Gå til innhold

-BMP- Black Mirror Project

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er nok av både CD-ROM og DVD-ROM i slot-in format, men ettersom Pioneer har patentet på 5.25" drev med slot-in, og de ikke lager brennere, har vi et lite problem... Nå er de derimot ganske sterke på DVD-R markedet, iallefall set-top, så det kan nok hende vi får se noe slot-in brennere derfra etterhvert.

kan nokk hende at pioneer har det på markedet nå.. men det fetteren min har tror jeg er såpass gammelt at det bare er cd rom, og ikke dvd.. men som jeg har sagt tidligere, så er jeg ikke sikker..

Lenke til kommentar

Coolkid: Egentlig lagt film på bakplaten bare for å se hvordan det ble. Kan jo være greit at den slipper gjennom litt lys også når man skal drive å knote med kabler osv bak der.

Fragletrollet: Skal ikke bruke festebraketten nei. Skal lage samme hullet øverst i alu-fronten og skru den fast der. Når det gjelder Aerogaten skal den ordnes endel. De viftegreiene til høyre skal helt vekk. Skal sitte under vanntanken, bak alu-fronten slik at det bare er hull til displayet og knappene. Vurderer å lage knappepanel til den i alu og. Får se hvordan den ser ut etterhvert. planen var egentlig bare å ha en slot-in dvdbrenner sånn at det bare var en slisse i alu-fronten til å stikke platen inn. Skal legge ut ejekt til en egen vippebryter. Tror vi tenker ganske likt :-)

Får satse på at Pioneer lager en slot- in brenner. Hvis ikke får jeg få tak i en vanlig og bare lage en skuffløsning. Ellers kommer det en liten morosak i floppy-slottene. :-) Mer om det etterhvert

M

Endret av Tabaqui
Lenke til kommentar

Yup, det er noen låseklips på sidene og over/under. Dytt dem forsiktig inn med kulepenn eller noe lignende samtidig som du drar fronten ut. Klipsene skal være lett synlige og tilgjengelige, men om fronten henger igjen - sjekk at du har løsnet alle! De har en tendens til å sette seg fast igjen mens du jobber med noen andre, og fronten vil veldig kvapsete om noen klips manger...

Lenke til kommentar

Da var neste update klar. Har lakket opp fronten, toppen og gitt kort-rammen et ekstra strøk.

16l.jpg

Her er toppen lakket med første strøk. Har lagt på sotningsfilm rett på plexien og lakker oppå. Dette er fordi jeg skal ha to "vinduer" i toppen. Det ene skal være rett over PSU og det andre rett over brønnene i front. Her har jeg også lagt inn en "Tabaqui- etch"

I viftehullet i frontpanelet skal jeg Legge en en plexiplate i samme farge som resten av kassen. Bak denne og midt i hullet skal jeg etterhvert montere inn et VFD display. Etter planen skulle dette egentlig vært et LCD display jeg hadde liggende, men dettte presterte jeg å kortslutte for en ukes tid siden, så det ser ut som jeg må få tak i noe nytt. Blir penere med et VFD display i alle tilfelle. Her ser dere litt av finishen på displaydekselet.

17l.jpg

Bordet og stolen dere ser står i andre enden av rommet :-) Ganske blankt ja.

Her har alle delene som skal lakkes i første runde fått seg et strøk.

19l.jpg

Til slutt et par bilder av første testassembly av fronten. Ble ganske så kult spør du meg. Alu-fronten skal selvfølgelig pusses bedre etterhvert, og plexifronten skal vaskes og poleres skikkelig til slutt.

20l.jpg 22l.jpg

Det var det for denne gang. Hvordan tar det seg ut så langt?

Grip øksa og sett i gang og modd.

M

Edit: Trykkleifer

Endret av Tabaqui
Lenke til kommentar

Meget bra!! Men for å si det så anbefaler jeg at du vasker eller noe før dama de kommer hjem. Når du ikke har laget et "lakketelt" så kommer det lakkstøv og annet skit fra lakkinga å legger seg i rommet du bruker. Kanskje du har god gjennomtrekkning eller ventilering, men vær obs! Dette er erfaringer jeg har hatt med muttern å gjøre, og kan få g-a-n-s-k-e store konsekvenser.

Ellers så håper jeg at resultatet blir meget bra når du en gang blir ferdig :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...