Gå til innhold

Hva slags strømforsyning?

Anbefalte innlegg

Jeg planlegger å kjøpe et støydempet kabinett

fra microplex. Det står at det ikke følger med strømforsyning. Hva med vifter? Må vel kjøpe det selv også da? Står bare det er plass til 2 stk 80 mm foran og bak.

Så kommer hovespørsmålet:

Hva slags strømforsyning skal jeg velge? Jeg vil ha en som er stille. Hørt at enermax skal være bra, men jeg vet ikke.

Må vel også kjøpe vifter hvis de ikke følger med, disse må også være stille og det må være mulig å stille hastigheten på dem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

fra microplex. Det står at det ikke følger med strømforsyning. Hva med vifter? Må vel kjøpe det selv også da? Står bare det er plass til 2 stk 80 mm foran og bak.

Hva slags strømforsyning skal jeg velge? Jeg vil ha en som er stille. Hørt at enermax skal være bra, men jeg vet ikke.

Må vel også kjøpe vifter hvis de ikke følger med, disse må også være stille og det må være mulig å stille hastigheten på dem.

Forton/source skal visst være veldig bra, og stille, tror den har et støynivå på noe sånt som rundt 20Db

Lenke til kommentar

Forton/source skal visst være veldig bra, og stille, tror den har et støynivå på noe sånt som rundt 20Db

Jepp, kjøp Fortron/Source eller MIST + 2 stk papst vifter på 12db. Da er det stille :cool:

Lenke til kommentar

Jeg kjører Fortron 350W fra Mikroplex. Det er ihvertfall den type angående vifte du skal ha.

På det kabinettet skal du sette på en eller to ekstra utblåsningsvifter bak.(Hvis en, så skal hullet for vifte ved siden av tapes over slik at det ikke suges inn varm luft fra baksiden.) (Det er kanskje roligere med to vifter som går på 7V (halv fart))

I front skal det opnes for fri flyt av luft inn luftehullene. (Fjerne braketter og gitter)

Dette blir bra, lykke til :cool:

Endret av sveinsel
Lenke til kommentar

Som andre nevner her så kan jeg på det varmeste anbefale Fortron/Source PSU'er, den nye serien med 12cm vifte er nærmest lydløs og de yter mer enn det papiret lover!

Et annet godt alternativ er å kjøpe en AOpen PSU siden de har 100% lik innmat og koster mindre.

Har du ikke alt for mange enheter tilkoblet så kan du klare deg med en god 300 watter og jeg anbefaler deg å ta en titt på AOpen 300W, Super low noise, 12cm vifte som koster kr. 415,-

Tester: http://www4.tomshardware.com/howto/2002102...upplies-13.html , kikk på Verax 300 watt som yter 390 watt som er 100% lik AOpen 300 watt.

350 Watt modellen fra Fortron/Source yter hele 454 watt.

Se også test på http://www.systemcooling.com/modules.php?n...article&sid=569

Lenke til kommentar
og dyrt..

hrrrmmmm, Sa du At enchance var dyrt? jeg har jo selv en enchance PSU på 300W og den kosta ikke 300.-kr engang den! den er foresten utrolig støysvak også. kan knapt høre den 1m fra data'n hvis jeg ikke står og lytter. svært fornøyd med den, men den blir litte grann varm da...

Lenke til kommentar
sveinsel: hvis du ser godt etter så skal ribba henge på utsia :p

Jada, men jeg ser også at der er ventilasjonshuller på innsida. Men vi kan ingå en "gentleman`s agreement": 75% av varmen blir ledet ut ribben og bakveggen 5% blir ledet ut hver av de innvendige veggene. La oss si at PSU utvikler 40W varme. Det vil si at ut veggene innvendig kommer 36000 Joule pr time. OK? :dontgetit:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...