Gå til innhold

Program til å legge inn alt på maskinen fra en fil

chrisege

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg lurer på om noen kan anbefale meg et program som jeg kan lage en fil, som alt som skal ligge på maskinen ligger i.

Når jeg starte filen, skal alt legges inn, (OS, Office og alle de andre programmene). Vet om Norton Ghost, men mener jeg har lest at da må du opprette en fil for hver maskin, poenget mitt er at jeg skal bruke det på skolen (Kansje), hver gang en maskin kresjer, skal ikke ha 15 forskjelige filer. Få maskiner er likt oppbygning (Maskinvare/hardware). Det skal også kunne brukes når det kommer nye maskiner.

Finnes det noe slikt program? Det over er litt dårlig skrevet, men, men...!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når man har forskjellig hardware må man lage en fil for hver PC, man kan jo alltids håpe at det ikke kræsjer og at man kan installere de riktige driverne osv i etterkant men da er jo litt av vitsen borte :)

Har ikke hørt om noe program som automagisk tryller fram riktig software til forskjellige pc'er ;)

Edit: Hvis du kjører kun hardware som windows har innebygde drivere til så vil det fungere...

Endret av mars001
Lenke til kommentar

Hvis alle maskinene skal ha samme software går det flott å bruker Norton Ghost, bare du lager en sysprep installasjon og forsegler den FØR du kjører opp Ghost...

Edit: Sysprep fungerer såvidt jeg veit kun på XP... :ermm:

Endret av phsyco
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...