Gå til innhold

RAM til A64 3000+

magma_81

Anbefalte innlegg

Hei.

Mangler nå kun RAM til min nye maskin. Har bestemt meg for et MSI K8T Neo.

Har lest mye rundt og fått med meg at det er mye "krøll" med RAM og HK i A64-systemer. Mitt spørsmål er enkelt og greit; hvilke av disse bør jeg velge?

*Geil 512MB (2x256MB) DDR PC3200 400MHz DC CL2 5nS 2.5-31V Golden Dragon Series, GD3200-512DC

Problemet her i mine øyne er at det er 2*256 mb, og dermed fyller jeg opp 2 av 3 plasser med "små" brikker. Fordelen er vel at det er kvalitetsram, som skal unngå hodebry og ustabilitet.

* 2 stk 512MB DDR PC3200 400MHz Value CL2,5 5ns Aluminium Heat Spreader 2,5-2,8V, GE5123200B

Billigere RAM, men er den god nok? Får dobbelt så mye RAM til 300 kr mer.

Jeg har sjekket over den minne/hk-tråden til A64, men desverre har ingen meldt om noen erfaringer med MSI og GEIL.

Mvh,

Magnus.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke satt meg inn i hvilken grad timings på minnet har å si for Athlon 64 systemer.

Når det gjelder mengde vs. timings kommer det an på hva du bruker PC'en til. De aller fleste klarer seg med 512 MB minne per i dag. Hvis du har tenkt å beholde PC'en din slik den er i dag en stund fremover kan du like gjerne kjøpe 2x512 MB nå siden det sannsynligvis vil gi best ytelse på lang sikt. På kort sikt vil nok 2x256 med bra timings være hakket vassere.

Lenke til kommentar

-Tja, jeg har akkurat oppgradert fra "superbillig" Kingston 3200 CL3 1 x 512 , som kosta 670 eller noe på HWB til Geil GD 3200 2x 512. Den billige RAM'n var ikke helt stabil på mitt oppsett, og det kan virke som om A64 er litt kresen på RAM, eller timingsene den har. Om du spiller SVÆRT ram-krevende spill/program, og virkelig trenger 1 GB ram, så anbefaler jeg at du prøver en av de 2x512 brikkene som står oppført i Snekkerens post på toppen (stickie) under ditt hovedkort.

-For de fleste spill derimot, er 512 MB nok, og man angrer vel sjelden på at man har kjøpt kvalitetsram.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...