stoffix Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 kan du ikek bare bruke noem bøker eller noe i den duren i full fart? eller går ikke det? Lenke til kommentar
PioUs-JiN Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 er det meg eller har du en lilla LED i vanntanken din? det ser i allefall slik ut på det siste bildet. ellers så ser dette meget bra ut. Lenke til kommentar
alexern Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 haha, den blei så jævlig rå! den er bare party fet!! imponert! Lenke til kommentar
Tabaqui Skrevet 5. november 2004 Forfatter Del Skrevet 5. november 2004 er det meg eller har du en lilla LED i vanntanken din? det ser i allefall slik ut på det siste bildet. Kjølevæsken jeg har i vannet er rød, og dette får væsken til å gi et lett lilla skjær. Bildet ble tatt med blitz, derfor forsvinner mer eller mindre det blå lyset i tanken og du ser bare væsken. Rakk ikke styre med noen fler bilder i kveld. Får ta det når jer er tilbake igjen. Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 6. november 2004 Del Skrevet 6. november 2004 ta også bilde av den benq saken din a... så folk får se hvordan en skikkelig pj ser ut Lenke til kommentar
Tabaqui Skrevet 8. november 2004 Forfatter Del Skrevet 8. november 2004 Tilbake etter helgetu. Skal prøve å finne stativet å få lånt kameraet igjen en av dagene. Ellers ser alt ut til å funke etter planen. Maskinen stod og idlet på 25grader da jeg stod opp i morges, og da var radiatorviftene på et minimum. Mesa like! ta også bilde av den benq saken din a...så folk får se hvordan en skikkelig pj ser ut Er ikke noe kjempefan av denne måten å sammenlikene PJ på. Du vil få forskjellig resultat utifra lerret, hvor god signalkilde du har og ikke minst kamera og hvor flink du er til å ta bilder. Vil påstå det er mer villledende enn nyttig. Dessuten har jeg seff fått en PJ med feil.. Knelte ui går kveld skal på service før jeg får den igang igjen. Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 (endret) Lenge siden jeg har sagt noe her nå(trur eg). Gratulerer med fullført prosjekt! Eller er det mere du skal gjøre? Endret 8. november 2004 av BaX Lenke til kommentar
Tabaqui Skrevet 8. november 2004 Forfatter Del Skrevet 8. november 2004 Alltid mer å gjøre Har fremdeles igjen å prøve å få skjult mer av den innvendige kablingen. Må bare finne ut av hvor jeg skal gjøre av den. Sliter fremdeles litt med å få vfd displayet til å virke skikkelig. Kommer opp mye "gibberish" i tilegg til det som skal være der. Har helt fra starten av planlagt å lage egne ben til kabinettet. Det er ikke gjort enda, men jeg har heller ikke funnet helt ut av hvordan jeg vil ha dem, så de for komme etterhvert. Ellers er det vel allltids noe å flikke på. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 8. november 2004 Del Skrevet 8. november 2004 hva er det du ikke får til å vrike med VFD displayet da? (jeg regner med det virker ganske likt et LCD display.. Lenke til kommentar
Tabaqui Skrevet 8. november 2004 Forfatter Del Skrevet 8. november 2004 Kommer opp masse surr i tilegg til det jeg skal ha. Ofte innimellom andre bokstaver også. Ser bare kaos ut. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 hm.. rart.. slik har det blitt hos meg også etter at jeg skifta HK.. men har du fått ryddet i ledningene nå? Lenke til kommentar
PioUs-JiN Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 sikker på at du har alt riktig av drivere osv til displayet.. prøv å reinstalere de Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 10. november 2004 Del Skrevet 10. november 2004 vel, jeg har hatt alt rett, OG jeg har reinstallert,.. jeg orker rett og slett ikke å bry meg lenger.. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 har du fått ryddet ferdig snart, eller gidder ud bare ikke? Lenke til kommentar
PioUs-JiN Skrevet 12. november 2004 Del Skrevet 12. november 2004 (endret) hehe.... hvordan ble resultatet? fått displayet til å funke? EDIT: glemte noe Endret 13. november 2004 av PioUs-JiN Lenke til kommentar
Tabaqui Skrevet 13. november 2004 Forfatter Del Skrevet 13. november 2004 Joda går fremover. Ikke fått til displayet enda. Har ryddet litt mer i kablene, men har ikke hatt tilgang på kamera denne uken. Lover å komme med litt bilder så snart jeg får tak i det igjen. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 13. november 2004 Del Skrevet 13. november 2004 vel, hvis du noen gang får fjernet disse rare kinsesiske tegnnene eller hva de nå er, så må du fortelle meg hvordan du klarte det.. Lenke til kommentar
Tabaqui Skrevet 17. november 2004 Forfatter Del Skrevet 17. november 2004 Nå har ting godt tregt. Har hatt litt tidspress på et skoleprosjekt sånn på tampen, men fikk det unna i dag. Planen er å bruke formiddagen i morgen på å få ryddet ferdig i kabinettet og tatt noen bilder hvis jeg får tak i kameraet. Soon to be finished. Magnus Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 det er bra gleder meg til å se resultatet.. er statusen for LCD(<--VFD?) displayet det samme fortsatt? Lenke til kommentar
Tabaqui Skrevet 19. november 2004 Forfatter Del Skrevet 19. november 2004 (endret) Da var dagen for den store avsluttende updaten kommet. Er fremdeles litt småpirk igjen, men dette er hovedsaklig på sowtware nivå, så det blir ikke så mye forandring ut av det. Har fremdeles endel problmer med VFD displayet, men har ikke hatt tid til å se så mye på det i det siste. Regner med jeg får det til etterhvert. Tror igrunn jeg klinker igang med bildene: Kunne vært ryddigere, men nå er det ikke mer plass å gjemme unna kabler på, så det får bare være. Er ganske godt fornøyd. Har i alle fall fått samlet alt på samme sted. Front by night. Lyset i tanken ble litt mer lilla enn jeg hadde tenkt pga fargen på kjølevæsken. Synes resultatet ble ganske kult Kabinettet uten sidedør. Det er MYE lys inni her. Hele rommet lyste blått ute fra veien Så fort sidedøren kommer på er det ikke mye som slipper ut. Filmen er utrolig lysrestriktiv. Synes igrunn det er kult å ikke kunne se alt klart som om dagen. Nå er det mer å kunne se konturer inni der. Som å gå rundt i skogen om natten ved halvmåne(bare at her er bakgrunnslyset blått). Toppplaten. Vinduet med teksten synes bedre i virkligheten, men jeg klarer ikke få tatt noe godt bilde av den. Generelt er alle bilden tatt i mørket for mørke, men det synes best her. Sånn ser det ut i dagslys. Speileffekten ble ikke så aller værst Fronten i dagslys. CPU idler nå med radiatorviftene på laveste nivå. De andre er slått av. -Black Mirror Project- slik den står i dag. Er selv godt fornøyd med resultatet. Det er mange som skulle hatt en takk for at jeg endelig er kommet i mål og for at resultatet er blitt som det er. Nevner bare et par. Tusen takk til Skrue og karamba for mye inspirasjon og hjelp. Det hadde ikke blitt såpass bra uten dere. Ellers takk til alle som har giddet å følge workloggen gjennom hele prosjektet. Det har tatt lang tid, men uten kommentarer, oppmuntring og pushing herfra hadde det tatt mye lengre tid hvis jeg i det hele tatt hadde blitt ferdig. Dessuten er jeg sikker på at resultatet er blitt mye bedre enn hvis kun jeg selv skulle se det. Hiver på en liste over hardware i maskinen: Kabinett: modifisert Sunbeam akryl PSU: Mist 350w Vifter: 4x Titan 80mm, 3x Titan 120mm Viftestyring: Aerogate II Radiator: AC EVO 360 Pumpe: Eheim 1048 Vanntank: AC Aquatube DVDdrev: Pioneer 120s (slot-in) HK: MSI K8N Neo2 Platinum CPU: AMD 64 3800+ Ram: 1024mb Corsair TwinX 3200XL Systemdisk: WD Raptor (74gb) Lagring: 2x Maxtor MaxLine (250gb pr stk) Skjermkort: ATi Radeon 9800 Skjermer: BenQ FP937s og Iiyama E430 WLAN: MSI Tror det var det meste. Kommer nok med litt mer bilder når jeg har fått til VFDdisplayet skikkelig og muligens med noe hvis jeg får stresstestet CPU og klokket litt. Selve byggingen er herved erklert ferdig! Happy moddin' Magnus Endret 19. november 2004 av Tabaqui Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå