Tabaqui Skrevet 26. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2004 Reflektor=blank trakt med lyskilde i den tynne enden. Den samler lyset i en mer rettet stråle. Alle lommelykter f.eks bruker reflektor for å samle lyset i den retningen du vil. Lenke til kommentar
ExuZ Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 hva var det du gjorde med den T-n i fronten av kabinettet? digget den effekten, det ser ut som du har brukt 24 leds på den eller noe, men jeg misstenker at det er innsiden av reflektoren, stemmer det? Lenke til kommentar
Tabaqui Skrevet 26. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2004 Hehe. Stemmer det. Er bare en 5V LED. Reflektoren er tatt fra en 10,- RIMI lykt. Den var rutemønstret inni, så opprinnelig var stripene synlige, men veldig svakt. For å prøve å bli kvitt disse begynnte jeg å pusse ned reflektoren inni. Den er bare billig plastikk med et tynt "chrome" lag utenpå, så det gikk rimlig fort, men pga strukturen i rutemønsteret fikk jeg ikke vekk stripene sånn med en gang. Tenkte bare jeg skulle testkjøre og se om det hjalp noe da jeg oppdaget at resultatet egentlig var blitt ganske kult. Av og til dukker det opp uforutsette ting heldigvis Lenke til kommentar
Sverdfisk Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 (endret) Blir bra dette. Men blir det ikke kjøligere inne i kabinettet hvis viften(e) på radiator blåser ut varm luft og de andre blåser kald inn? (kanskje den i toppen blåser ut i tilegg siden varmen stiger opp) Sånn som eg forstod det så hadde du tenkt omvendt, men da blir den luften blåst gjennom en varm radiator før den kommer inn.. Unnskyld hvis eg har lest feil eller har evig mange skriveleifer. Keep up the good work!! Endret 26. mars 2004 av Sverdfisk Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 26. mars 2004 Del Skrevet 26. mars 2004 karamba. bare si i fra så skal jeg gi han et slag i skulder. Han sieer nøyaktig et sete bort! og er enig med deg! hehe! Den er grei! Jeg tror ikke det er nødvendig (for han virker som en fornuftig mann). vel. det var en i timen i dag som virkelig hadde lyst til å endre på utseendet. pusse ned osv. Lenke til kommentar
Tabaqui Skrevet 27. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2004 Kan nå glede folket med at reflektoren blir brukt i nåværende tilstand. Har limt den fast i plexien nå (LocTite). Er bare endel småbearbeiding igjen med den nå før den er ferdig. Får se om ikke jeg får fikset det i morgen. Lenke til kommentar
Tabaqui Skrevet 28. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2004 Reflektoren er ferdig pusset nå og klar til å monteres inn i floppy-bayen. Kameraet hadde flatt batteri nå, så det kommer et par bilder senere. Lenke til kommentar
Tabaqui Skrevet 28. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2004 Ok. Da var kameraet oprativt igjen. Beklager litt dårlig bildekvaliet. Har vel sakt ddet et par ganger, men når man jobber med blanke overflater er det nesten håpløst å bruke blitz. Skal prøve å få tak i et stativ etterhvert, men er liksom mer gira på å bruke penger på selve modden. Plexien med logoen på er nå limt fast i reflektoren med LocTite og pusset til. Sånn ser det midlertidige assemblyet ut. Logoen skal festes med umbracoskruer etterhvert, men jeg vil se hvor mye plass jeg har å gå på med DVD spilleren før jeg lager festehull. Er ikke mye klaring her, så jeg vil ikke borre opp huller jeg ikke kan bruke. Får forhåpentligvis litt deler i løpet av uken. Ble bestilt på torsdag. Happy moddin' M Lenke til kommentar
Bamse_ Skrevet 28. mars 2004 Del Skrevet 28. mars 2004 Jeg har ikke helt fått med meg hva den runde greia helt øverst er jeg Lenke til kommentar
Tabaqui Skrevet 28. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2004 Vanntank (AC Aquatube). Kommer vannkjøling i her etterhvert er planen. Tenkte bare jeg skulle bli mer eller mindre ferdig utvendig før jeg gjøv løs på inventaret. Lenke til kommentar
Tabaqui Skrevet 31. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2004 Fått litt mer deler i dag DVD spilleren er en Pioneer 120s. Skal i gang med å modde denne snart. Endel å gjøre der. Ellers har jeg fått vannslangen (tygon fra netconnection) og ramkjølere til skjermkortet. Har bestillt pumpe og litt annet småstash i dag. To be continued.. Lenke til kommentar
karamba Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 Ser ikke ut til at du blir ferdig i dag heller.... Lenke til kommentar
Tabaqui Skrevet 31. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2004 Har ikke sjangs i havet, men det visste jeg egentlig for en mnd siden. Mangler stort sett alt av hw. Får hive meg på til neste år hvis muligheten byr seg. At ikke jeg blir ferdig betyr ikke at jeg ikke jobber. Har allerede tatt meg av hw moddingen. Pioneeren er guttet og fikset litt på. Har lagt ut ejekt knappen etter karamba metoden (sorry for not asking) og har lagt inn kraftig blått lys bak i spilleren. Kommer litt bilder enten sent i kveld eller i morgen. Innmaten i spilleren er for tiden pakket pent inn i bobleplast. Skal på hytta og ha vårpuss på båten i påsken, men tar med chassiet til DVD spilleren. Har ikke helt bestemt hva jeg skal gjøre med det enda, men det blir nok enten finpusset til børstet alu look eller lakket sort. Skal teste litt og se hva jeg liker best. I'll be back M Lenke til kommentar
karamba Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 ..Har lagt ut ejekt knappen etter karamba metoden (sorry for not asking) .. He-he! DET er det ikke behov for! Det er jo for å lære av andre, og vise egne løsninger man har slike forum for. Hadde man skulle takket alle inspirasjonskildene hadde det nok blitt en lang liste. (..men jeg synes det er topp å kunne være til hjelp!). Hva med å lage litt fancy vindu og en liten led-belysning inne i dvd-spilleren? Vindu og lys er jo dusinvare på pc`er, men jeg synes det er litt morsomt konsept det å lage en litt minimalistisk utside, og så gjøre en liten skjult disco-detalj på innsiden. Kanskje det kunne vært greit med sidevindu i spilleren? Du skal jo likevel ha lys der... (speilfliser? ) Lenke til kommentar
Tabaqui Skrevet 31. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2004 Har pønsket litt på å lage et vindu. Som du sier er jo belysningen på plass allerede. Problemet er at det er j**** trangt inni der, så jeg må evt legge på plexien på utsiden, og da funker det i alle fall ikke på siden. Har vurdert å ha et i toppen, men vi får se hva det blir. Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 har sitti en god halvtime og lest igjennom 12 sider,og jeg må bare si WOW! jeg er utrolig imponert,får bare lyst til å kaste meg over det chieftech kabinettet mitt med en sag og sette i gang Keep up the good work!! Lenke til kommentar
karamba Skrevet 31. mars 2004 Del Skrevet 31. mars 2004 Hva med tynn-tynn plexi? ("just a tiny little bit!") ...1,5mm med utfreste kanter "à la Xell"? Lenke til kommentar
Tabaqui Skrevet 31. mars 2004 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2004 Hmmm. Skal pønske itt på det og teste litt. Får se om jeg klarer å haie tak i noe skikkelig tynn plexi. Må få tak på ny dremel før jeg kan få gjort noe store greier etter at den gamle knelet. Lenke til kommentar
Tabaqui Skrevet 1. april 2004 Forfatter Del Skrevet 1. april 2004 (endret) Da kommer det mer bilder av gårsdagens prosjekt; Pioneer modding. Satt i 5 min etter at jeg hadde fått drevet i hus før jeg satte igang. Drevet er en Pioneer 120s DVD avspiller. Hadde først planer om å bruke en DVD brenner, men gav opp da den eneste brenneren med slot-in mating jeg kunne finne var av slim typen og svinaktig dyr. Her har jeg tatt av bunnplaten og funnet de to punktene som må kortsluttes for å spytte ut disken. Jeg Loddet på to ledninger her (oppe til venstre i bildet) for å legge ut eject funksjonen på en ekstern bryter. Jeg måtte borre hull i beskyttelses dekselet for å få ut ledningene. På Pioneer drevene fungerer chassiet også som kjøling, så det går hele veine rundt stasjonen, også under. Dette er bakveggen i drevet. Her har jeg laget to huller for å kunne legge inn to kraftige blå LEDs. Disse skal etter planen lyse opp disken når den puttes inn og tas ut. Her er resultatet. Drevet er skrudd sammen igjen og testes for første gang. Alt funker som en drøm. Eject funksjonen er også oprativ. Sånn ser drevet ut nå uten front og uten disk inni. Sånn ser det ut bak på drevet. Måtte borre hull i dekselet for å få inn LEDene. Jeg foret ut hullet med gummibøssinger før jeg puttet LEDs inn. Ledningen jeg har brukt er en bit av en USB ledning. Denne har fire ledere og er allerede ferdig sleevet. Perfekt for to 5V LEDs. Andre enden av ledningen er loddet fast i "paralellbussen" min. Nå er planen å ta med meg selve dekselet på påskeferie for å pynte litt på det. Skal enten lakkes sort eller pusses til børstet finish. Muligens også et lite vindu, men jeg tror det blir vrient. Er ingenting av plass å gå på inni der. Stay tuned. Magnus Endret 1. april 2004 av Tabaqui Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå