krest Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 etter å ha kopiert cs en del ganger synes jeg det har gått tregere enn i "gamle dager" før hadde jeg 100mb pci-kort nå har jeg intergrert 3-com på asus a7n8x-deluxe. (100mb) det jeg da lurer på er intergrerte kort HELT på tryne?? Lenke til kommentar
krest Skrevet 17. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2004 det er da samme fila over samme switsh Lenke til kommentar
Nénmacil Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 Det integrerte nettverksortet er dårligere pga. følgende (rett meg dersom jeg skriver feil): - Det integrerte kortet går via PCI bussen videre til sørside brikkesettet. Dette kan føre til overbelastning for systemet slik at trafikken via bussen går tregere i enkelte tilfeller. Dette kan igjen føre til tregere overføringshastighet. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 (endret) Og et kort i et PCI-spor går ikke over PCI-bussen? Edit: Får kanskje legge til en for å vise litt bedre at det var litt sarkasme/ironi i svaret mitt (MAO: Jo, det gjør det) Endret 17. februar 2004 av Nostradamus Lenke til kommentar
Hardfredd Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 Jo det er da akkurat det det gjør! Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 Stolte ikke på integrerte nettverkskort før. Min firewall med et hk med integrert Intel nettverkskontroller funker ikke. Har heller ikke troen på nettverkschip fra Realtek. Mitt nye hk P4P800 har også 3Com nettverkskontroller onboard, og denne er jeg veldig fornøyd med. Det har resultert i at jeg nå har et nettverkskort fra 3Com jeg overhodet ikke har bruk for. Dessuten er de nye nettverkskontrollerne fra Intel også ganske bra. De har også en fordel i forhold til 3Com, nemlig at de kommuniserer med sørsiden uten å belaste PCI-bussen. Med andre ord: har du et hk med nettverkskontroller fra 3Com eller Intel er det bortkastede penger å kjøpe et nettverkskort, da disse nettverkskontrollerne er mye bedre enn det meste som fins på markedet (hvis du ikke kjøper kort fra 3Com eller Intel, da.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå