Mester_E Skrevet 19. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2004 ok, fikk ikke med meg den beskjeden før nå... Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Åpne portrange: noen god guide/forklaing på hvordan gjøre dette? Ligger bare på rundt 20KB sec... Absolut max har vært 100KB\sec... Har 2000/640 linje fra NGT, med netopia 4565(??) router, og en asus WL-500g trådløs router\switch EDIT: sharer allt jeg :-) Og i upload speed ligger jeg på 60-70K, pleier vel å slutte med sharing når filene er rundt 300-400% i ul\dl ratio Punkt 1 må være å begrense uploaden din, når du sender med max fart ut får du elendig hastighet inn, det er bare sånn ADSL er. http://www.relativt.net/artikler.php?id=3 Åpne porter? http://www.relativt.net/illuguide.php?id=5 Jeg har åpnet 6881-8000 bare for å være sikker Du må da skrive inn denne portrange i din BT klient. skal sjekke de nå, men har vært flere ganger hvor jeg bare ligger på 20k upload, men får fortsatt ikke noen raskere download, sitter på skolen nå, men skal sjekke når jeg kommer hjem... Takk! Lenke til kommentar
mars001 Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 (endret) Det sto jo ikke noe om HVORDAN jeg kan stoppe med upload ). Noen som kunne hjelpe meg med hvordan jeg kan gjøre det? Det går ikke å stoppe upload, men man kan begrense den. Se på bildet som "EskimoBob" postet, det programmet er fint for å begrense. Nede i venstre hjørne kan man velge hvor raskt man vil uploade, jeg velger "dsl/cable slow" og da uploader den på 14kb/s og jeg får full hastighet ned. Last ned programmet her Endret 19. februar 2004 av mars001 Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 mars001: Kom på en liten annen ting... For øyeblikket så har jeg NGT linje med studentrabatt via UiO som en VPN løsning, dette gjør sitt til at jeg ikke kan bruke tjenester som baserer seg på en "ekte" IP adresse siden jeg sitter bak brannmuren (tror jeg) til UiO. Derfor kan jeg ikke sette opp ftp server, mail server ol. Kan dette ha noe å si? Får "vanlig" NGT linje (8032/864) om et par uker da... Og en ting til: "Du må da skrive inn denne portrange i din BT klient. " Hvordan gjør du dette? Bruker ABC... Lenke til kommentar
mars001 Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 1) Ja, du får ikke gjort som jeg beskrev før du får "vanlig" abb. 2) Er ikke sikker, bruker klienten som nevnt over. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå