Gå til innhold

Det amerikanske presidentvalget


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mener du at siden vi fikk Marshall hjelpen for 50 år siden, at vi i dag skal støtte USA selv om det strider imot våre verdier? Blir ikke dette da å selge oss?

Det er det amerikaneren mener.

Det er akkurat det som er så fryktelig irriterende.

 

Hver gang det er noe diskusjon om USA så kommer en eller annen smarting opp med det: dere skal være takknemlige fordi vi hjalp dere under 2 verdenskrig!

 

Vil helle snu på det, er utrolig frekt å mener vi skal være nikkedukker i evig tid fordi vi fikk hjelp engang.

Lenke til kommentar
Mener du at siden vi fikk Marshall hjelpen for 50 år siden, at vi i dag skal støtte USA selv om det strider imot våre verdier? Blir ikke dette da å selge oss?

Det er det amerikaneren mener.

Det er akkurat det som er så fryktelig irriterende.

 

Hver gang det er noe diskusjon om USA så kommer en eller annen smarting opp med det: dere skal være takknemlige fordi vi hjalp dere under 2 verdenskrig!

 

Vil helle snu på det, er utrolig frekt å mener vi skal være nikkedukker i evig tid fordi vi fikk hjelp engang.

Ja, riktig.

MEN, da må man nesten glemme de dumme tingene forskjellige land har gjort, hvertfall hvis de har beklaget seg.

Lenke til kommentar
har bare en ting å si: Utakknemlige commies.

 

Vet ikke om dere hadde sett like lett på det om Hitler hadde regjert. Her har vi altså USA pg takke for at Hitler forsvant, men det vil visst ingen innse.

USA fjernet jo ikke Hitler som en hjelp til resten av verden!

De ble dratt inn i en krig de ikke ville ha noe med å gjøre på grunn av pearl harbor,hvis ikke sovjet var innvolvert i krigen på de allierte sin side hadde kanskje utfallet blitt annerledes? Eller England? osv.

Lenke til kommentar

Sovjet hadde ingenting å si. Det hadde nok UK. Men Sovjet hadde et forsvar som ikke akkurat var satt i høygir. Så Sovjets side tror jeg var likgyldig.

 

Vi vet alle at det var USA som satte inn mange staute soldater når de engelske var utslitte. Uten USA ville krigen vart meget lenger.

 

Jo, du commie-Elyas, det er sant.

Lenke til kommentar

Dette er en barnslig krangel. USAs deltakelse i begge verdenskriger er helt reelle - og var det som til syvende og sist satte dødsstøtet i Nazi-regimet. Såpass respekt skal vi ha for fortiden - all ære til president Roosevelt. Lite var kjent uti den store verden om de verste skrekkmidlene i Nazi-regimet - konsentrasjonsleirene kjente man til, men ikke omfanget og metodene.

 

Slutt nå med denne meningsløse krangelen, og la oss diskutere presidentvalget.

Lenke til kommentar

Ok, jeg vil bare avslutte med å si dette: :grin:

USA hjalp oss, Sovjet hjalp oss, England hjalp oss, osv.

MEN sovjet og England hjalp oss fordi de var med i krigen, noe USA ikke var fra starten av. USA hjalp oss da de selv ble innblanda (Takk Guden som jeg ikke tror på), noe de andre landa (tror jeg) også hadde gjort.

Så jeg konkluderer med, alle hjalp oss!

Lenke til kommentar

Hvem hadde sånn en fin avatale? Mulig jeg er i en en vinterdrepsjon denne uken, savner usa helt sykt... Savner hånden på hjertet og God bless AmE hver dag. men over til det dette skulle handle om: jeg har hatt historie. På Junior Highschool hadde jeg spesielt europeisk historie. Så kom ikke å si at jeg ikke kan historieleksen min. Skrev prosjekt om både Gulf-krigen og ww2. A+ på begge. Ok, ferdig med skrytet.

 

Hvem hadde sånn en fin avtale? Nei, det kan vel ikke ha vært sovjet og Nazi-Tyskland? Var liksom Sovjet med fra starten av? :S

Lenke til kommentar
Utrolig respektløst å si at sovjet ikke hadde noe å si.. vet du hvor mange som døde, som ofret livet?

Ja, med tanke på ofrene er det respektløst å si. Etter 1. verdenskrig må Russland være den verste slagmark noensinne, utenfor Stalingrads murer, vinteren 1944. Men det er på den annen side også respektløst å hylle disse ofrenes ledere.

Lenke til kommentar
På Junior Highschool hadde jeg spesielt europeisk historie. Så kom ikke å si at jeg ikke kan historieleksen min. Skrev prosjekt om både Gulf-krigen og ww2. A+ på begge. Ok, ferdig med skrytet.

kan ha noe med USAs skoler måte å lære bort ting på?

 

Er en grunn også til at vi hadde både vest og øst tyskland.

 

Bare tenk på dette:

Du får mat og husly av foreldrene dine. Noe som hjelper deg å overleve og gir deg en høyere levestandard. Når du nå er blitt voksen og ikke lenger er avhengig av foreldrene dine er du selvfølgelig takknemmlig, men støtter du alle handlingene til foreldrene dine?

 

Hvis foreldrene dine gjør noe som er totalt forkastlig og uakkseptabelt i dine øyne, vil du da støtte dem? Selv om dette strider imot at du tror på?

 

EDIT:

Er takknemmelig for alt USA har gjort for oss, dette er noe jeg mener man burde gjøre i et verdenssamfunn, og på dette området var USA eksemplariske.

Endret av boy2star
Lenke til kommentar
Utrolig respektløst å si at sovjet ikke hadde noe å si.. vet du hvor mange som døde, som ofret livet?

Ja, med tanke på ofrene er det respektløst å si. Etter 1. verdenskrig må Russland være den verste slagmark noensinne, utenfor Stalingrads murer, vinteren 1944. Men det er på den annen side også respektløst å hylle disse ofrenes ledere.

Sorry Jokke, jeg er ikke veldig inne i WW2.

 

MEN, det VAR Sovjet som redda mye av Norge. (Husbrenning, osv, i Nord Norge).

Lenke til kommentar
Utrolig respektløst å si at sovjet ikke hadde noe å si.. vet du hvor mange som døde, som ofret livet?

Ja, med tanke på ofrene er det respektløst å si. Etter 1. verdenskrig må Russland være den verste slagmark noensinne, utenfor Stalingrads murer, vinteren 1944. Men det er på den annen side også respektløst å hylle disse ofrenes ledere.

Sorry Jokke, jeg er ikke veldig inne i WW2.

 

MEN, det VAR Sovjet som redda mye av Norge. (Husbrenning, osv, i Nord Norge).

1. Jeg "heter" FreeBSD. :yes:

 

2. Det er riktig. I Nord-Norge var det russerne som hjalp oss, etter at nazistene hadde satt fyr på Finnmark.

Lenke til kommentar

INGEN vet hva som hadde skjedd hvis ikke USA hadde rykket inn i Europa, vi kan bare annta ting. Mange faktorer, og mye som kunne skjedd på 59 år. Ikke bare hadde Europa vært anderledes i dag, men HELE verden. Så det USA gjorde var ikke bare bra for Europa, men for hele verden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...