Gå til innhold

Siemens SL55


Virre

Anbefalte innlegg

Telefonen min døde i dag, og jeg må nok ut og kjøpe en ny en rimelig fort. Har siklet litt på SL55.

 

Kan egentlig ikke bruke så mye penger, siden jeg er helt blakk, så egentlig burde jeg funnet med en enkroners-telefon. Men så synes jeg den her er så lekker...

 

Altså, det jeg har lyst på er fargeskjerm, gode menyer (liker Siemens sine utrolig godt), god lyd, gode taster og mulighet til å sende bildemeldinger. En god kalender er jeg helt avhengig av.

 

Skal innrømme at designet teller mye for meg.

 

Er dette en telefon for meg, tror dere? Det virker jo som om dere har greie på dette, mener jeg. ;)

Eller kan jeg (jeg er en enkel sjel) greie meg lenge med en billigere telefon?

 

Jeg har til nå greid meg fint med en Siemens C35i, men jeg savner bildemeldinger, kalender og fargeskjerm.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det, man betaler for, når man køber SL55, er først og fremmest det meget raffinerede design.

 

Rent funktionsmæssigt er den ikke bedre end S55, som koster omkring det halve. Tværtimod, for S55 har både bluetooth og infrarød port, mens SL55 kun har infrarød, men mangler bluetooth.

 

Dertil kommer, at S55 har vundet en fornem design-pris. Jeg husker ikke lige hvilken - men det er ganske vist. :yes:

 

Og hvis du ikke har brug for hverken infrarød eller bluetooth, er også M55 et rigtigt godt valg, som du kan du få endnu billigere end S55.

Dens design er ovre i den mere kontroversielle genre: Enten forelsker man sig straks i den - eller også kan man ikke holde synet ud. :D

 

 

Alle de nævnte telefoner har (rimeligt) god lyd og mulighed for at sende billedmeddelelser (MMS) samt en udmærket kalender. Tasternes kvalitet er der til gengæld delte meninger om.

 

Men Amobil har lavet nogle vældig gode og udførlige tests af dem allesammen, så jeg vil da foreslå, at du går ind under linket "Tester" i menuen til venstre, og ser nærmere på, hvad de forskellige telefoner har at tilbyde, inden du beslutter dig. :thumbs:

Endret av Heiberg
Lenke til kommentar

Bluetooth bruger du, hvis du vil ha' din telefon til at samarbejde med din PC.

 

Det kan du også bruge den infrarøde port til, men kun hvis det understøttes af PC'en. Hvilket vil sige: Kun hvis du har en bærbar - for der er kun rent undtagelsesvis infrarød på en stationær pc.

 

Men det problem kan du så løse ved at købe et kabel. :yes:

Lenke til kommentar

Af en eller anden grund føler jeg mig overbevist om, at spørgeren er en "hun" og ikke en "han". ;)

 

Iøvrigt er lyden på S55 jo på ingen måde dårlig. Jeg er enig i, at den er bedre på SL55 - men ikke MEGET bedre.

 

Men når jeg ikke gik i dybden med de forskellige telefoners styrke og svagheder, skyldes det, at det gør man i Amobils tests, som jeg udtrykkeligt henviser til. :)

Lenke til kommentar

er ikke glad i sl55...

 

kort oppsumering:

-skjermen er ikke dårlig; men ikke stor eller bra...

-tastaturet er grei; men har sett bedre på siemens.. (sammen med sx1 synes jeg -sl55 har værste siemens tastaturet; mest pga. plaseringen)

-designet er helt grei; men ikke noe spesiellt lekkert..

-menyene og os'en er siemens; ganske bra...

-mangler forøvrig blåtann som er helt über praktisk når du får taket på d...! (du an bruke d til trådløst headset, pc overføring ++)

-litt lite minne...

 

helt grei telefon altså.. men ville faktisk ha gått for en anna mobil som er liten og stilig... LG's G5400 er også veldig bra tlf.

Dessuten får du den for 2000 kr...!

negativt med lg'n er derimot også minnet ;)

 

Amobils test av LG G5400 ;) (kan røpe at den fikk terningkast 5)

Amobil's test av SL55 ;) (kan røpe at den fikk terningkast 4)

Endret av Remerser
Lenke til kommentar
skyldes det, at det gør man i Amobils tests, som jeg udtrykkeligt henviser til. :)

Trodde vi hadde lært at Amobils tester er litt på jorde nå :)

 

Uansett, SL55 har MEGET bedre lyd mener nå jeg, bare test med ringetoner som har endel diskant og bass, så vil du høre at S55 mangler begge deler. Dette skyldes at SL55 har en mer påkostet høyttaler.

 

Men, det viktigste er vel designet, og at SL55 er griselekker er det vel ingen tvil om. Har en selv jeg :)

Lenke til kommentar

Og angående Amobil's test af S55 kan jeg røbe, at den fik terningkast 6. :D

 

Men uanset hvad: Hvis Virre er brændt varm på SL55, synes jeg også, hun skal købe den. :thumbup:

 

I en så alvorlig sag som køb af mobiltelefon bør man ALTID følge sine lyster. :thumbs:

 

Iøvrigt er jeg på ingen måde enig i, at LG G5400 er mere stilig end SL55 - meget langt fra oven i købet. :D

Endret av Heiberg
Lenke til kommentar

Pointet er at brukeren liker designet på SL55 og da bør han selvsagt kjøpe den.

 

Har vi noen gang vært mates da?

Synes du er en jeg alltid er uenig med jeg ;):p

 

Heiberg: mener da å huske at S55 fikk 5'er. Da må de i såfall ha endra i senere tid, sikkert fordi S55 selges til dumping-priser nå.

Lenke til kommentar
Okay, molna, men så må det også pointeres, at GPRS klasse 10 er bedre end klasse 8.

Så i så henseende er det altså S55, der står stærkest.

 

Bare så spørgeren ikke bliver forvirret. ;)

Anbefaler å lese litt om hvordan GPRS fungerer, og de forskjellige klassene :D

Så vil man se at klasse 10 har kun 1 slot ekstra for upload, som spiller liten rolle i daglig bruk av mobilen, med mindre man sender sinnsykt mye mail fra telefonen da.

 

Klasse 8 har 4 slots for nedlasting, og 1 for opplasting, med max. 5 slots i bruk samtidig. Klasse 10 har 4 slots for nedlasting og 2 for opplasting, med max. 5 slots i bruk samtidig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...