hwknut Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 Hver gang jeg starter dataen må station F kontrolleres for konsekvens. Jeg har 2 hardisker: 1 IDE disk på 120 gigabyte(Maxtor) og en S-ATA på 160 gigabyte(Maxtor) Jeg kan heller ikke kjøre defragmentering. Da står det bare "Diskfragmenteringen har oppdaget at Chkdsk er planlagt å kjøre på volumet F(F:). Kjør Chkdsk /f" Vet dere en mulighet å fjerne dette problemet? mvh Knut Eirik Lenke til kommentar
larskrru Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 For meg løste et lignende problem seg når jeg fikk en oppdatert driver til sata kontroleren på hovedkortet mitt. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 har litt tro på løsningen til larskrru, men du kan også sjekke windowsupdate, og microsoft tech-net Lenke til kommentar
timtowtdi Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 Unnskyld dumt spørsmål, men du slår ikke av maskinen bare ved å slå av strømmen? Du bruker Start - slå av... ikkesant? Får du noen feil når chkdsk kjører? Dvs. at det legger seg mange filer som heter file0001.chk, file0002.chk osv. på C:\ timtowtdi Lenke til kommentar
hwknut Skrevet 18. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2004 (endret) Unnskyld dumt spørsmål, men du slår ikke av maskinen bare ved å slå av strømmen? Du bruker Start - slå av... ikkesant? Får du noen feil når chkdsk kjører? Dvs. at det legger seg mange filer som heter file0001.chk, file0002.chk osv. på C:\ timtowtdi Ja, jeg slår av pcen på vanlig måte. Endret 18. februar 2004 av hwknut Lenke til kommentar
voüshvaggi fyrsten Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 Unnskyld dumt spørsmål, men du slår ikke av maskinen bare ved å slå av strømmen? Du bruker Start - slå av... ikkesant? Noen ganger nekter maskin seg og skru av seg på orn'tli måte, og da er det ikke andre muligheter enn og kutte strømmen, hvilken skade tar maskin av dette? Lenke til kommentar
Makky Skrevet 16. mars 2004 Del Skrevet 16. mars 2004 (endret) Hei! Jeg har også dette problemet på min maskin. Men jeg har ikke s-ata..vanlid ide. Har to disker, en 60 og en 120. 60gb er delt opp i 3 og det er den "midterste" partisjonen som sliter med dette problemet. Noen som har løsning? edit: Har som jeg kan huske ikke slått av maskinen ved å kutte strømmen siden jeg bygde den. Endret 16. mars 2004 av Makky Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå