Tabaqui Skrevet 16. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2004 (endret) *titte litt bort på alu-fronten og smile litt for seg selv* Liker den jeg. Synes kombinasjonen av blankt sort og børstet aluminium er fin. Blir spilttet opp litt mer når jeg får dvd-romen. Er da helt greit at folk ikke har lik smak. Ellers hadde dette vært kjipt. Når det gjelder extreme dremelskills tror jeg du har kommet feil.. Slett ikke fornøyd med dem. Bruker sinnsykt med tid og masse fil for å rette opp. Alle kan få til dette her hvis de bare gidder å sette seg ned. Du blir ikke ferdig på en kveld, men det bør være overkommelig for de fleste med litt tolmodighet. Viktigste er å se for deg på forhånd hva du skal lage. Da har du noe å gå ut fra. Endret 16. mars 2004 av Tabaqui Lenke til kommentar
Tabaqui Skrevet 17. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2004 (endret) Bestemte meg for å kassere den gamle logofronten og begynne på en ny. Grunnen er at jeg som sakt ikke er helt fornøyd med "T"en. Satt og funderte litt på hvordan jeg skulle klare å skjære den ut bedre enn sist. Lett å bli opphengt i fancy verktøy og løsninger på sånne prosjekter. Løsningen var jo dritenkel. Klippet ut malen for å tegne opp på aluplaten da jeg kom på at aluen er bare 0,5mm tykk. Saks så klart! Funket ganske bra. Mye bedre en dremel i alle fall. Skal gjøre litt finpussing og lage en ny plexiplate å lime den på før jeg kommer med ny update. Endret 17. mars 2004 av Tabaqui Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 hehe.. der sier du noe.. det ER ganske ledd å henge seg opp i de litt fetere verktøyene.. Lenke til kommentar
karamba Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 Likte ikke T-en? Hmm, synes den så veldig bra ut, jeg.. Jeg synes ikke at du skal gjøre om designet så mye i fronten (det er ikke alle som synes at det må være mange knapper og brytere på frontpanelet på en pc ) Lenke til kommentar
Tabaqui Skrevet 17. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2004 Har ingen planer om å redesigne. Var bare den "T"en jeg ikke var fonøyd med. Bildene får ikke frem deltaljene helt perfekt, men synes dem ble lit firkantet et par steder. Hadde bare kommet til å irritere meg over det senere, så det var like greit å sette igang nå. Tenkt litt på det, og hvis noe mot formodning skulle gå åt skogen når jeg skal kutte ut DVDsloten etterhvert kommer jeg til å lage identisk front med den jeg har nå. Kunne kanskje vært litt mer symmetri ved Aerogaten, men synes klart det er penest med displayet sentrert. Har et par planer til med akkurat det displayet, så da blir det best i senter. btw karmba: skrev såvidt i forrige update om hvordan jeg fikk koplet sammen to vifter til å gå på en kontakt på viftestyringen. Så du lurte på det i din log Lenke til kommentar
Tabaqui Skrevet 17. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2004 Da er jeg lei sandpapir, plexi og aluminium for i kveld. Begynner å se ganske bra ut. Skal prøve å få til en update i løpet av morgendagen. Skal på jobb, så håper jeg rekker å få pusset ferdig og tatt noen bilder. Foreløpig ser det bedre en forrige forsøk. Lenke til kommentar
notarget Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 Skal prøve å få til en update i løpet av morgendagen. Can't wait Lenke til kommentar
Kasp Skrevet 17. mars 2004 Del Skrevet 17. mars 2004 et såå nice kabinett har jeg ikke sett på lenge, skulle ønske jeg også var så flink, sukk Lenke til kommentar
Tabaqui Skrevet 18. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2004 Sånn. Da har jeg fått pusset den nye logoen ganske bra til. Ikke 100% ferdig enda, men er ganske fornøyd med denne. Skal justere plasserringen i hullet litt og fikse på litt småtteri etterhvert. Sliter fremdeles litt med at reflektoren bak "striper" lyset. Får ikke plexien matt nok. Må få tak i litt grovere sandpapir tror jeg. Det groveste jeg har i huset nå er 240, og det gav ikke helt den effekten jeg håpet på. Har prøvd å pusse ned selve LEDen også uten at det hjalp veldig mye. Jeg har forresten fylt opp all plassen på hjemmeside området mitt, så når jeg skal få lagt ut flere updater etterhvert trenger jeg ny plass. Noen som har noen tips om siter som gir gratis hjemmesideområder? Have fun. M Lenke til kommentar
aeinstein Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 Utrolig nydelig! Helt sinnsikt fint! Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 (endret) lenger ned i worklogs kategorien, så er det en stengt tråd som heter usynlig cdrom elns, der inne er det link til et sted du kan laste opp bilder gratis.. men jeg synes nå at den nye t-en var kanske kantete jeg da, men jeg skal bla tilbake og sammenligne med den gamle.. *edit* ser det nå, men den gamle hadde nå bedre ende.. den runde klumpen.. Endret 18. mars 2004 av the coolkid Lenke til kommentar
Luv Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 lenger ned i worklogs kategorien, så er det en stengt tråd som heter usynlig cdrom elns, der inne er det link til et sted du kan laste opp bilder gratis.. Her. Serqevx sin. Lenke til kommentar
Tabaqui Skrevet 18. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2004 (endret) Takker. Fått fikset litt mer plass selv og, så nå skulle jeg ha en stund. Er ikke 100% fornøyd med denne logoen heller, men synes den er mye bedre enn den gamle. Ser ganske så god forskjell på nært hold. Enig i at den kanskje ble litt brå nede i buen, men fonten jeg brukte som mal er faktisk sånn den og. Tror denne får stå litt lengre enn den gamle før jeg bytter den i alle fall. Hele konstruksjonen her er egnetlig ganske enkel, så hvis jeg har lyst på et annet utseende på maskinen kan jeg bare lage en ny logo. Skal bli ganske greit å skifte ut er planen. Endret 18. mars 2004 av Tabaqui Lenke til kommentar
kverna Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 NICE!!! dette er så sinnsykt stilig! elsker fargen og den blanke finishen digge digg! Lenke til kommentar
mistabeen Skrevet 18. mars 2004 Del Skrevet 18. mars 2004 Kan du ikke prøve med finere sandpapir Tabaqui? Jeg tror om du velger grovere enn 240 vil det så og si bare bli riper... Men FET mod/kabinettlaging du har foretatt deg. Lenke til kommentar
Tabaqui Skrevet 18. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2004 Allerede prøvd med opp til 400. Ble bare blankere overflate. Virker som jeg må litt grovere. Noen som har gjort noe liknende og fått godt resultat? Teorien er jo dritenkel, men å få det optimalt i praksis var visst noe helt annet. Tips fra folk som har prøvd mottas med takk. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 har du nokk plexi, så kan du jo prøve med sanpapiret til dremelen.. kanskje det blir bedre da? Lenke til kommentar
Xell Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 vil tippe at du får bedre resultat om du fester dioden direkte på plexien. Det er kantene i reflektiren som gjør at du får mer intenst lys enkelte steder. Du kan eventuelt male reflektoren svart. Da vil det ikke reflektere lyset og skape striper, men du vil ha en skjerm slik at du ikke får lys ut andre steder enn gjennom plexien. Lenke til kommentar
Tabaqui Skrevet 19. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2004 Har vurdert å lakke reflektoren ja. Får se om ikke jeg prøver på det etterhvert. Får bare få tak i en ny dersom lyset blir for mye dimmet ned. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 19. mars 2004 Del Skrevet 19. mars 2004 eller kanskje det er formen på reflektoren.. det ser jo ut som om det er riller i den, og det beste for deg hadde vel vært en helt glatt reflektor.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå