet.com/ Det er ikke uten grunn at det stod passat på deler i A6en familien min hadde..... Lenke til kommentar
Fela Skrevet 19. september 2004 Del Skrevet 19. september 2004 Tror ikke dere kan uttale dere om at A6 er en "dyr" passat utgave.... Ihvertfall ikke før den nye passaten kommer i 2005!!! Og det er vel ingen hemmelighet at Audi og Volkswagen sammarbeider....begge er jo under VAG konsernet som også Seat og Skoda er.....Alle dele esker til alle de 4 bilene er merket med alle de fire logoene!!!! En morsom ting med den nye A6 er at håndbremsen bare er en knapp man trykker på Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg