crusade Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 (endret) Prisen er satt ned til 420,- på VFD displayet no.. ...du må bruke programmer som LCD smartie eller LCD plugin til Girder. Du kan jo laste ned LCD smartie så ser du kordan informasjon osv. vil bli sjåandes ut. Ka tenkte du på med 'snodig politikk'.? Endret 16. mai 2004 av crusade Lenke til kommentar
Tommelom Skrevet 16. mai 2004 Del Skrevet 16. mai 2004 Ser at prisen er 420 kroner om det er det på Vendur du mener. Men dette er jo ikke det Tabaqui bruker, bare et knøtte-display med to, små linjer. Helt uaktuelt. Med snodig så mener jeg at det tar vekk det som virkelig var verdt å kjøpe og selger nå kun et eneste type display som i tillegg er så lite. Lenke til kommentar
Tabaqui Skrevet 23. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2004 Kommer mer snart! Vært bortreist i noen dager, så aktiviteten har vært litt lav. Fått igjen digitalkameraet nå, så jeg skal få lagt ut litt mer i løpet av morgendagen. Lenke til kommentar
Tabaqui Skrevet 24. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2004 (endret) Da har jeg (endelig) fått ut fingern og fått igjen digitalkameraet. Venter fremdeles på bildene jeg har til fremkalling, så bilder fra underveis kommer når jeg får dem. Her kommer litt bilder forå vise forandringer Jeg var ikke helt fornøyd med måten aerogatedisplayet stakk frem i frontplaten på. Synes det stakk seg litt for mye frem rent utseende messig. Fant ut at jeg hadde lyst til å lage en ny variant, og samtidig kanskje få frem litt mer personlig preg. Resultatet ble at jeg lagde en ny ramme til å feste utenpå displayet. Rammen er laget av 2mm alu. Ser senere at jeg kanskje kunne gått ned til 1mm, men gjort er gjort. Etter å ha kuttet ut rammen og pusset den endel tok jeg den med til en sjappe som graverer på dørskilt og liknende. Jeg fikk han til å gravere inn Black Mirror Projeckt på rammen og fylle teksten med sort farge. Hadde egentlig tenkt til å gravere selv, men etter å ha gjort noen prøvestykker gav jeg opp. Ble rett og slett ikke fornøyd med hva jeg klarte å få til. Etter å ha hentet rammen igjen var det fram med sandpapiret for å finpusse. Til slutt limte jeg det på plass på Alufronten med aralditt. Synes resultatet ble vesentlig bedre enn hva det var. Hadde desverre på litt for mye lim. Skal prøve å få fjernet noe av det. Fronten med belysningen på. Aerogaten funker enda. Nesten rart så mye mishandling den har vært utsatt for Sånn ser nå kabinettet ut pr i dag. Skal snart gå løs på bunnen for å få inn radiatoren. Må bare oppklare en liten misforståelse. Det er det "lille" VFD displayet fra Vendur jeg bruker. Mener det er 2x16 chars på det. Er ikke så voldsomt, men orket ikke styre med å bestille et større fra utlandet da prisen var såpass mye høyere. Kan jo oppgradere senere hvis jeg vil. Stay tuned. Magnus Endret 25. mai 2004 av Tabaqui Lenke til kommentar
karamba Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Det ble bra med den ramma rundt displayet! Det er vel den overflødige limen som vises rundt kanten? Jeg regner med at den skal fjernes. Slett ikke dumt å få en gravør til å fikse "navneskilt"... Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Meget pent.. hehe.. eller som et av sitatene i sitatlista mi.. *sweet* Lenke til kommentar
Tabaqui Skrevet 24. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2004 Er lim som ligger utenfor i overkant og på venstre siden. Skal prøve å få vekk mest mulig. Noen bedre forslag enn Stanleykniv og sandpapir? Lenke til kommentar
bluet Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 Du kan vel helle på litt eddik eller noe noe syre? Lenke til kommentar
Tabaqui Skrevet 24. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2004 Klarer eddik å løse opp aralditt uten å ødelegge aluminiumen? Noen som har prøvd? Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 24. mai 2004 Del Skrevet 24. mai 2004 jeg har prøvd en hel bunt med skjemikalier for å løse opp aralditt, og ingenting virker. det står jo i tillegg på pakka at det må fjernes maskinelt .. Lenke til kommentar
Tabaqui Skrevet 25. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2004 (endret) Da har det skjedd litt mer. Greit å ha noe å brekke av fra xamens lesningen med. Har skåret ut hullet til radiatoren nå. Skal en tur på Clas i morgen å få tak i en ny aluplate så jeg kan begynne på grillen. Har også laget et par andre huller til vannkjølingen for å kunne forenkle slangeleggingen. Her er bunnplaten maskert og omrisset av radiatoren tegnet opp. Klar for dremlen. Størrelsen på radiatoren i forhold til bunnplaten. Hullet ferdig skåret ut og radiatoren på plass. Disse to hullene skal etter planen gjøre det litt enklere (og penere) å føre vannslangen fra pumpen og ned til radiatoren. Blir litt knotete å demontere systemet, men håper ikke jeg trenger det så mange gangene. Driver å tenker på hvordan jeg skal ordene vifteløsningen på radiatoren. I utgangspunktet hadde jeg tenkt til å bare sette vifter på de to forreste plassene. Planen var da å lage en liten duct for å få disse to til å trekke luft gjennom hele radiatoren. Vitsen skulle liksom være å ta opp minst plass bak ved PCI sporene. Da jeg testmonterte et hk for å se om jeg fikk plass til radiatoren fant jeg imidlertid ut at denne ducten uansett vil blokkere litt for PCI sporene, så da kan jeg like gjerne sette vifter på alle plassene. Får se det litt an når jeg får montert radiatoren ferdig. Stay tuned Magnus Endret 25. mai 2004 av Tabaqui Lenke til kommentar
Bamse_ Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 NÅ begynner det å bli virkelig pent! Fortsett sånn!! Lenke til kommentar
Haukeboe Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 det kabinettet ditt blir bedre og bedre Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 helt enig der.. gleder meg til du blir ferdig.. ser ikke ut til at det er så alt fo mye igjenn heller nå.. Lenke til kommentar
Tabaqui Skrevet 25. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2004 (endret) Hehe. Begynner å nærme seg nå. Det ytre er vel stort sett ferdig, men ganske mye å fikse inni enda. Dessuten er det endel finpussing, og jeg må få laget meg noen føtter som passer. Ser det er kommet litt jojoer i noen butikker nå. Er det noen som har sett de gode gamle vanlige Coca Cola jojoene noe sted? Skulle hatt et par i det designet, men helst i gjennomsiktig plast. Har et par planer for dem hvis jeg kommer over noen. Driver å pønsker på hvordan jeg skal fikse sammenkoplingen mellom vanntanken og pumpen. Her er det trangt! Et par cm klaring, og 90 grader bend både i X og Y retning. Har en plan nå. Får se i løpet av et par dager om den virker. Forresten. Alle dere med sunbeam katoder. Hvilke ledere bruker tilkoplingen til inverteren? Bruker den bare 5V og jord, eller bruker den 12V lederen også? Endret 25. mai 2004 av Tabaqui Lenke til kommentar
Vike Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 Den inverteren jeg har bruker kun 12v. den er fra basic-kittet som microplex selger Lenke til kommentar
Tabaqui Skrevet 26. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2004 Her skjer det ting. Fått montert sammen vanntanken og pumpen nå. Var litt mer pes enn jeg hadde tenkt, men det gikk. Måtte først kappe av niplen på vanntanken endel og lime på en 90' bend (type Clas Ohlson). Etter at aralditten hadde tørket måtte jeg se hvor mye plass jeg hadde. Endte med at jeg måtte kutte av niplen på pumpen så mye jeg turte for å få det sammen. Håper det holder tett her, ellers må jeg sette på en større nippel. Sånn ble i alle fall resultatet etter å ha lagt sleeving utenpå vanslangen og montert. Var noe herk å få slangen over Clas niplen da dette er en bend laget for lodding med en ytre diameter på nippelhodet på 14mm (slangen er 3/8). Holdt enden på slangen i kokende vann i ca 30 sek, og så ble den så myk og føyelig at det gikk fint. Begge endene ble sikret med to strips. Litt spent på om den holder i pumpe enden, for det er endel press på slangen ettersom niplene ikke liner helt opp. Fått kjøpt inn aluplate til radiatorgrillen. Her er grillen tegnet opp og klar til kutting og boring. Skal se om ikke jeg får gjort det en av de nærmeste dagene. Happy moddin' Magnus Lenke til kommentar
Kauder Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 Jeg må si dette ble meget pent. Inspirasjon til noe annet enn vannkjøling faktisk! Stå på! Nydelig arbeid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå