Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har holdt på litt med en maskin her nå, blant annet fjernet MsBlast og LoveSan.A og flere varianter av disse, patchet operativsystemet for å hindre at MsBlast kommer igjen, og oppdatert antivirusprogrammet.

Etter oppdateringen av antivirusprogrammet, og scanning av systemet da, får jeg opp melding om at viruset "Backdoor.Spybot.as" er funnet ,men ikke lar seg fjerne med F-Secure, og fila som er infisert kan ikke slettes..

I ettertid har jeg prøvd med Ad-Aware v6, og skal nå også prøve med SpySweeper fra WebRoot.com ..

Jeg har også prøvd å søke på nettet etter en fix, men finner kun fix til Backdoor.Spybot.gen , og removal-prosessen er langt fra den samme på disse to variantene.

Jeg har også lest litt rundt, at Spybot er en spyware-remover , men det er vel to forskjellige "spybots" det er snakk om i så tilfelle.

Noen ideér?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet er nå løst, ser det ut som.

Jeg velger å dele løsningen me dere i tilfelle noen skulle komme ut for det samme.

I første runde var det F-Secure Antivirus som fant trojanen, men den hadde ingen informasjon om den, eller noen måte å fjerne den på.

Etter litt sirkulering rundt på forskjellige virus-sider, fant jeg frem til et produkt av McAfee, kalt "Stinger".

Denne ble kjørt, samt Ad-Aware fra Lavasoft, og det ble da renset opp litt i systemet.

Etter dette avinstallerte jeg F-Secure, og reinstallerte samt en oppgradering og scannet systemet.

Problemet jeg da støtte på var en fatal blåskjerm uten noen utgang, dette viste seg imidlertidlig å være en konflikt mellom Stinger og F-Secure, og jeg gikk til fjerning av Stinger verktøyet for å scanne systemet med en oppdatert F-Secure.

Etter fjerning av Stinger, og scanning med F-Secure, fikk jeg gladmeldingen "No viruses found!" :)

Linker:

Stinger

Lavasoft Ad-Aware

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...