Gå til innhold

-BMP- Black Mirror Project

Anbefalte innlegg

Ikkeno pes å få over heatshrink. Tar av alle kontaktene. Da går det stort sett greit. Lurte på å fjerne den kontakten for å tynne ut litt i kabelspaghettien. Det VAR for lite sleeving ja... Kom omtrent halvveis. Jeg som trodde at 10 ft skulle være mer en nok.. får bestille litt mer etterhevert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jobbet endel med å skjære til rammene til viftegrillene i kveld. Skal se om ikke jeg får pusset dem ferdig og lagt ut en liten update om noen dager. Så vidt begynnt på den lysende logoen i floppy bayen også. Litt spent på hvordan det går, men ser lovende ut så langt.

Endret av Tabaqui
Lenke til kommentar

Da var det dags for en liten update igjen. Vært ganske opptatt i helgen, men fått fikset litt i alle fall. Lånte verkstedet til fatter her om dagen og fikk drevet litt kutting av viftegrillene. Tok ganske mye tid, men tror det kan bli bra. Har fått nytt VFD display og montert det inn i kabinettet. Ikke tatt noen bilder av dette enda, så det får bli en senere update.

38l.jpg

Her har jeg tegnet opp viftegrillene på alu platen klart for utskjæring. Skar først alt løs med baufil før jeg gikk løs på hver av dem.

40l.jpg

Alle grillene skåret løs. Bruker en vanlig viftegrill som mal for å borre opp hullene grillen skal festes i kabinettet og viftene med. På den lengst til høyre har jeg prøvd å skjære ut hullet med hullsag. Det var ikke noe særlig tess. Sagen fikk ikke skikkelig tak og bare sklei rundt uten å komme igjennom. Over til plan B. Skar først ut hullene i grillene med dremeldyret. Lagde så en "mal" ved å bruke hullboret i en treplate og borret opp festehull etter den vanlige viftegrillen. Så var det bare å skru fast de nye grillene i malen å gå på med fil. Ble ikke så ille egentlig.

41l.jpg

Alt skåret ut og grovfilt. T en som er der er kuttet ut i 0,5mm alu og skal brukes som logo i hullet i floppybayen.

43l.jpg

Har nå grovpusset to av grillene og limt fast T en på en plexiplate. Ganske mye pussejobb igjen enda. Logoen må fikses mye på. Spesielt plexien. Den skal mattes pent ned og festes foran en reflektor med en kraftig blå led i. Denne skal funke som powerled og stå i hullet jeg har laget i floppybayen. Mye pussing igjen på grillene også. Disse to er bare grovpusset, og jeg har ikke begynnt på de to siste enda. Den til høyre her skal brukes i topplaten og fungerer også som støtte til PSU. Alle grillene skal dekkes bakfra med finmasket stålnetting. Jeg må også lage en grill til radiatoren etterhvert. Skal lage denne på samme måte selv om den kommer i bunn av toweret og ikke blir synlig.

Begynner å se ganske bra ut synes jeg selv. Gleder meg til å komme videre på prosjektet.

So long

M

Endret av Tabaqui
Lenke til kommentar

STOPP PRESSEN!

Du trenger da for all del ikke en intern cd-rom? Jeg hadde en i akkurat når jeg installerte operativsystemet, men i etterkant har jeg hatt eksterne. Og når det nå finnes såpass pene som dette:

http://www.mpx.no/asp/info.asp?g0=215&g1=6...58&l=2&lantall=

&

http://www.mpx.no/asp/info.asp?g0=215&g1=6...74&l=2&lantall=

finnes det ingen grunn til å ikke ha den ekstern. Og tenk bare på hvor hendig det er å ha cd-brenneren oppe ved siden av musmatten?

Veldig fet modd du har gående :thumbs::green:

Lenke til kommentar

Takker for linken. Sjekket endel rundt, og til nå er det en eneste slot ladede dvd brenneren jeg har funnet. Likte ikke helt prisen men.. Vi får se. Har et par gode ideer for en Pioneer slot-in DVDrom nå. Får se litt etterhvert hva jeg ender opp med. Men ja, det blir nok en intern enehet :)

Lenke til kommentar

Slimlinen koster 183£ Det blir vel sånn ca 183x12=2200. Men det er uten toll og frakt :( Pioner driven koster ikke mer enn ca 400 sånn til sammenlikning. Nå kan riktinok ikke den skrive, men allikevel endel peng.

Lenke til kommentar

Vert litt slapp de siste dagene. Får se om ikke jeg får gjort litt i løpet av helgen. Må i alle fall få pusset ferdig grillene snar og ordnet endel på logoen. Har ordnet et "kretskort" som skal sørge for strømleveranser til alt av lys og stash som skal ha 5V. Dette gjør at jeg får koplet alt til en molex, og at det er lett å sette på en bryter for å kunne slå av og på. Prøve å få til en liten update mot slutten av helgen igjen.

Stay tuned.

M

Lenke til kommentar

Fått diverse deler fra digitalimpuls i dag. Sittet og moddet viftene endel og driver å testkjører Aerogaten nå. Funker som fjell. Også fått vanntanken og montert inn i alu-fronten. Ser sinnsykt bra ut! Skal sette meg ned å pusse litt på viftegrillene nå. Dama har stukket av med kameraet i dag, så har ikke fått tatt noen bilder underveis, men det kommer update i løpet av helgen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...