Ueland Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 darkness|: Hvis du skal på ingeninørhøyskole er det vel ikke nok med allmenn påbygg? Er det ikke slik at man da må ha "forklurs ingeniørhøyskole" ?Ihvertfall slik eg har forstått det... (PS: Dere spillte da CS dere å) Trenger ikke å ta påbygg, du kan hoppe rett fra IKT til forkurs ingenør Lenke til kommentar
Sir Zu Zwat Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 Oppdatert Jeg har tenkt på noe som: GK Elektro VK1 Elektronikk VK2 Allmen påbygg (Må kansje ha noe her?) Så videre på universitet/høgskole... (Dataingeniør) Hva synes dere om noe sånt? Lenke til kommentar
CFD Skrevet 19. februar 2004 Del Skrevet 19. februar 2004 GK IKT VK1 +2år lære +1 år allmenn påbygning = 5 år eller hva? Det blir 5 år ja. Men etter 5 år har du tjent deg noen penger, du har fagbrev og generell studiekompetans.. Hva får du etter 3 år på allmenn?? Studiekompetanse og du har slitt deg gjennom 3 jæ*** år med kjedelige fag som du egentlig ikke kommer til å bruke senere i livet. Har du tjent noe penger?? Nei.. Har du hatt det gøy?? Nei.. Bare slit.. På yrkesfaglig er det nesten ingen lekser og du lærer ting som du har brukt for videre i livet. Valget er enkelt spør du meg.. FYf... så jeg ler av deg. Du har tydeligvis ikke gått VK2 service elektronikker. Det er bare barnemat nå iforhold til hva det var før siden man tok fagbrevet etter VK2 før (var ikke noe som het lærling på den tiden.. 10år siden). Men her er det like mye lekser som allmenn ,men man ligger rett under ingeniørene med kortere utdanning. og hvorfor ikke ta litt utdanning på nettet? Det er jo lett og få studiekompetanse da =) Lenke til kommentar
ingolf Skrevet 20. februar 2004 Del Skrevet 20. februar 2004 FYf... så jeg ler av deg. Du har tydeligvis ikke gått VK2 service elektronikker. Det er bare barnemat nå iforhold til hva det var før siden man tok fagbrevet etter VK2 før (var ikke noe som het lærling på den tiden.. 10år siden). Men her er det like mye lekser som allmenn ,men man ligger rett under ingeniørene med kortere utdanning. og hvorfor ikke ta litt utdanning på nettet? Det er jo lett og få studiekompetanse da =) Hva fa*** er det du snakker om gutt?? Dårlig formulert. Har jeg nevnt noe om service elektroniker?? Nei Har jeg sagt at jeg har gått VK2 service elektroniker?? Nei Skal ikke uttale meg så mye Service elektronikk, men det er jo bare skole. Det er jo noen som er lei av skole og derfor velger og gå ut i lære. Og lærling (eller læregutt) er ikke akkurat noe nytt. Og bare for å ha sagt det: Hvis du ler av dette, må jeg si at du har en elendig humor.. Lenke til kommentar
kpe Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 Hva er det best å gå på videregående om jeg skal bli ingeniør (data)? Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 23. februar 2004 Del Skrevet 23. februar 2004 Hva er det best å gå på videregående om jeg skal bli ingeniør (data)? Allmenn Skaffe deg studiekompetanse, fysikk og matte. Lenke til kommentar
atticus Skrevet 24. februar 2004 Del Skrevet 24. februar 2004 Kan jo legge inn hva jeg har tenkt til å gjøre. Akkurat nå går jeg IKT-Drifstfag VK1. Neste år har jeg tenkt til å gå Almenn Påbyggning bare for å få Generell Studiekompetanse. Jeg trenger _egentlig_ ikke Generell Studiekompetanse på skolen jeg har lyst til å gå på (Noroff), men Noroff er veldig spesiell skole som man utdanner seg innen for litt mindre ting enn f.eks på NITH. (3D Animasjon 3D Film osv..) Jeg vurderte nå om jeg skulle ta lære tiden min nå etter sommeren isteden for Almenn Påbygging, men har vurdert litt frem og tilbake og kommet fram til at jeg sikrer meg Almenn Påbyggning hvis jeg neste år skulle finne ut at jeg ikke har lyst til å starte på Noroff allikevel. Da ville jeg jo stått uten no form for Studiekompetanse og måtte tatt dette på skole eller som privatist. Mitt syn på IKT-Driftsfag : Jeg syns IKT-Driftsfag er en linje man kan gå hvis man vil lære OM Data og rundt emnet. Det er ikke noe spesielt avansert for en normal data gutt/jente. Jeg kommer til å få 5 og 6 i "Data" Fagene, da jeg ikke ser på de som noe KJEMPE utfordring. Ja jeg lærer noe jeg ikke kunne fra før, men ikke nok syns jeg. Og dette med at ALLE som går IKT-Driftsfag spiller CS etc. er egentlig feil. Andre kanskje får inntrykk av det, og det skulle jo ikke forundre meg når de kommer på besøk når det virkelig er friminutt og vi selv kan gjøre hva vi vil. Det er faktisk ikke så mye spilling som folk skal ha det til. (Ihvertfall på vår skole.) NB! Ikke begynn på IKT-Driftsfag hvis du har problemer med å sitte mye foran en skjerm. Det er mye "sitte å stirre på skjermen" der Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 26. februar 2004 Del Skrevet 26. februar 2004 De jeg har hørt har gått på IKT driftsfag har for det meste sittet med Windows og MS office. Et mye bedre valg er service-elektronikk, som jeg har gått. Der jeg jobbet, når vi tok inn lærlinger, gikk vi under mottoet "Én service-elektroniker gjør jobben for fem IKT-folk" Dere kan protestere så mye dere vil, men slik er det bare en gang. Jeg gikk Elektrofag GK, Elektronikk VKI og service-elektronikk, kontor -og datasystem VKII. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå