hhhmmm Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 Måtte reinstallere windows xp. Etter den nye installasjonen ble disk bokstaver tildelt ganske tilfeldig, og jeg har lyst å endre litt på noen av dem. Men det er ikke mulig å endre bokstav for to av partisjonene. C: , partisjonen med win xp, noe som ikke er spesielt overraskende. Det rare er at jeg heller ikke kan endre D: fordi denne er "system volume" *. Hvorfor i all verden endte den andre partisjonen, d, med system volume tingen ? Hvordan kan jeg gjøre slik at system volume ting ligger på c, der det hører hjemme ? * Help filen forklarer hva system volume er for noe : System Volume The volume that contains the hardware-specific files that are needed to load Windows on x86-based computers with a BIOS. The system volume can be, but does not have to be, the same volume as the boot volume. See also: basic input/output system (BIOS), x86, boot volume, volume Lenke til kommentar
TCi Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 Måtte reinstallere windows xp. Etter den nye installasjonen ble disk bokstaver tildelt ganske tilfeldig, og jeg har lyst å endre litt på noen av dem. Men det er ikke mulig å endre bokstav for to av partisjonene. C: , partisjonen med win xp, noe som ikke er spesielt overraskende. Det rare er at jeg heller ikke kan endre D: fordi denne er "system volume" *. Hvorfor i all verden endte den andre partisjonen, d, med system volume tingen ? Hvordan kan jeg gjøre slik at system volume ting ligger på c, der det hører hjemme ? * Help filen forklarer hva system volume er for noe : System Volume The volume that contains the hardware-specific files that are needed to load Windows on x86-based computers with a BIOS. The system volume can be, but does not have to be, the same volume as the boot volume. See also: basic input/output system (BIOS), x86, boot volume, volume Hmm.. System Volume Information vil legge seg på den partisjonen som det legges inn referanser til registeret i Windows. Dvs. for eksempel spill og andre programmer. System Volume Information blir laget når det blir laget et system restore punkt (skjer også når du legger inn drivere osv). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå