[-GoMp-] Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 Hello.. I disse tider begynner CPU'er å bli veldig billige:) Det er derfor jeg vurderer å oppgradere, men jeg vet ikke om det er verdt pengene? Jeg har nå et Asus P4PE hovedkort med en Pentium 4 2,4 GHz CPU (533FSB). For en Pentium 4 3.06 GHz med HyperThreading(533FSB) koster det akkurat over 2000kr. Er det verdt pengene? Ok, det er 660MHz raskere... og mer L1 og L2 cache? + HyperThreading - som vel er hovedgrunnen til at det frister. Jeg har egentlig null problem med å overklokke min nåverende CPU til ca.3 GHz. Nok en gang: er det verdt pengene? På forhånd takk! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 Jeg hadde investert i noen vifter og klokket den du har. Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 Jeg hadde investert i noen vifter og klokket den du har. Jeg også. Skulle det hatt noe for seg måtte du ha oppgradert hk + cpu til 800mhz fsb støtte. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 Det er ikke mer cache på 3,06 enn på 2.4. Skal det overhodet være verdt det, må 3.06`ern klokke bra. Jeg ville byttet til et hovedkort med støtte for 800mhz bus og investert i den rimeligste P4C`en og så klokket den. Må vel ha to like rambrikker også da for å kjøre dualchannel, og det bør du for å utnytte P4c. Synes vel 2000 spenn er i overkant for å oppgradere et såpass gammelt hovedkort så lite. Det du eventuelt kan gjøre er å satse på at 3.06 faller sterkt i pris før den fases ut, da kan det være ok. Lenke til kommentar
[-GoMp-] Skrevet 17. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2004 Okay.. Takk for råd:) Da tror jeg at jeg venter til jeg skal oppgradere 'hele' systemet mitt mot høst/vinterparten... PCIexpress ect kanskje... Takk for råd! (Fortsatt velkomment for "ja"-argumenter da..) Lenke til kommentar
tbend Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 NEI.... Klokk din gamle til 3,06 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå