Gå til innhold

www.komplett.no


bzzlink

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Posten reiser med penga dine , ikke komplett.

Bare oppkravsgebyr alene er 49,-

 

Tror ikke dette stemmer vel ikke helt. Posten tar IKKE 112 kr for dette. Så Komplett stikker nok av med noe.....

Forutsetter at du har bestilt standard servicepakke!

Endret av jac
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det koster såpass mye fordi Komplett velger å forsikre forsendingen din.

 

For en liten stund tilbake kunne du betale via en nettbankbasert betalingsløsning på komplett sine sider. Dette medførte STORE besparinger.

 

Denne muligheten kommer visstnok tilbake etterhvert.

Lenke til kommentar

Hei,

 

Reager gjerne på fraktprisen, men sørg for å legge skylden på rett sted: Vi fakturerer nemlig kun postens fraktpriser videre. Det som gjør denne pakken i overkant dyr er:

 

1) Grunnprisen på frakt i forhold til verdien (det er ikke rimelig å kjøpe småvarer og frakte det).

2) Oppkravsgebyr (vi kommer snart med kredittkortbetaling som fjerner denne ulempen :thumbup: ).

3) Mva. Alle bedrifter må legge på merverdiavgift på portoen.

4) Norge. Et langt land med få innbyggere og lite konkurranse blant transportører. Trenger vi å si mer ?

 

Hadde det vært opp til oss så skulle gjerne frakten kostet en krone, men da hadde varene blitt litt dyrere. Skal man klage på hva det koster å sende noe her i landet, så anbefales det å finne noen adresser på Posten.no. Der finner man også fraktpriser som gjør at man kan sjekke at vi ikke tjener stort på dette.

 

Ellers så opplyser vi jo naturligvis hva frakten blir før handelen gjennomføres. Dersom fraktkostnadene virker dyre i forhold til selve varen har vi også en løsning: Ta med flere varer, så virker det rimeligere ;)

mvh

 

Komplett.no

Lenke til kommentar

Hadde det vært opp til oss så skulle gjerne frakten kostet en krone, men da hadde varene blitt litt dyrere. 

 

Der finner man også fraktpriser som gjør at man kan sjekke at vi ikke tjener stort på dette.

 

Dersom fraktkostnadene virker dyre i forhold til selve varen har vi også en løsning: Ta med flere varer, så virker det rimeligere

1....Hvorfor hadde varen blitt dyrere hvis frakten hadde kostet 1 krone da..??Skulle tro at varen koster det samme selv om frakten koster 1 kr eller 100 kr..

 

2....Hvorfor skal dere tjene på frakten når dere tjener ganske mye på varer som dere selger til oss..??

 

3....Komplett har blitt for store og dermed har de seff lagt på prisene..De er heller ikke noe billig lenger og har sikkert mistet mange kunder til naboen Hardwarebutikken som har hyggelige priser og ikke minst at de gir en særdeles god kundeservice i forhold til komplett ;-)

Lenke til kommentar
(jarmo Skrevet 09/03/2004 : 20:11)

 

Hva med forskuddsbetaling over nettbank ?

Vil denne bli en option også/kanskje ?

 

Forskuddsbetaling over nettbank vil ikke bli mulig, men vi håper inderlig at bankene muliggjør direktebetaling over nettbank så snart som mulig (utbredt i f.eks. Sverige og Nederland)

Lenke til kommentar
(jarmo Skrevet 09/03/2004 : 20:11)

 

Hva med forskuddsbetaling over nettbank ?

Vil denne bli en option også/kanskje ?

 

Forskuddsbetaling over nettbank vil ikke bli mulig, men vi håper inderlig at bankene muliggjør direktebetaling over nettbank så snart som mulig (utbredt i f.eks. Sverige og Nederland)

OK ! Direktebetaling passer meg bra...... ;)

Lenke til kommentar
(Crazysteps Skrevet 09/03/2004 : 23:19)

At jeg måtte betale ca 130kr frakt for et minnekort er ikke bare postens skyld. Forsikring er som nevnt tidligere en av grunnene:

Nei, Komplett tar ikke noe ekstra betalt for forsikring

 

En annen er jo at de absolutt ikke sender som vanlig brevpost, uansett størrelsen og vekten:

Det er helt korrekt og skyldes at brev ikke er sporbart. Dermed vil kunden ha ulempen dersom pakken forsvinner og foreløpig har vi antatt at det ikke er ønskelig. Si gjerne i fra dersom vi tar feil, så skal vi vurdere mulighetene for dette på nytt.

 

mvh

 

Komplett.no

Lenke til kommentar
(Znoken Skrevet 09/03/2004 : 23:37)

1....Hvorfor hadde varen blitt dyrere hvis frakten hadde kostet 1 krone da..??Skulle tro at varen koster det samme selv om frakten koster 1 kr eller 100 kr..

Jeg kan forsøke å forklare:

På en mobiltelefon som vi f.eks. selger for 2.000,- så tjener vi ca 200,-, tilsvarende 10%. Dette skal da dekke lønn/andre kostnader og forhåpentligvis litt fortjeneste, men det er en annen diskusjon. Frakten fakturer vi til kunden til kostpris. Dersom vi reduserer fraktprisen (altså taper penger på frakten), så må vi øke prisen på varene. Det er dessverre ikke slik at hadde vi tatt 1,- i frakt, så er regningen fra Posten til oss på samme beløp...

 

2....Hvorfor skal dere tjene på frakten når dere tjener ganske mye på varer som dere selger til oss..??

Nei, hvorfor skal vi det ? For å svare enkelt; det er derfor vi ikke tjener penger på frakten ;)

 

3....Komplett har blitt for store...

Ehh ? For store ? Vi er vel en liten mygg i forhold til virkelig stooore selskaper, men det hadde vært interessant å høre hva du mener er en passelig størrelse for oss, så skal vi forsøke å bli akkurat det :D

 

Etter vår mening er det ingen sammenheng mellom størrelse og kundeservice, det finnes store selskaper med god service akkurat som det finnes små selskaper med dårlig service og omvendt. Mener du f.eks. Toyota har dårligere service enn Mazda og at Opel gir alltid bedre service enn Audi ? Jeg tar som en selvfølge at du drikker Jolly Cola pga grunn av den gode servicen og aldri vurderer Coca-Cola. Likeså at du aldri setter din fot hos McDonalds fremfor den lokale kebab-sjappa ?

 

Diskusjonen en svært interessant og vi blir gjerne med på den, men vår holdning er altså at dersom man virkelig ønsker å yte god service, så er det mulig uansett størrelse.

 

mvh

Komplett.no

Lenke til kommentar
(Zyrex_ Skrevet 10/03/2004 : 00:14)

  Tar du kontakt på mail kan du sikkert få ingått en avtale om å forhåndsbetale og en alternativ sendingsmåte, f.eks brev. Men det er sikkert på eget ansvar da

 

Beklager, det er ikke mulig med verken forhåndsbetaling eller å sende ting som brev hos oss. Årsakene til at vi kun sender varer som registrerte pakker er beskrevet ovenfor og forhåndsbetaling er ikke mulig fordi:

 

Mulighet for at vi må holde av varer som kanskje ikke blir betalt, svindelforsøk, forsinket levering, feilbetalinger, forbrukermyndighetene anbefaler det ikke og vi oppfordrer ingen til å betale noe som helst før man er garantert levering. Altså ingenting som har noe med god kundeservice å gjøre. Derimot vil vi innføre kortbetaling i løpet av kort tid (beklager ordspillet) og direktebetaling via nettbanken så snart det er mulig.

 

mvh

Komplett.no

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...