Gå til innhold

-BMP- Black Mirror Project

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
år jeg tørre å spørre om hva slags m3 skruer du bruker til raddisen? Trenger noen slike skruer selv, men til noen 35 mm vifter(høyde) istedenfor de vanlige 25mm. Hva slags bredde på skruene, og hvor lange?

Bruker faktisk ikke M3. Fant ikke noen skruer som passet inn med resten av designet. Resultatet ble at jeg borret opp og gjenget opp på nytt til M4. En enkel og grei affere hvis du sliter med å finne noe som passer.

Lenke til kommentar

Da var faktisk kabinettet mer eller mindre ferdig i første runde. Nå mangler bare vannblokkene og HW. Jobber med blokkene nå om dagen. Venter pakke fra Komplett med noe hw en av de nærmeste dagene. Har ikke noe kamera akkurat nå, men skal prøve å få lånt et i kveld for en skikkelig update.

Samme sted, senere..

Magnus

Lenke til kommentar

Nå har jeg lovet gull og grønne skoger lenge.. På tide å holde noe av det. Her kommer en UPDATE.

Kabinettet er nå så godt som ferdig i første runde. Er selv godt fornøyd med resultatet. Ser bedre ut i virkligheten enn på bilder, selv om det er et par små flaws. Er tross alt første gangen jeg gjør det aller meste av dette. Nå over til bilder.

143l.jpg

Klarer ikke dette å kjøle ned er det lite som klarer det... Har koplet inn bryter så jeg kan slå viftene av og på etter behov. Turtallet styres via Aerogaten. Har et lite håp om at radiatoren er kraftig nok til å klare å kjøle systemet passivt. I så fall vil den eneste viften i maskinen som går til enhver tid være viften i PSU. Denne er imidlertid så stille at den ikke høres. Dersom alle viftene går på maks er det like før kabinettet tar av. Titan er nok ikke de mest stillegående selv om de er de klart peneste. Kan vel ikke få både pose og smekk.

144l.jpg

Sånn ser kabinettet ut innvendig før noe av hw er montert. Alle ledningene ligger så langt ut i kanten at de ikke er synlige når dørene er på.

Over til litt EyeCandy og dark-shots. Synes lyset ble for dårlig med bare to katoder. Filmen jeg bruker er nok litt mer lysrestriktiv en strengt tatt nødvendig. Etter å ha satt inn en 30cm katode på høykant og en 10cm til å lyse opp "etchen" i toppen ser det sånn ut:

145l.jpg

Slangen på skrå til høyre er vannslangen fra pumpen til radiator tredd inn med samme sleeving som på PSU.

146l.jpg

Med viftene i sidedøren gående

147l.jpg

Ikke helt skarpe kanter, men dette er zoomet endel inn, så i virkeligheten er alt mindre, og da synes det heller ikke så godt. Kan ikke få til alt heller :)

148l.jpg

Kabinettet sånn det står nå Kult eller hur?

Nå er det vannblokkene som mangler før hw kan monteres. De må jo selvfølgelig matche resten av kabinettet. Har såvidt begynt på CPUblokken. Den lages etter SkrueCoustom TDX metoden.

149l.jpg

Så langt er jeg kommet på blokken. Skal bruke en Revoltec ramsink som ribbe i blokken

Nå er det bare å vente på pakken fra Komplett med HK, Ram og CPU. Den ligger i postsystemet allerede. Håper å kunne hente den på lørdag.

Satser på at det ikke er fullt så lenge til neste update, men jeg har ikke noe kamera om dagen så jeg må ut å fange et for hver gang.

Stay Tuned

Magnus

Lenke til kommentar
ei!

Har fulgt med på worklog en stund, Glimrende prosjekt du har gående her!

Får ikke vist bilder fra siste post.. Kan du sjekke opp det?

-Trond

Takker. Sjekket, men kan ikke finne noe feil. Updaten skulle egentlig vært lagt ut i går kveld/natt, men ok.no serveren funka ikke. Kan hende det er det som gjorde det. Ser ut som det funker nå i alle fall. Si fra hvis du fortsatt har problemer med å se bildene.

Magnus

Lenke til kommentar
ei!

Har fulgt med på worklog en stund, Glimrende prosjekt du har gående her!

Får ikke vist bilder fra siste post.. Kan du sjekke opp det?

-Trond

Takker. Sjekket, men kan ikke finne noe feil. Updaten skulle egentlig vært lagt ut i går kveld/natt, men ok.no serveren funka ikke. Kan hende det er det som gjorde det. Ser ut som det funker nå i alle fall. Si fra hvis du fortsatt har problemer med å se bildene.

Magnus

Bildene er nok i orden de.

Er vel heller proxy serveren på jobben som sliter for tia.

-Trond

Lenke til kommentar

Først takkk til dere som var på treffet i går og spesielt til Skrue som stilte med lokaler og verktøy. Moro å treffe folkene bak nicket også. Var en tur på posten og hentet pakken fra komplett i dag. Nå ligger flunkende nytt hovedkort, CPU og RAM ved siden av meg her. Klør i fingrene etter å få kommet i gang med det. MSI hadde til og med bundlet et 54Mbs trådløst pci wlankort med hovedkortetet. Stod sikkert noe om det et eller annet sted, men det hadde ikke jeg fått med meg. Godt jeg ikke hadde bestillt wlankort i første bestillingen. Alltid moro med positive overraskelser. Får se om jeg får jobbet litt mer med CPU blokken i helgen. Kommet litt videre og fått masse tips og hjelp av Skrue.

'till next time, tataa

Magnus

PS: Dersom noen har et tips om hvor på en AMD64 CPU jeg kan festen en extern temp sensor er jeg lutter øre. Helst forslag fra noen som har gjort det selv.

Endret av Tabaqui
Lenke til kommentar
Komt noe lenger på CPU blokka?

Hehe. Spørs litt på hvordan du definerer lenger... Som det kan sees på bildet ble vannkammeret mitt NM i vindskjeiv. Etter å ha saget det ut fant jeg ut at det trolig ble mer jobb av å skulle prøve å rette det opp enn å lage en ny. Drilling av pilothull med lite bor er et must når man skal borre med trebor fant jeg ut. Jobber med en ny nå, så strengt tatt er jeg vel kommet kortere. Forhåpentligvis blir denne bedre. Fikk borret opp hull til niplene i topplaten i går, så det går da fremover.

Magnus

Lenke til kommentar
Komt noe lenger på CPU blokka?

Hehe. Spørs litt på hvordan du definerer lenger... Som det kan sees på bildet ble vannkammeret mitt NM i vindskjeiv. Etter å ha saget det ut fant jeg ut at det trolig ble mer jobb av å skulle prøve å rette det opp enn å lage en ny. Drilling av pilothull med lite bor er et must når man skal borre med trebor fant jeg ut. Jobber med en ny nå, så strengt tatt er jeg vel kommet kortere. Forhåpentligvis blir denne bedre. Fikk borret opp hull til niplene i topplaten i går, så det går da fremover.

Magnus

Bra å høre at det går framover iallefall :D

Stå på!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...