Mester_E Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 Noen som har noen tips for hva jeg kan gjøre for å øke farta på torrent nedlastningene mine? Lenke til kommentar
TCi Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 Noen som har noen tips for hva jeg kan gjøre for å øke farta på torrent nedlastningene mine? At du får andre til å laste ned den samme filen. Jo flere som laster ned og bruker den samme filen des fortere går det. Så du kan ikke gjøre stort annet enn å være tålmodig. Lenke til kommentar
Mester_E Skrevet 17. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2004 hvis jeg ber en kompis av meg om å laste ned den samme filen som meg, får vi begge høyere fart da?? trodde det ikke hadde noe å si, fordi vi kan uansett bare hente fra noen som har mer enn oss? right? eller funker det på en helt annen måte? Lenke til kommentar
TCi Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 hvis jeg ber en kompis av meg om å laste ned den samme filen som meg, får vi begge høyere fart da?? trodde det ikke hadde noe å si, fordi vi kan uansett bare hente fra noen som har mer enn oss? right? eller funker det på en helt annen måte? Alle som laster ned samme filen vil bruke båndbredden til de som laster det ned. Da bruker du opplastingshastigheten til den brukeren som har filen oppe. Jo flere jo større hastighet. Så ja dersom en kamerat av deg laster det ned samtidig og har filen oppe, så vil det går raskere med deg. Lenke til kommentar
EskimoBob Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 Du kan jo betale litt ekstra for en raskere linje Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 Finn ei fil med mange brukere og la det stå, farten tar seg opp etter kvart. Lenke til kommentar
Solaris Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 Du kan jo betale litt ekstra for en raskere linje Støtter dette forslaget! Lenke til kommentar
mars001 Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 (endret) Er ikke veldig ofte det er linjen det kommer an på når det gjelder BT, er heller hvor kjapt de andre klarer å sende. Tror aldri jeg har fått full speed noengang, selv med over 100 seeds og masse brukere. Vært oppi 600kb/sec ca max Edit: får kanskje komme med et tips også. Hvis du har router må du åpne en portrange, så stor som mulig så mange har mulighet for å sende til deg. Det hjelper endel. Endret 18. februar 2004 av mars001 Lenke til kommentar
EskimoBob Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 Er ikke veldig ofte det er linjen det kommer an på når det gjelder BT, er heller hvor kjapt de andre klarer å sende. Tror aldri jeg har fått full speed noengang, selv med over 100 seeds og masse brukere. Vært oppi 600kb/sec ca max I enkelte tilfeller så har linjen noe å si. Spesielt hvis du treffer den "perfekte" seeder. Lenke til kommentar
Mester_E Skrevet 19. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2004 1246 Kb/s Meste jeg har hatt er 60 Jeg har jo da bare 512/128 linje fra avidi, men uansett.. Skulle vel være godt mulig å få 100 kb/s.. Driver å laster ned en fil på 4.5 gb, som har 10 seeds, men får bare rundt 10 kb/s.. Hvordan klient bruker du EskimoBob? Lenke til kommentar
Mester_E Skrevet 19. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2004 Har forresten ikke router, bare en hub Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Er ikke veldig ofte det er linjen det kommer an på når det gjelder BT, er heller hvor kjapt de andre klarer å sende. Tror aldri jeg har fått full speed noengang, selv med over 100 seeds og masse brukere. Vært oppi 600kb/sec ca max I enkelte tilfeller så har linjen noe å si. Spesielt hvis du treffer den "perfekte" seeder. stygg share ratio du har der men har selv 1 mbit linje fra ngt, oftet fått 100 og rundt der.. men kommer som sagt ann på det dere andre skriver.. flere seeds og peers(som har mere enn deg) gir deg bedre fart.. Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 (endret) Er ikke veldig ofte det er linjen det kommer an på når det gjelder BT, er heller hvor kjapt de andre klarer å sende. Tror aldri jeg har fått full speed noengang, selv med over 100 seeds og masse brukere. Vært oppi 600kb/sec ca max Edit: får kanskje komme med et tips også. Hvis du har router må du åpne en portrange, så stor som mulig så mange har mulighet for å sende til deg. Det hjelper endel. Åpne portrange: noen god guide/forklaing på hvordan gjøre dette? Ligger bare på rundt 20KB sec... Absolut max har vært 100KB\sec... Har 2000/640 linje fra NGT, med netopia 4565(??) router, og en asus WL-500g trådløs router\switch EDIT: sharer allt jeg :-) Og i upload speed ligger jeg på 60-70K, pleier vel å slutte med sharing når filene er rundt 300-400% i ul\dl ratio Endret 19. februar 2004 av schmelck Lenke til kommentar
mars001 Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Meste jeg har hatt er 60 Jeg har jo da bare 512/128 linje fra avidi, men uansett.. Skulle vel være godt mulig å få 100 kb/s.. litt over 60 er nok max med en 512kbit linje Lenke til kommentar
Mester_E Skrevet 19. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2004 Noen som sa noe om shareaza til meg en gang, noen som har noe erfaringer med dette? 60 kb ja... Ofte jeg ikke får det engang. Noen idé for å oftere kan få så høy speed da? hehe.. Lenke til kommentar
mars001 Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Åpne portrange: noen god guide/forklaing på hvordan gjøre dette? Ligger bare på rundt 20KB sec... Absolut max har vært 100KB\sec... Har 2000/640 linje fra NGT, med netopia 4565(??) router, og en asus WL-500g trådløs router\switch EDIT: sharer allt jeg :-) Og i upload speed ligger jeg på 60-70K, pleier vel å slutte med sharing når filene er rundt 300-400% i ul\dl ratio Punkt 1 må være å begrense uploaden din, når du sender med max fart ut får du elendig hastighet inn, det er bare sånn ADSL er. http://www.relativt.net/artikler.php?id=3 Åpne porter? http://www.relativt.net/illuguide.php?id=5 Jeg har åpnet 6881-8000 bare for å være sikker Du må da skrive inn denne portrange i din BT klient. Lenke til kommentar
Mester_E Skrevet 19. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2004 takk, takk skal sjekke disse url'ene Lenke til kommentar
Mester_E Skrevet 19. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2004 Laster forresten opp for fullt ja... Kan nesten ikke gjøre noe annet mens jeg laster ned.. Lenke til kommentar
mars001 Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Bare så det ikke blir noen misforståelser, jeg svarte "schmelck". Tviler på du får noe nytte av de linkene da dette er for Nextgentel brukere Lenke til kommentar
Mester_E Skrevet 19. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2004 Det sto jo ikke noe om HVORDAN jeg kan stoppe med upload (eller må jeg laste ned UDP eller?). Noen som kunne hjelpe meg med hvordan jeg kan gjøre det? Og på url'en om porter, sto det noe om at jeg måtte logge på noe med brukernavn og passord, virket som om det var NextGentel passord osv, noe jeg ikkek har... (jeg har avidi). Skulle også gjerne visst hvordan jeg åpnet porter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå