Gå til innhold

-BMP- Black Mirror Project

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da har jeg endelig fått jobbet litt igjen og ordnet med bilder. Mye småpill på denne updaten. Tror bare jeg klinker igang med bildene og kommenterer underveis.

45l.jpg 46l.jpg

Fikk endelig 80mm viftene jeg skal bruke på fredagen. Har jobbet endel med dem. Det skal stå to i sidevinduet, en i bakveggen og en i topplaten. Alle skal trekke luft ut av kabinettet. De to 120mm viftene på radiatoren i bunn skal sørge for å trekke luft inn. Planen var å kople sammen de to i sidevinduet for å kunne kjøre dem fra samme kanal på Aerogaten. Senere skal jeg gjøre det samme med de to viftene på radiatoren. Fant ut at det enkleste var å klippe ledningene og tvinne sammen de parene jeg skulle kople sammen. Deretter tinnet jeg tvinningene for å sikre god kontakt og at de ikke glir opp. Tilslutt la jeg krympestrømpe over for å skjerme. Koplet bare sammen styrestrømmen. Turtallsledningen har jeg bare lagt til siden på den ene viften. I og med at de er like bør turtallet være det samme, og da trenger jeg ikke forvirre styringen mer enn nødvendig. Siden jeg skal feste viftene og grillene med samme type umbracoskruer som resten måtte jeg finne på noe da festehullene i viftene ikke er helt riktig dimensjon. Jeg borret dem opp og limte en liten gummibøssing i hvert hull. Dette skal fungere både som vibrasjonsdemping og festemutter. På den viften som skal sitte i toppen tar jeg ikke sjansen på at gummien holder alene, så her har jeg støpt inn en mutter på undersiden. Lite kult om den ramler ned og knekker skjermkortet eller noe annet. Jeg har også festet støvfiltere på innsiden av alle viftene.

48l.jpg

Så satte jeg igang med å lage lyset jeg skal ha bak logoen i floppybayen. Man tager en gammel lommelykt og "gutter" denne. Så var det bare å montere inn en LED istedenfor pæren. Den "stripen" med ledning og molexkontakt er min måte å ordne enkel paralellkopling på. Stripen har langsgående kopper striper med ferdige hull i. Nå er det bare å lodde på alt av belysning på dette brettet for å gi 5V. Det gjør det mye enklere når jeg skal sette opp en bryter for å kunne slukke alt lyset. Jeg kopler den bare inn i ledningen som forsyner "paralell bussen" med strøm.

49l.jpg

Her er LEDen loddet til ledning og videre over til "paralell bussen" Loddingene selvfølgelig isolert med krympestrømpe.

50l.jpg

LEDen tredd gjennom lyspære huset og limt fast i en gummi bøssing som passer perfekt innerst i reflektoren. Nå er det bare å skru sammen og teste...

51l.jpg

"T"en og plexien bak er bare grovpusset enda, så det ser ikke helt bra ut enda, men det kommer. Dessuten er planen å feste logoen med umbracoskruer når den blir ferdig. Vanntanken er også på plass og montert nå. Her har AquaComputer vært så omtenksomme å bruke standart M4 skruer til både festing og lukking av lokket, så de orginale er byttet ut med de jeg bruker ellers. Dette er også første testrun av Aerogaten, må si den funker knall og ser sinnsykt bra ut. Var litt spent på om sammenkoplingen av viftene mine ville fungere, men det funket akkurat som jeg hadde håpet på. Begge justeres like bra nå utfra en kanal som de gjorde før på hver sin. Turtalls avlesningen fungerer akkurat som før i og med at jeg ikke har gjort noe med den.

52l.jpg

Litt "Eye Candy" :)

53l.jpg

Her er resultatet av den foreløpige sleevingen av PSU. Trodde 10ft var mer enn nok, men kom bare halvveis. Får bestille mer og ta resten senere. Ser bra ut i alle fall.

54l.jpg

Her er viftegrill-rammene pusset ned og klar for montering av gitteret. Må bare få tak i det først. Ikke kommet så langt enda. Tror det blir tøft.

Det var alt i denne runden. Det begynner å ta skikkelig form nå. Synes selv det ser dritkult ut i alle fall. Nå må jeg få litt komentarer. Gode ideer er også velkomne.

Btw: Fraggletrollet, var det ca sånn du tenkte på med feste av vanntanken?

Stay tuned.

Magnus

Edit: Fikset linkene til de store bildene +et par trykkleifer

Endret av Tabaqui
Lenke til kommentar

Det her var virkelig den fineste modden jeg har sett på lenge. Driver selv med litt virksomhet på LePont-kabinettet mitt og har tenkt på endel saker m.m. Men det når nok IKKE opp til det du har prestert. Virkelig flotte smådetaljer, som feks fronten. Nydelig! Jeg likte spesielt vannreservoiren som har festet og fått et preg av sånn gammeldags dykkerutstyr :) ... Jeg har fulgt med siden du startet på prosjektet, og synes du har gjort alt ordentlig uten noen rare løsninger som ikke har blitt skikkelig. Stå på, du har virkelig noe å vise fram når du er ferdig!

Mistah

Lenke til kommentar

Helt nydelig ja! Det kan sammenliknes med Orac fordi det er så sykt pent og bra utført. Jeg leste her om dagen at modding bare var hobbyarbeid, og ikke kunst. Men når jeg ser arbeid som dette har jeg motstridende følelser. Det er kjempebra! :thumbup:

Den lykten lagde et litt "strekete" lys, men det ble pent. Personlig ville jeg heller hatt en sterk bakgrunnsbelysning, men da hadde det vel blitt lyst opp ellers også. Så det var jo en heller genial løsning. :yes:

Lenke til kommentar
:) Takker. Det meste ordener seg med god planlegging og mye tid. Gjelder å ta det med ro. Når det gjelder "lykten" lager den stripete lys fordi plexien som ligger foran ikke er pusset noe særlig. Har noen timers arbeid foran meg der tror jeg. Planen er i alle fall jevnt, gjerne litt matt lys. Endret av Tabaqui
Lenke til kommentar

Slot-in sloten kommer mellom Aerogaten og logoen. akkurat plass til drevet bak der. Regner med DVD rommen kommer på neste lønning, så den er vel på plass om en 3 ukers tid håper jeg.

Endret av Tabaqui
Lenke til kommentar

Flott dette her.

Personlig hadde jeg nok valgt å feste Aquatuben i toppen, av praktiske årsaker med tanke på påfyll også videre. Men synes du likevel fikk det til bra, og brukte noe annet en braketten som er så mye brukt. Blir bra dette!

Håper du skal få litt mer brytere eller noe på den platen, synes den liksom ser litt "tam" ut med så få ting stikkende ut gjennom. Flott med slot-in dvd brenner/spiller.

Btw, heter magnus jeg også :)

Lenke til kommentar

Vurderte en stund å ha vanntanken i toppen, men valgte fronten ene og alene fordi jeg synes det ser mye bedre ut. Får heller leve med at det er litt mer pes å fylle på eller skifte vann. Kommer noen brytere med tiden, men de blir trolig utenfor aluminiumen. Valgt å ikke ha så sinnsykt mye småstash fordi jeg er ute etter et ganske rent design.

Endret av Tabaqui
Lenke til kommentar

Åj! Dette må være det peneste hjmmelagde kabinettet jeg har sett noensinne, kanskje kjøre til over det og prøve å få alle ladninger til å være mest mulig usynlige? Altså at det blir skikkelig ryddig og sånn, det hadde blitt DØDS kult.

Jeg må bare si deg at, det der må være noe av det beste jeg har sett noen gang, jeg ville aldri greit å fått til noe slik.. er for dtålig i matte til å lage sånne onkli arbeidstegninger og slikt :blush::cry:

Lenke til kommentar

tabaqui: sikkert litt seint å si det nå, men den coolermaster aerogaten! Der kunne du kappet av delen der vifta satt før siden du ikke bruker den uansett. Er det jeg har gjort, og den funker helt fint. Tenkte bare det ville sett litt riktigere ut å få sentrert det som faktisk er synlig på den, nemlig displayet og knappene.

Men uansett utrolig bra arbeid :thumbup:

Lenke til kommentar

Takker.

Fraggle...: Var litt kjapp når jeg lagde den. Limt fast i plexien alerede, så jeg får ikke tatt kantene uten å ødelegge plexien. Lagde den av 0,5mm alu. Det var så tynt at for å kunne pusse på det måtte det limes fast i noe stivere.

Autoexec: Godt tips. Ikke tenkt på det. Skal ha det i bakhodet hvis jeg må redesigne fronten.

Lenke til kommentar
Her er LEDen loddet til ledning og videre over til "paralell bussen" Loddingene selvfølgelig isolert med krympestrømpe.

Hvor har du fått tak i den paralell bussen???? sett etter sånn lenge... Tok for lite ting når jeg gikk på elektro merker jeg.

Lenke til kommentar

Den er laget av et eksperimentkort på clas ohlson.

ekl.jpg

Ser sånn ut. Har langsgående kobber striper med ferdige hull. Bare å lodde på ledningene. Skar av tre striper til "paralellbussen". Loddet molexen med 5V og Jord på de to ytterste. Stripen i midten er bare for å lage et skille, samt å skru kortet fast i kabinettet etterhvert.

Lenke til kommentar

Veldig fint til nå, eneste jeg ikke liker helt er den svære aluminiumplata i front. Den blir sikkert bedre når den blir litt mindre "naken".

Du har ekstreme skillz med dremmelen ser jeg ;) Fikk veldig lyst til å modde mere nå, men da blir sikkert i&s toweret stygt slik som chieftecen min :/

Stå på, lykke til videre med moddinga. :dremel:

Selv skal jeg skru av pcen nå, og rydde i kablene, senke hastigheten på ett par vifter, lage litt brytere i front etc :) Ble virkelig i moddehumør av denne workloggen :woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...