Yamato47 Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 Jeg vurderer sterkt å bygge meg nytt kabinett. På ikea selge de denne: http://www.ikea.no/webapp/wcs/stores/servl...productId=15923 Den er på 98*50*50 cm. Det er vel mest sannsynlig utvendige mål. Det er lett å montere hjul på denne. Den er ganske robust, og kan brukes til et sitte-møbel. På biltema selger de 30 mm skumgummi-plater på 50*50 cm til 49 kr og 100*50 cm til 109 kr stykk. Dette vil jeg sette sammen med en hel haug med buntebånd, skumgummilim, lister i hard-tre som akkurat passer inn i hulla på ikea-kassa (20*20 mm eik?) og noen skruer og slikt, til å lage et fullstendig lydløst kabinett med plass til to maskiner som ikke ser ut som ei datamasin, og som kan brukes som et møbel! Hoved-cpu kjøles med vann og noen meter kobberrør i kveil, uten vifte. psu-er og hd-er bor i lydfeller konstruert av biltema-plater. Uten ikea, clas-ohlson og biltema ville livet som kabinett-bygger vært kjedelig. Hva tror dere? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 Genialt! Min neste serverboks! Lenke til kommentar
flabben Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 HA HA! Nei, aldi i værden! Den boksen er for svær! Men du er sikkert flinkere en meg og det kan sikkert bli bra! MEN: HA HA HA HA! Det kan bli bra! Lenke til kommentar
Ulvestad Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 Kult. Gleder meg til meir Lenke til kommentar
shitULV Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 gjør du de rette "tablemodsene" der, kan det bli tiktig stilig Her er det bare fantasien som setter grenser.....nesten Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 20. februar 2004 Del Skrevet 20. februar 2004 muligheter, muligheter! Faar ta meg en tur til ikea.. Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 Har det bordet der jeg. Har aldri tenkt på å bruke det som kabinett. Det er ganske stort så dere burde heller satse på den som er dobbelt så liten hvis dere ikke skal stappe alt mulig greier inni da... Lenke til kommentar
OlaTK Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Kan bli sinnsykt kult, men det er ingenting for meg som er en fast LAN deltaker. Lenke til kommentar
Dingot0m Skrevet 25. februar 2004 Del Skrevet 25. februar 2004 Joda, men gaffeltruck er ekstrautstyr Lenke til kommentar
Merlin Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 Høres interessant ut, hvor mye koster dette med alle materialene? Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 Eller hva med denne? Litt mindre:) Men blir det ikke mye støv da? Lenke til kommentar
Bogge Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Hadde sett helt rått ut da. Du vekker i allefall stor oppmerksomhet på lan Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 27. februar 2004 Del Skrevet 27. februar 2004 Jeg vurderer sterkt å bygge meg nytt kabinett. På ikea selge de denne: http://www.ikea.no/webapp/wcs/stores/servl...productId=15923 Den er på 98*50*50 cm. Det er vel mest sannsynlig utvendige mål. Det er lett å montere hjul på denne. Den er ganske robust, og kan brukes til et sitte-møbel. På biltema selger de 30 mm skumgummi-plater på 50*50 cm til 49 kr og 100*50 cm til 109 kr stykk. Dette vil jeg sette sammen med en hel haug med buntebånd, skumgummilim, lister i hard-tre som akkurat passer inn i hulla på ikea-kassa (20*20 mm eik?) og noen skruer og slikt, til å lage et fullstendig lydløst kabinett med plass til to maskiner som ikke ser ut som ei datamasin, og som kan brukes som et møbel! Hoved-cpu kjøles med vann og noen meter kobberrør i kveil, uten vifte. psu-er og hd-er bor i lydfeller konstruert av biltema-plater. Uten ikea, clas-ohlson og biltema ville livet som kabinett-bygger vært kjedelig. Hva tror dere? Det er ikke særlig robust nei, den får fort riper. Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 28. februar 2004 Del Skrevet 28. februar 2004 Du får sikkert montert maskineriet inni kassa om du bare fikler og tenker noe før du setter igang. Tviler på at du med noen meter kobberrør i kveil klarer å kjøre ned en up-to-date maskin. Kjøp heller en stor vanlig radiator eller to. Litt luftsirkulasjon er det greit å ha så om du setter på 1 120mm vifte på radiatoren og setter denne til 7 volt kommer du nok ikke å legge så mye merke til denne. Husk å bytte ut hk og skjermkortvifter. De små illsinte bråker ofte alt for mye. Lenke til kommentar
Coffie=JavaCode Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 Det er ikke særlig robust nei, den får fort riper. Så jeg tror du må lakke den først, men det ser bra ut. Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 5. mars 2004 Del Skrevet 5. mars 2004 Det er ikke særlig robust nei, den får fort riper. Så jeg tror du må lakke den først, men det ser bra ut. Nettopp, men det blir vel litt vanskelig å lakke inni alle de hullene. Men det går jo an å være litt forsiktig nå du bruker det. Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 7. mars 2004 Del Skrevet 7. mars 2004 *LER* jaja, det kan jo gå det. Snakk om casemod...Benkemaskin. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå