finurlix Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 Har 3 stk WD harddisker til maskinen min.. Det jeg lurer på om det er skadelig for harddiskene at det ligger rett ovenfor hverandre... dvs. at det er kun ca 0,5 cm avstand mellom hver av diskene. Tidligere hadde jeg to HDer rett over hverandre, men synest de ble såpass varme at jeg fant det lurest å ha litt avstand. Hvor mye varme tåler egentlig en HD? Gjør det noe om en nesten kan steke egg på dem? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 tempen skal ikke over 50 grader nei og det synes jeg selv er alt for mye. Du kan jo montere en vifte som blåser over dem Lenke til kommentar
crapgame Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 Det skulle gå greit, men det er viktig at det er godt med luft gjennomstrømning og helst et par vifter som hjelper til å kjøle dem. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 Viftekjøling er nødvendig når de står så tett. Hvis ikke så overstiger nok driftstemperaturen 55-65 °C som er max for harddiskene (i følge spesifikasjonene). Så høy temp som max-temperatur vil nok også øke faren for kræsj. Lenke til kommentar
finurlix Skrevet 18. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2004 Takk for svar. Lenke til kommentar
twhumax Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 Plasseringen av flatkablene til diskene vil også påvirke luftstrømmene betydelig, med tre disker blir det mye frem og tilbake med flatkabel. For en litt høyere pris kan det kjøpes runde kabler til diskene. Lenke til kommentar
tbend Skrevet 18. februar 2004 Del Skrevet 18. februar 2004 Plasseringen av flatkablene til diskene vil også påvirke luftstrømmene betydelig, med tre disker blir det mye frem og tilbake med flatkabel. For en litt høyere pris kan det kjøpes runde kabler til diskene. Jepp eller S-ata Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå