Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Lurt av telenor-selger?


Anbefalte innlegg

For to uker siden fikk jeg telefon fra en adsl-selger hos telenor som fortalte at min sentral skulle oppgraderes. JIPPI tenkte jeg! ENDELIG. :)

Vi snakket litt sammen og han gav meg et ganske greit tilbud/bestilling som ville være bindene etter to uker. Jeg skulle få:

 

- Fri etablering

- 1 mnd gratis

- muligens gratis adsl-modem (dette skulle han sjekke ut for meg)

- ingen begrensning (wow! tenkte jeg. hva har skjedd med telenor? Han sa telenor skulle slutte med det... digg..)

- telenor skulle skru opp hastigheten 20-25%

 

GREIT sa jeg. Send tilbudet så skal jeg vurdere det. Glemte jo helt i farten og spørre om pris og EKSAKT hastighet. Det er nok der jeg dummet meg ut..jaja..

 

Men to uker er gått, og ingen brev i posten, så jeg ble litt skeptisk for at bestillingen nå ville være bindene. Ringte kundeservice og DER fikk jeg vite at det eneste jeg hadde bestilt var 704/128 med 1GB begrensning.

Hva??tenkte jeg...fikk heldigvis avbestilt.

 

Litt dumt selgere ikke gir hva de lover..Er jo dumt av telenor..FATTER ikke hvorfor de ikke kunne gitt meg det tilbudet?Det ender jo bare med at jeg velger en annen ISP... Er det rart kundene flykter.. .

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

telefonselger :no:

 

 

Det er vel ein grunn til at staten har begynt å rasle med sablene ang. salg over telefon.

 

Men eg synes det er på tide, for forskjellen mellom kva ansvar selgaren i butikken sitter med i forhold til kva telefonselgeren sitter med er himmel og hav i mellom.

 

Ditt eksmepel er vel ganske typisk: løgn og overdrivelse -> vanlige salgsargument.

 

mvh

JanEirik

Endret av Jankee
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
For to uker siden fikk jeg telefon fra en adsl-selger hos telenor som fortalte at min sentral skulle oppgraderes. JIPPI tenkte jeg! ENDELIG. :)

Vi snakket litt sammen og han gav meg et ganske greit tilbud/bestilling som ville være bindene etter to uker. Jeg skulle få:

 

- Fri etablering

- 1 mnd gratis

- muligens gratis adsl-modem (dette skulle han sjekke ut for meg)

- ingen begrensning (wow! tenkte jeg. hva har skjedd med telenor? Han sa telenor skulle slutte med det... digg..)

- telenor skulle skru opp hastigheten 20-25%

 

GREIT sa jeg. Send tilbudet så skal jeg vurdere det. Glemte jo helt i farten og spørre om pris og EKSAKT hastighet. Det er nok der jeg dummet meg ut..jaja..

 

Men to uker er gått, og ingen brev i posten, så jeg ble litt skeptisk for at bestillingen nå ville være bindene. Ringte kundeservice og DER fikk jeg vite at det eneste jeg hadde bestilt var 704/128 med 1GB begrensning.

Hva??tenkte jeg...fikk heldigvis avbestilt.

 

Litt dumt selgere ikke gir hva de lover..Er jo dumt av telenor..FATTER ikke hvorfor de ikke kunne gitt meg det tilbudet?Det ender jo bare med at jeg velger en annen ISP... Er det rart kundene flykter.. .

telefonselgere har en tendens til å være temmelig stor i kjeften, uansett om det er telenor eller ei. men nå er det nå en gang slik at det er telenor som er flinkest til å drite på draget.

f.eks den saken med telefonselgeren fra telenor som kommenterte at han hadde oversikten over div telefoninfo foran seg på skjermen og at personen ville spare x antall kr på å bytte til et eller annet telenor abo.

selvsagt viser det seg at det er ren løgn og at den type informasjon er sensitiv og ikke tilgjengelig. jeg er bra sikker på at dette gjaldt telenor (kan alltids hende det var en annen, men er praktisk talt skråsikker) og at telefonselgerene deres har nå fått et skriv som gir dem klarere regler for hva de kan si og hva de ikke kan si.

 

det du burde gjøre er å få kontakt med noen som sitter litt høyere enn generell kundeservice, for så å fortelle på en hyggelig måte hva du synes om å få servert ren løgn over telefon.

er ikke holdbart at man skal få servere alt man vil av løgn for å få underskriften til en kunde. greit nok at man da kan få avbestilt ettersom man bestilte på falske premisser, men det er nå uansett litt arbeid det også, unødvendig arbeid.

Lenke til kommentar

Er nok ikke uten grunn at det jobbes mot at alle telefonsalg skal tas opp slik at ting som dette kan forsvinne. :yes:

Regner med telenor selgere som andre selgere jobber med provisjonslønn, og da er det vel fort gjort å spe på litt ekstra for salgets skyld :mad:

Endret av Funkcikle
Lenke til kommentar

forbrukerrådet :grin: (neida) jeg bestillte meg Telenors linje igår men glemte jo helt og spørre om hvilken linje det var snakk om, jeg fikk akkurat samme tilbudet som du; gratis modem, 1mnd gratis, gratis etablering... håper ikke de bløffer meg også... :(

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

for de som har muligheten - www.ngt.no

de har skummelt gode priser nå, irriterer meg grønn over at det kun er telenor utstyr i sentralen slik at jeg ikke kan få skikkelig linje.

Lenke til kommentar
Men linja de tilbyr er til gjenngjeld meget god. Jeg har enda ikke opplevd at linja svikter

 

Samme her. Sitter med ADSL fra Telenor (ingen begrensning) - og de har levert varene så det holder. Linjen er dønn stabil, og har hatt nedetid kun èn gang - og det var når de gravde over Atlanterhavskabelen..........:-)

Jeg er også kjempefornøyd med kundebehandlingen og supporten deres. Svarer svært raskt.

Endret av Rayline TWB
Lenke til kommentar

Hadde en lignende erfaring med en Telenor-selger over telefon jeg også.

 

Ringte en fredag til Kundeservice og spurte hvor lenge det var igjen av bindingstiden nøytaktig. Jeg visste det var rundt en måned, men ville være helt sikker. Fikk vite det jeg trengte, men dagen etterpå, lørdag klokken 18, så ringte de fra Telenor og lurte på om jeg ville "videreføre" meg da. Dette var da Telenor nettopp hadde startet med nedlastningsgrensen. Jeg takket og bukket nei og sitter fornøyd med Firstmile nå.

 

Dette er dog nå nesten et år siden, men kom ikke som noen bombe at det forsatt skjer slikt..

Lenke til kommentar
forbrukerrådet :grin: (neida) jeg bestillte meg Telenors linje igår men glemte jo helt og spørre om hvilken linje det var snakk om, jeg fikk akkurat samme tilbudet som du; gratis modem, 1mnd gratis, gratis etablering... håper ikke de bløffer meg også... :(

Det gjore de nok, de sier hva som helst for og selge.

men hvorfor takket du ja til dette?

Det finnes mange andre og velge mellom og du har angrerett så bruk den.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
Men linja de tilbyr er til gjenngjeld meget god. Jeg har enda ikke opplevd at linja svikter

 

Samme her. Sitter med ADSL fra Telenor (ingen begrensning) - og de har levert varene så det holder. Linjen er dønn stabil, og har hatt nedetid kun èn gang - og det var når de gravde over Atlanterhavskabelen..........:-)

Jeg er også kjempefornøyd med kundebehandlingen og supporten deres. Svarer svært raskt.

er fornøyd med linja mi, er stabil og jeg har ikke opplevd problemer med nedetid.

2 ting som irriterer meg -

1 - linje"utvalget" er elendig og det virker som telenor foretrekker å melke oss for penger via "trege" linjer istedenfor å videreutvikle seg slik som div andre leverandører som kan tilby mye raskere linjer til samme pris.

 

2 - kundeservice opplegget (deler det inn i 2 deler)

- hvorfor skal det være så vanskelig å legge til en status knapp for hvert enkelt område ? hvis linja er nede og jeg ringer inn så må jeg som oftest vente 10min i telefonen før jeg får vite det jeg er ute etter, at de f.eks har problemer et eller annet sted og at de forventer at problemet er løst innen et tilfeldig klokkeslett.

for kundeservice si kundeservice - for status for ditt område, si status.

enkelt og greit.

 

- hvorfor skal det å formatere windows løse alle problemene ?

jeg har flere ganger opplevd at løsningen på linjeproblemene vil være å formatere windows. (selv om svaret egentlig er at de har problemer med en hovedsentral )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...