Gå til innhold

Skal ha ny bærbar, hvilken?

alos

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha ny bærbar datamaskin, den skal brukes til studie så det er derfor viktig at den både er stille og har god batteri-kapasitet. Prisen skal ligge mellom ca 10.000 og 13.000. Er det noen her som har gode tips til hvilken maskin som passer for mine bruk? Programvare og slikt er ikke noe problem, har lisenser på det jeg trenger.

Takker for all hjelp jeg eventuelt får.

alos

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå skriver du ikke hva du skal bruke den til, men du kan få en Dell Inspiron 8600 med Radeon 9600 for rundt 13000,- Gå inn hit og konfigurer den slik du vil ha den.

Edit: Du skrev jo hva du skulle bruke den til, men jeg var så trøtt at jeg ikke fikk det med meg. Men siden du er på jakt etter en lett og stille maskin så let etter Centrino maskiner.

PSdata har en Tundra maskin til 12999,- som du bør se litt på.

Endret av phoen|x
Lenke til kommentar

Har selv bestilt en Dell I8600, og skal selv bruke den til skole, spilling, film, vidoeredigering osv.. mener dette er en meget bra maskin, for en relativt billing penge.. Ulempen (hvis man bryr seg om slikt) er at den er "stor" og "tung" - veier vel rundt 3 kg (ikke at jeg har problemer med å bære en maskin på 3 kg, men ..)

Så hvis du vil ha en desktop-erstatter, så er Dell I8600 et bra valg..

Du burde vurdere å se på "multimedia/performance" maskinen.. hvis du vil ha rå oppløsning og et radeonkort..

Dell er fint :D

Lenke til kommentar

Jeg sitter på en Acer Travelmate 66o serien her på jobben, og sysn acer har truffet bra med sin travelmate serie.

Den er basert på centrino og er lydløs. Tastaturet er utrolig behagelig å bruke (går i en svak bue). Har bare godord å si om denne.

Eneste er at skjermen kunne vært av bedre kvalitet, men det er jo vanskelig på bærbare (spesielt når hele øvre deksel kun er 0.5 cm og inneholder skjermen)

Edit: glemte å si at batteritiden er helt sykt bra

Endret av oivind_dahle
Lenke til kommentar
Jeg sitter på en Acer Travelmate 66o serien her på jobben, og sysn acer har truffet bra med sin travelmate serie.

Den er basert på centrino og er lydløs. Tastaturet er utrolig behagelig å bruke (går i en svak bue). Har bare godord å si om denne.

Eneste er at skjermen kunne vært av bedre kvalitet, men det er jo vanskelig på bærbare (spesielt når hele øvre deksel kun er 0.5 cm og inneholder skjermen)

Edit: glemte å si at batteritiden er helt sykt bra

kikket litt rundt på forskjellige bærbare og syntes Acer så veldig interesangt ut. Hvor har du kjøpt din Acer? Og hvor mye betalte du for den?

Sikler også litt på Whitebox CL50, men har ikke i nærheten av bestemt meg.

Lenke til kommentar

det er kampanje på en bærbar Medion 30001409hos elkjøp, varer frem til 21 februar 04.

der har du mye for pengene. 10000 kr, får mobile p4 2.8 ghz, 512 minne, 40 gb, 15" skjerm etc.... eneste hvis du skal spille, da vil den ikke holde.

Men det er en rå maskin til den prisen, Hvis du klarer å stå i kø hos elkjøp en time.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...