Gå til innhold

Nvidia drivere

Anbefalte innlegg

Jeg har et Nvidia Gforce2 MX200, som kjører på 2313 drivere i linux (alt funker helt perfekt).Prøvde å oppgradere til 2802 på lørdagen, men x starter ikke opp. Husker ikke feilmeldingen nå, og jeg sitter ikke på hjemme maskina nå...'

Noen som har et tips??

leste på install howto'en til de nye driverene, men de var lik den gamle (2313).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2002-03-18 13:18, oskar1 skrev:

Jeg har et Nvidia Gforce2 MX200, som kjører på 2313 drivere i linux (alt funker helt perfekt).Prøvde å oppgradere til 2802 på lørdagen, men x starter ikke opp. Husker ikke feilmeldingen nå, og jeg sitter ikke på hjemme maskina nå...'

Noen som har et tips??

leste på install howto'en til de nye driverene, men de var lik den gamle (2313).

Du har restartet maskinen? Hvis ikke gjør en 'rmmod NVdriver', og så en 'insmod NVdriver'. Hvis du ikke har restartet så ligger den gamle modulen lastet.

Hvis ikke det:

La du inn via rpm? Sjekk så at NVdriver er lastet: 'lsmod'. Hvis ikke det, feilsjekk, send mail til NVIDIA.

Lenke til kommentar
Gjest mafister

hmm... har kanskje løsningen.

Jeg mener å ha lest på nvidia.com om at du må uninstallere nvidia_glx før du oppdaterer driverne.

bruker du rpm så: rpm -e NVIDIA_GLX (mulig det er "-" i steden for "_"

reinstallere drivene etterpå. tror det skal funke.

Oops. så du hadde debian. Da må du vel bruke "make uninstall" Hvis du har komplimert selv da.

GNU/Linux for the masses!

Slackware - Alkohol for nerder :grin:

[ Denne Melding var redigert av: lorderror på 2002-03-20 17:19 ]

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-20 18:11, lorderror skrev:

jaja.. men uansett !VIKTIG! du må bruke samme versjon av GLX og Kernel driverne.. Hvis jeg ikke husker helt feil.

Ja, bortsett fra GLX 2313 og kernel 2314(hvis jeg husker riktig), der det var en stygg feil i kernel 2313 driveren.

Bruk de siste; 2802.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...