Gå til innhold

-BMP- Black Mirror Project


Anbefalte innlegg

Hvis du ser på side 13 er det sånn det ser ut forfra fremdeles. Har bare jobbet inni i det siste, så de siste bildene av yttersiden gjelder fremdeles. Skal seff legge ut nye så snart det skjer noe mer. Skal jobbe i helgen, så har ikke så mye tid, men skal se om ikke jeg får gjort litt mer med PSU i alle fall.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

dette er et prosjekt jeg hører og ser mye om.. Hehe.. karen går jo i klassen så..

 

very nais working magnus.. hehe..

Du husker hva jeg lurte på når jeg så bildene..

 

Om hvordan det går med kabler og lignende som skal sitte på hovedkortet.. og også om hovedkortet får plass bak der..

Lenke til kommentar

Ganske spent på den delen jeg også. Tror det skal være plass til hk bak der, men venter med å kutte hull i bunnplaten til jeg har funnet et hk og teste med. Når jeg skal kjøpe inn hk tilslutt blir jeg nødt til å se endel på kortdesignen. Prøve å finne et kort med minst mulig tilkoplinger i bunnen. Regner med at det skal gåp greit. Worst case må jeg flytte radiatoren lengre ut fra hk platen og ut av senter i bunnplaten.

Lenke til kommentar

Sitter på jobb nå og legger sleeving på PSU. Skal prøve å få lakt inn kontakt til pumpen i kveld og legge ut noen bilder hvis jeg blir ferdig.

 

Damn! Glemte at atx kontakten krever eget verktøy. Må få mekket meg et etterhvert. Noen som vet om de har sånt på ELFA forresten? Fikk sleevet ferdig de andre kablene i alle fall.

Endret av Tabaqui
Lenke til kommentar

Bitteliten mini-update. Har jobbet litt med PSU i dag. Fikk sleevet ferdig resten minus atx kontakten. Må få mekket meg en spiker ala CC eller få tak på et verktøy så jeg får den av. Jeg har også lagt til et strømuttak til pumpen. Loddet lederene rett i inntaket til den orginale strømkontakten for å slippe å trekke flere ledninger ut av kabinettet. Nå kommer pumpen til å gå 24/7 så lenge strømmen til PCen er på. Slipper i alle fall at samboere og evt andre klarer å skru av pumpen for meg.

 

Sånn ble resultatet:

86l.jpg 87l.jpg

 

To be continued..

Magnus

Lenke til kommentar

Ikke så smart som du skulle tro. Finn en STOR feil på bildet...

 

Har prestert å sette inn kontakten i den PSUveggen som ligger opp til taket i kabinettet. Sånn går det når man er ivrig og litt trøtt. Hvordan i h*** jeg ikke så det før nå skjønner jeg ikke. Jaja. er ikke verre en at jeg må flytte den. Blir et stygt hull i PSU chassiet thoug.

Lenke til kommentar
Ikke så smart som du skulle tro. Finn en STOR feil på bildet...

 

Har prestert å sette inn kontakten i den PSUveggen som ligger opp til taket i kabinettet. Sånn går det når man er ivrig og litt trøtt. Hvordan i h*** jeg ikke så det før nå skjønner jeg ikke. Jaja. er ikke verre en at jeg må flytte den. Blir et stygt hull i PSU chassiet thoug.

hehe shit happend,s.....Right var litt kjipt men ideen var ikke dum den :thumbs:

 

Btw hvor er det du fikk kabelstrømpene fra??? :love:

Lenke til kommentar

Sånn. Da var PSU set-back rettet opp. Kontakten flyttet til et mye mer parktisk sted. ;)

88l.jpg

 

Har også lekt litt med pumpen:

89l.jpg

Fra før har jeg ordnet en "Eheim mod" og limt fast impelleren med vannfast epoxy. Nå har jeg kortet ned ledningen og eliminert en leder så jeg kan bruke topols kontakt. Testet og funker som fjell. Godt fornøyd. Håper dog den blir litt stillere med vann i.

 

90l.jpg

Tok også for meg de to viftene jeg skal bruke på radiatoren. Har nå koplet dem om så de kjører fra en kontakt på Aerogaten på samme måte som jeg har gjort med 80mm viftene tidligere i loggen. Skjøtet også på ledningen litt for å få den lang nok til å legge den opp litt pent. Funket som planlagt ved test.

 

Stay tuned.

M

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...