Gå til innhold

Skjermdriver ikke aktiv

bergen

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har et Powercolor Radeon 9800 pro skjermkort med Catalyst 4.2 driver (tror det er den driveren).

Spm 1 : Hvor ser jeg hvilken driver som er innstallert? det står driver versjon 6.14.10.6414 når jeg sjekker i kontollpanel- system osv. er dette catalyst 4.2?

Ved oppstart får jeg hver gang en melding om at Ati skrivebord avsluttes fordi en skjermdriver ikke er akitv.

Spm 2 : Hva betyr dette? er det noe feil et sted her eller kommer denne meldingen fordi jeg bar har kobla til en skjerm?

Jeg har prøvd å koble pc`n opp mot tv`n for å se film og div på den, men det har gått dårlig.

Når jeg starter opp kommer oppstartsbildet på tv`n,m en ikke på pc skjermen, men når oppstarten er kommet til skrivebordet får jeg dette på pc`n (som jeg vil ha det) mens tv`n blir blå med store hvite striper. Jeg får flyttet vinduene fra pc skjermen og over til tv`n men blidet er mildt sagt elendig. Jeg får heller ikke sett(flyttet over) bildet fra mediaplayeren til tv`n.

Spm 3 : Finnes det en god guide som forteller meg hva som må gjøres og hvilke innstillinger jeg må foreta for å få et best mulig pc bildet på tv`n samtidig som pc skjermen er "hovedskjem"? Hvis ikke, finnes det noen der ute som kan gi meg en enkel forklaring på hva som må gjøres?

På forhånd takk for hjelpen :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...