ATWindsor Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 Heisann, hadde lab på skolen i dag, skulle teste et program vi hadde lagd for å volt-regulere og temperaturmåle ett perltier-element, men poenget var at på elementet satt en standar ribbe, med en liten coolermaster-vifte på (liten som i kanskje samme størrelse jeg hadde på min gamle 166 mmx). Vi hadde en voltregulert strømforskyning til den, og kunen jo ikek motstå fristelsen av å skru den på max, som uheldigvs bare var 30 Volt, det gikk helt fint, men den lille vifta hvinte ganske mye. Lurte litt på om noen har prøvd å kjøre vifter på skikkelig høy volt, og hvor bra dette gikk? AtW Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 har ikkje hatt meir enn 40V på skulen, som eg har prøvd på vifter, men dei har tålt det Lenke til kommentar
Gizmokvakk Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 Tror ikke de klarer noe særlig mer enn 15v over lenger tid. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 Tror ikke de klarer noe særlig mer enn 15v over lenger tid. Eg har hatt fleire på i timesvis på 35 volt, funker enda. Har herpa med dei ganske kraftig. Har også 2 stk 230V vifter som blir brukt som ball og fudprofessor, funker som aldri før Lenke til kommentar
Olle P Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 Jag misstänker att livslängden minskar betydligt vid högre spänning. De flesta har en beräknad livslängd på ca 50000h vid märkspänning (12V). Kör man dessa på 35V kanske livslängden sjunker till 10000 eller mindre, men är fortfarande "flera timmar". /Olle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå