Sealine Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 Hei alle sammen! Jeg har lagt fra meg utallige poster her på hardware.no forumene om PC problemer, og fått mange gode svar og tips. Men jeg har fortsatt ikke kalrt og kvitte meg med porblemet, men er 100% sikker på at det er harddisken som er problemet. Jeg har en Seagate Baccacuda 80GB S-ATA, som jeg trodde i 3 uker var ødelagt. Derfor har jeg levd med en Maxtor hdd på 6GB (!!!!) og rundt 5200rpm... En venn av pappa mener nå at ikke seagate disken min er ødelagt, men at det bare var og stille inn noen greier som han har gjort. Det var slik han gjorde det: Min Datamaskin (høyreklikk) > Propeties > Advanced > Performance > Settings > Advanced > Virtual Memory > Change > så stille inn noe her... Ingen har tidligere på forumet tipset meg om dette, så lurer på om det er noen som vet hva han har gjort på pcn min? Og om det kan hjelpe? Kan noen forklare litt tydlig "hva han har gjort" ? Petter PS: han er dyktig innen data Lenke til kommentar
mariuski Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 windows kan benytte deler av harddisken som RAM. (virtuellt minne) xp klarer å finne rett størrelse selv, men man KAN oppnå litt bedre ytelse ved å endre innstillingene slik at minneområde blir større. Det er dette han har gjort iflg din forklaring! skjønner ikke at dette har noe å gjøre med at du ikke får HD'en til å virke som den skal. Derimot, hvis du tidligere hadde en maxtor 6g og har innstallert en sata på 80g så er det innstillinger i BIOS du må ta høyde for. menmen. da ordnet det seg vel.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå