alka07 Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 jeg skal lage dvd film av divx,svcd,avi filer hva trenger jeg da? kunne noen gi meg liste over forskjellige programene jeg trenger? takker Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 For eksempel TMPGEnc for å konvertere diverse formater (som .avi, deriblant DivX) til DVD format. Dette er ett bra program, som også fjerner støy i bildet om du ønsker det. Synes ofte sluttresultatet blir bedre enn kildefilen. Men mulig du må jobbe litt med innstillingene. Det som virker best, oftest, er NTSC og Keep aspect ratio i "advanced" innstillinger. Så kan du bruke TMPG DVD Authoring for å gjøre klar til brenning til DVD. Nyeste versjon har innebygget DVD brenneprogram, men du kan også brenne med andre programmer som f.eks NERO. Men du må bruke dette programmet for å "lage" DVD'en først. Husker ikke hvor du finner programmene, men søk på nettet så finner du de sikkert. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 Trenger dere software anbefalinger så skal dere poste i Programvare->Programvare. Stenges pga feilposting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg