Gå til innhold

-BMP- Black Mirror Project

Anbefalte innlegg

MS-Dos: Lage nytt PSU chassi, da skjønner jeg :) Det reservehullet jeg fikk kom heldigvis helt oppe i taket bakerst, så det kommer aldri til å synes. Liker finishen på PSU sånn den er nå, men skal aldri se bortifra at moddelysten tar over etterhvert. Har ikke førstepri akkurat nå, men skal ha det i bakhodet.

MU26599: Tar et par timer hvis du vil gjøre det skikkelig (tok meg det i alle fall). Har hatt av alle kontaktene fordi jeg synes det er mye lettere å tre på strømpen da, samt at den holder formen bedre (ekspanderer ikke så mye). Kosejobb mens du sitter og ser på TV en kveld :)

ProZak: koster endel for vanlige studenter også, men begynnte å kjøpe inn deler i januar, så blik ikke SÅ mye pr mnd. Har ikke noe enormt bråhast med å bli ferdig heller, Så jeg tar det litt som jeg får råd og tid. Er mye man egentlig kan lage selv eller gjøre generelt med et kabinett uten at det koster så mye.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sorry jeg har vært litt treg i det siste. Vært mye å gjøre på jobb og skole denne uken. Kan jo ikke bare sitte inne med det fine været i helgen heller. Driver og skal mekke littpå bryterne og justere litt på frontpanelet, så det kommer nok noe de nærmeste dagene.

Lenke til kommentar

Da kommer en liten update igjen (endelig) Akkurat nå ligger hele toweret utover i småbiter. Tenkte jeg skulle begynne med jobben å bytte ut alle orginalskruene som holder toweret sammen. Skal bytte dem ut med samme M4 umbracoskruene jeg har brukt på fronten og viftegrillene. Etter å ha demontert alt for å få løs de små klossene som holder toweret sammen fant jeg fram et 3,5mm borr og borret ut alle gjengene til de orginale skruene. Så fant jeg ut at jeg ikke hadde tilgang på en M4 gjengetapp allikevel :( Får ta meg en tur på clas igjen en av de nærmeste dagene å få fatt på en. Tror det blir bra.

Nå driver jeg å jobber med å justere litt på fronten. Var ikke fornøyd med buen på alu-fronten rundt powerknappen så den er tilpasset bedre.

100l.jpg 101l.jpg

Beklager billedkvaliteten her. Funket dårlig med blitz igjen. Til venstre har jeg markert opp med tusj hva som skal vekk. Til høyre er den ferdige buen.

Så var det over på power og eject knapper. Har et par ideer som jeg driver og forfølger, så det er mulikg jeg lager nye etterhvert, men ville prøve å se hvordan det ble. Jeg har brukt et 12mm pluggbor og borret ut knappene av 8mm plexi. Fronten er 8mm tykk, så her går det i flukt (meningen i alle fall). Så brukte jeg et 16mm pluggbor og latet to sirkler av 2mm plexi. Bakpå selve knappene har jeg lakt sotningfilm for å få det riktig farge. Deretter limte jeg knappene oppå de litt større sirklene. Dette for at ikke knappene skal kunne falle ut gjennom hullene i fronten.

102l.jpg

Sånn blir det seende ut da.

Videre har jeg lakt en strimmel med 0,5mm alu utenpå knappen igjen.

103l.jpg

Så var det bare å montere dette inn i fronten. Bruker de orginale power og reset micro bryterne. Har bare koplet reset knappen til eject isteden.

104l.jpg

Ble faktisk ganske bra. Takker karamba for god knappe-inspirasjon :)

Nå driver jeg å styrer med litt mer moro til fronten. Kommer vel litt mer om ikke så veldig lenge. Skal få montert sammen toweret igjen i løpet av noen dager (hvis ikke noe skjærer seg veldig).

Happy moddin'

M

Lenke til kommentar

Looking good. Og ang. fanduct på radiatoren, så tror jeg strengt tatt det ikke er like nødvendig som på BIX, siden Evoene allerede har et lite mellomrom som vil fungere som duct. Men å bygge opp viftene 1cm til er nok gevinstfult.

Skal du bare bruke 2 vifter? Personlig så kjører jeg passivt, og ligger aldri over 48 grader. Kjøler en [email protected] ghz (1.85vcore). Vil anbefale at du legger inn brytere for å kunne skru viftene helt av, for det kan vel ikke aerogaten?

Lenke til kommentar

Tenkte å sette på to vifter ja. Grunnen til at jeg ikke bruker tre er at den bakerste vil blokke litt for mange av PCI slottene. Planen med duct er ikke egentlig for å få viftene opp fra radiatoren, men å få dem til å trekke luft gjennom hele radiatoren, ikke bare den delen som er dekket av vifter. Den oppbygningen som er på EVOen kommer ned siden jeg monterer rad. i bunnen. Tenkte jeg skulle bruke den til å legge støvfiltere inni. Planen er å se hvor mye støy det blir av å ha viftene gående og hvor bra radiatoren kjøler. Blir det for mye bråk, og mer enn tilstrekkelig kjøling, kopler jeg inn en bryter for å kunne slå dem av. Har en ledig bryter i panelet ved aerogaten som er tenkt til formålet.

Lenke til kommentar

Da kommer det litt mere bilder. Har jobbet med å få byttet ut de orginale sammenføyningsskruene i dag. Legger ut endel bilder av prosessen med å gjenge opp for de som ikke har vært borti det før. Veldig lett egentlig.

105l.jpg

Her er utstyret. Hjørneklossene er borret opp litt for å fjerne de gamle gjengene og utvide hullet litt. Skal bruke M4 (4mm) skruer, så jeg har borret med et 3,5mm bor. Gjengetappen er her montert på et håndtak for å kunne dreie det.

106l.jpg

Så er det bare å skru tappen forsiktig ned i hullet til det butter.

107l.jpg

Voila! Alle klossene gjenget opp. Nå er det bare å tilpasse skruene.

108l.jpg

Hjørneklossene med skruer av tilpasset lengde. Tok litt tid å kutte alle med dremel, men tror det gikk raskere enn hvis jeg skulle brukt baufil.

109l.jpg 29l.jpg

Sånn ser da toppen ut med nye skruer. Til høyre er et tidlig bilde av hvordan det så ut med de orginale skruene.

110l.jpg

Sånn ble siden. Tørket litt av den for å få bort litt fingermerker og støv. Bildet er tatt uten blitz, så i virkeligheten er overflaten mye blankere. Ganske bra speileffekt eller hur?

Hadde egentlig tenkt til å begynne på radiatorgrillen også i dag, men fant ut at den metallplaten jeg hadde liggende var stål, ikke alu, så jeg må nok enda en tur på clas før jeg setter igang med den. Har ikke montert på fronten enda fordi jeg skal mekke litt mer på den først. Er ganske knotete å få koplet til alle ledningene bak der, så jeg gidder ikke sette den på enda.

Stay tuned

Magnus

Lenke til kommentar

Lurte litt på å lakke dem sorte først, men synes det er kult med metallet mot det sorte. De har allerede ganske lik fakge som alufronten. Det er syrefaste skruer, og de er litt mer blågrå i fargen enn rustfritt. De er egentlig en ganske viktig del av designet på toweret, det er snart 80 stk av dem utenpå kassa :)

Lenke til kommentar

Tatt det litt med ro i dag. Har jobbet litt med fronten og prøvd å polere vekk et par riper i plexien. Må nok få tak i litt finere sandpapir før jeg bir helt kvitt dem med autosol. Loddet litt på "paralellbussen", og tenkte jeg kunne slenge opp et par bilder av den.

111l.jpg 112l.jpg

Sånn ser den ut pr dags dato. Blir nok noen tilkoplinger til før jeg er ferdig., Fungerer utrolig bra, og minimerer antallet molexer jeg trenger.

Lenke til kommentar
Fungerer utrolig bra, og minimerer antallet molexer jeg trenger.

Fock.

Akkurat det jeg skulle anbefale deg! :p

Ser bra ut. Har du kjøpt vanntank enda? Ellers kunne det kanskje være en idè å bare lage en "ut av kabinettet", altså å feste plater inne i kabinettet ( i plexi) slik at to av sidene av tankene er kabinettet? Hadde jo sett fett ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...