Kneipp Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 Skal lage en enkel men stilig hjemmeside til en liten bedrift. Jeg har ganske gode datakunnskaper, men har ikke vært innom html eller noe form for programmering. Hvilke programmer kan dere anbefale for nybegynnere? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 Frontpage eller Dreamweaver MX, kombinert med et grafikkprogram, f eks Adobe Photoshop. Lenke til kommentar
Kneipp Skrevet 18. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2004 Hjertelig. Prøver først Frontpage siden jeg har den i Office pakka. Vet du eller andre om bra nettsider som har html tips og hjelp for nybegynnere og Frontpage brukere kanskje? Lenke til kommentar
cremaster Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 Slenger inn et tilleggsspørsmål jeg: er Dreamweaver vanskelig å bruke? Er det mye man må sette seg inn i for å lage en enkel hjemmeside, altså at man kan jobbe opp kunnskapene gradvis men få publisert noe raskt? Lenke til kommentar
zeronz Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 det er ikke noe vanskelig aa bruke Dreamwaver etter aa at man har lekt litt med det. programmet er ikke like bruker vennlig som frontpage, men det er heller ikke et vanskelig program. og kodene blir mye renere med dw en fp Lenke til kommentar
epsil Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 Å kalle Microsoft FrontPage og Macromedia Dreamweaver for HTML-programmer er vel å ta i litt (spesielt når det gjelder førstnevnte). Den taggsuppa disse programmene spyr ut kan knapt kalles HTML. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 FP lager dårlig kode, men DW lager ikke så dårlig kode... Men hvis du vil ha et pure html program, anbefaler jeg HTML-Kit... Det kan fylle ut koden for deg når du skriver, det har linking til w3c's validatorer, både html og css! veldig nyttig! Vet du eller andre om bra nettsider som har html tips og hjelp for nybegynnere og Frontpage brukere kanskje? http://www.w3schools.com/html/default.asp er nyttig hvis du skal lære deg html! hjulpet mange her den siden tror jeg! Lenke til kommentar
Kneipp Skrevet 18. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2004 Takker for alle tips Lenke til kommentar
Klette Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 For Guds skyld, ikke bruk Frontpage.... DW er greit, men notisblokk er vel best Brukser selv html-kit som jeg er strålende fornøyd med Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 For Guds skyld, ikke bruk Frontpage.... Har du en begrunnelse? Fordi det skriver ie-vennlig kode og phukker opp siden i annet enn IE? Det er forresten feil, så lenge du gjør det riktig. Og det kan du spørre hvem som helst her om. FrontPage er helt klart det ENKLESTE for en n00b, men ikke det "beste". Lenke til kommentar
Klette Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 Vel, DW er rett og slett ett bedre program. CSS støtte etc. Vet du om noen som lager fete sider i FP ? Man kan jo liksågodt lage hjemmesidene sine i word og eksportere som html. Samme effekten. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 Vet du om noen som lager fete sider i FP ? http://www.demoted.org Go PoleCat! Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 (endret) ehh.... PoleCat kanskje... se på siden hans; lagd i FP!!!!!!!!!! så der dreit du deg skikkelig ut! Edit: HalTan kom før meg gitt... Endret 18. februar 2004 av Jibril2k Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 Vet du om noen som lager fete sider i FP ? http://www.demoted.org Go PoleCat! Man kan jo liksågodt lage hjemmesidene sine i word og eksportere som html. Samme effekten. Og der datt seriøsitetsnivået ditt fra "lite" til "ingenting" i mitt hode. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 Og der datt seriøsitetsnivået ditt fra "lite" til "ingenting" i mitt hode. der sa du det! Lenke til kommentar
Klette Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 Personlig synes jeg ikke at demoted.org har noe spektakulert design ( dog langt over gjennomsnittet ) , men det virker som mange liker den. For å endre litt på mine siste innlegg som kan virke litt useriøse ( prøve å rette på det feil intrykket de gav ): Personlig synes jeg det er bedre å lage hjemmesider i DW eller i en ren kode editor. Nå har jeg ikke prøvd FP siden 2000 versjonen, som ikke traff meg. Konklusjon: Prøv litt forskjellige editorer, se hvilken du liker best, og bruk den. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 For Guds skyld, ikke bruk Frontpage.... DW er greit, men notisblokk er vel best Brukser selv html-kit som jeg er strålende fornøyd med Ja... ? Det var ikke akkurat det du sa her da... Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 Personlig synes jeg ikke at demoted.org har noe spektakulert design ( dog langt over gjennomsnittet ) , men det virker som mange liker den. Akkurat det svaret jeg hadde forventet meg. Og om jeg bruker DW eller FP til å sette inn PhotoShop designet mitt i, er egentlig ett fett. Akkurat det samme vises på skjermen for deg allikevel. Jeg arbeider bare kjappere med FP, det er vel nesten eneste grunnen til at jeg bruker det. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 Man kan jo liksågodt lage hjemmesidene sine i word og eksportere som html. Samme effekten. Nei, det kan man ikkje - Word er en tekstbehandler, IKKJE et heimesidelagingsverktøy, PUNKTUM. Word-genererte websider blir omtrent som websider laga av sånne geocities greier o.l. Lenke til kommentar
Crack Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 (endret) ==== Slettet ==== Endret 24. mai 2006 av Crack Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå