Gå til innhold

oppgraderings spørsmål.

Ikon

Anbefalte innlegg

Hei hei, Har 2 pcer som jeg har tenkt å oppgradere litt.

PC1:

P31ghz med I815(?) hovedkort.

PC2:

AMDxp1800

MSI KV266A(Har jeg rett her?) hovedkort

Det jeg hadde tenkt til var å bytte alt unntatt cpu fra PC2 til PC1 for så å kaste innmaten i PC1. Videre hadde jeg tenkt å kjøpe en P4 og putte inn i PC2(ny innmat seff)

Det som er problemene mine er:

1. Skal kjøpe en raskere cpu til AMDhovedkortet. Hva er det raskeste jeg kan kjøpe. Er det mulig å kjøpe en 400mhz cpu og bruke på en 266mhz? Jeg tenkte å oppgradere AMD maskina med nytt hovedkort o.l etterhvert, men ikke med en gang.

2. Var det ikke generasjonsskifte på kabinetter når man skiftet fra P3 til P4? Må jeg skifte kabinett og?( P3 kabinett ble kjøpt da AMD 750mhz var det hotteste og det andre er jeg usikker på, men det ser ut som samme generasjon)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Du vil ikke klare å utnytte en AthlonXP prosessor som støtter 200 eller 166 MHz FSB på det hovedkortet. Da må du i så fall ha ulåst multiplier å justere den opp.

2. ATX standarden var vel født da P3 var på markedet...? Uansett er det strømforsyning som har gått igjennom et slags generasjonsskifte fra P3 til P4 så vidt jeg vet. Kjenner ikke detaljene omkring dette.

Endret av stian-hg
Lenke til kommentar

hehe...

Du har tenkt til å kaste all innmaten i PC1 og flytte over alt fra PC2??? Skal du bare bytte kab.?

Hva med å kaste PC1 og bruke PC2 som den er??

Mulig jeg ikke har fått med meg tankegangen din, men hørtes litt "konstigt" ut...

But what do I know...

Lenke til kommentar
hehe...

Du har tenkt til å kaste all innmaten i PC1 og flytte over alt fra PC2??? Skal du bare bytte kab.?

Hva med å kaste PC1 og bruke PC2 som den er??

Mulig jeg ikke har fått med meg tankegangen din, men hørtes litt "konstigt" ut...

But what do I know...

harddiskene blir :) Og hver av pcene har sitt bruk. Den ene er en "jobb" pc hvor jeg bruker en del programmer til lyd. Den andre er en spill pc som jeg også bruker til 3d grafikk. Derfor bytter jeg innmat :p

Lenke til kommentar

Erfaringsmessig er det vanskelig å få deler til eldre pcer... da må du evt. kjøpe dem brukt. Har sett at det finnes pc bruktsjapper, kansje verd å ta turen til en slik (vet ikke noe om pris på slike steder)

Synes at det beste når en skal oppgradere er det best å plukke ut de delene du som forsatt vil bruke (HD, lydkort, skjermkort og div.pci kort) å kjøpe nytt resten!!

Lenke til kommentar
Erfaringsmessig er det vanskelig å få deler til eldre pcer... da må du evt. kjøpe dem brukt. Har sett at det finnes pc bruktsjapper, kansje verd å ta turen til en slik (vet ikke noe om pris på slike steder)

Synes at det beste når en skal oppgradere er det best å plukke ut de delene du som forsatt vil bruke (HD, lydkort, skjermkort og div.pci kort) å kjøpe nytt resten!!

Ehhhhhhh, er jo det jeg skal da. Jeg skal kjøpe nye deler og beholde så mange av de gamle som jeg kan.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...