Orbo Skrevet 5. oktober 2004 Del Skrevet 5. oktober 2004 Endelig kom den! Utrulig bra lakk og finish på blokkene! Kan vi få ett bilde med nippels på og? Lenke til kommentar
Per_le Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 endelig en update.. venta på den lenge!!! Lenke til kommentar
alexern Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 heftig, heftig! bra jobba med alle blokkene syns jeg da! Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 ja, det synes jeg også.. likte spesssiellt godt deseignet på NB-blokka.. siden jeg har litt dårlig hukommelse, hva er det du mangler nå? vet du mangler stativ til hdd, og noe mer? Lenke til kommentar
karamba Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Flott liten kolleksjon du har laget, Tabaqui! Du nevner at litt arbeid gjenstår. Er det bla å polère sidene? Med polèrte sider tror jeg de hadde tatt seg enda bedre ut. Godt arbeid! Lenke til kommentar
Tabaqui Skrevet 6. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2004 Kan vi få ett bilde med nippels på og? Det kommer så snart de er laget. siden jeg har litt dårlig hukommelse, hva er det du mangler nå? u nevner at litt arbeid gjenstår. Er det bla å polère sidene? Sidene skal polerers. de er foreløpig bare tatt med 80 papir.. Ellers er det jo nipler, berabeiding og plansliping/polering av kopperplatene og hdd rack som er det viktigste. Skal også gjøre litt småforandringer på noe annet stash. Lenke til kommentar
Thomas J.L Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 De blokkene var det peneste jeg har sett!!! kepp up the good work Lenke til kommentar
Journeyer Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Bare en tanke når det gjaldt vindu i dvd-spilleren; hvorfor ikke bruke et transparant-ark for overhead presentasjoner? Kutt et hull i dekselet til spilleren, lim et avklippet stykke av transparanten under og vips - vindu. Ellers...strålende arbeid Lenke til kommentar
Tabaqui Skrevet 7. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2004 Bare en tanke når det gjaldt vindu i dvd-spilleren; hvorfor ikke bruke et transparant-ark for overhead presentasjoner? Kutt et hull i dekselet til spilleren, lim et avklippet stykke av transparanten under og vips - vindu. Kunne nok funket, men redd det hadde blitt litt tynt og usolid. Så lenge man er forsiktig og får strammet det skikkelig opp vil det nok kunne gå bra. Kommer ikke til og gjøre det her thoug. Er ikke så mye spennede å se på inni DVDromen, og ble i grunn ganske fornøyd men utseende på den slik det er. Synd den ikke synes bedre egentlig. Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 har du kommet noe lengre? Lenke til kommentar
Tabaqui Skrevet 9. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2004 Vært mye jobb og annet stash de siste dagene, også i helgen, men det går sakte fremover. Holder på med niplene. Kommer litt bilder etterhvert Lenke til kommentar
Teek Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Fy F**n du er en konge over casemodere, dette har du dreis på! Lykke til videre. Jeg ser fram til sluttresultatet! Lenke til kommentar
LeGranDuc Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Utrolig finish du har fått på både vannblokkene og kassen. Jeg er også fan av børstet aluminium. Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Vært mye jobb og annet stash de siste dagene, også i helgen, men det går sakte fremover. Holder på med niplene. Kommer litt bilder etterhvert Er etterhvert nå? Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 hehe.. ja, det burde da være nå snart eller noe deromkring da.. Lenke til kommentar
Tabaqui Skrevet 10. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2004 Er etterhvert nå? Hehe. Er nok ikke helt enda. Jobbet i hele går, hele dag og hele morgen, men skal prøve å få tatt en liten økt i kjelleren i kveld. Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 Hei Magnus! Kom til å tenkte på cd-rommen. Nå vet ikke jeg helt hvordan du har satt det opp, og orker ikke sjekke Men jeg moddet iallefall min cd-rom en gang i tiden. Jeg tok bort den "platen" helt ytterst på cd-skuffen, og skiftet den ut med en bit fra et cd-cover, den blanke siden. Brukte sandpapir på den ene siden, slik at den blanke så utover, og man ikke kunne se ordentlig inn i cd-rommen, men bare konturene. Så monterte jeg 2 stk kraftige røde leds på hver sin side inni cd-rommen. Så veldig tøft ut! Lenke til kommentar
Tabaqui Skrevet 10. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2004 Hei Magnus! Kom til å tenkte på cd-rommen. Nå vet ikke jeg helt hvordan du har satt det opp, og orker ikke sjekke Men jeg moddet iallefall min cd-rom en gang i tiden. Jeg tok bort den "platen" helt ytterst på cd-skuffen, og skiftet den ut med en bit fra et cd-cover, den blanke siden. Brukte sandpapir på den ene siden, slik at den blanke så utover, og man ikke kunne se ordentlig inn i cd-rommen, men bare konturene. Så monterte jeg 2 stk kraftige røde leds på hver sin side inni cd-rommen. Så veldig tøft ut! Hørtes kult ut. Litt vanskelig å gjennomføre her da jeg bruker en DVDrom med Slot-in mating Lenke til kommentar
Tabaqui Skrevet 31. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2004 (endret) Long time no see. Har hatt en liten pause i arbeidet nå. Gikk faktisk litt lei en liten stund, og trengte å gjøre litt annet. Nå er imidlertid resten av HW i hus, så det er på tide å gjøre seg ferdig. Har ikke hatt kamera hele tiden, så det er dårlig med bilder fra selve arbeidet. CPUblokken er nå ferdig, og står her testmontert på HK. Dette er undersiden til GPUblokken, men finishen er omtrent den samme på alle tre blokkene. Er ikke det aller blankeste jeg har sett, men flaten er gjevn og fin. CPU og NB blokk plassert på HK Har også laget et oppheng til de tre harddrivene jeg skal ha i maskinen. Må få tak i et par tommelskruer til her gitt. Alle skruehullene er foret med gummibøssinger for at hverken skruene eller selve disken skal ha direkte kontakt med annet metall. Hele stasen skal henges opp i kraftige strikker for å dempe maksimalt av vibrasjoner. Jeg hadde planer om å få montert opp alt i kveld så jeg kunne tilpasse slangelengder og starte testingen av kjølesystemet. Fant imidlertid ut at hullene til å feste blokkene på NB og GPU var mindre enn jeg trodde. Hadde ikke såpass små og lange skruer liggende, så jeg må en tur på clas til tirsdagen. For å feste CPUblokken har jeg borret opp hullene i festebraketten til HK og gjenget opp den til M4. Hvorfor? Umbracoskruer selvfølgelig Var en stund skeptisk til om jeg klarte å få blokkene tette. De lekket i alle retninger når jeg blåste inn i dem. Redningen ble StormSure. Dette er et lim som brukes til å lappe våtdrakter, vadebukser o.l. Konsistensen på dette er litt tyktflytende, men når det tørker blir det som gummi. Resultatet blir som en coustom laget gummipakning. Nå greier jeg i alle fall ikke blåse luft ut på andre steder enn der det skal, så jeg regner med de er vanntette også. Nå gjenstår bare å få tak i festeskruer til NB og GPU samt batterivann og frostvæske. Regner med å starte testingen på tirsdag eller onsdag. Stay Tuned.. Magnus Endret 2. november 2004 av Tabaqui Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå