lperik Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 (endret) Flyttet til ny leilighet 1.2.04 og ga beskjed til NGT i starten av Januar at jeg ville overflytte internett abonementet mitt til den nye leiligheten. Dette ble gjort over skjemaet på websiden deres. Etter 2uker fikk jeg en mail der de sa de hadde bekreftet at jeg hadde sagt opp mitt abonement. Dette var jo helt galt og jeg sendte de mail øyeblikkelig og ba de fikse slik at abonementet ble overført som avtalt. I slutten av januar sjekket jeg om jeg hadde fått en installasjonsdato og den var da på 5.2.04 Samme dag som jeg sjekket dette ringte jeg NGT kundeservice og lurte på om montør hadde med seg alt utstyret han trengte iogmed jeg ikke hadde noen telefonkontakt installert i veggen. Fikk bedskjed om å kjøpe en kontakt på clas ohlson og jeg gjorde dette. Da jeg kom hjem fra butikken etter å ha kjøpt kontakten hadde jeg fått mail fra NGT. Der stod det at de hadde registrert at jeg hadde annulert overflyttningen av abonementet! Etter dette kokte det over for meg og jeg ble meget irritert og frustrert! hvordan går det ann å rote så mye med en overflyttning av et abonement! Har sendt de mail der jeg ba de forklare seg og sa også at jeg forventet å få montøren på døren som avtalt den 5.2.04 Idag er det 17.2.04 og jeg har enda ikke mottat noen mail fra de, men på min statusside står det at de har sendt modem og at forventet dato er 20.2.04 Denne har blitt forflyttet 5ganger alt og jeg tviler på at jeg vil få noe internett denne mnd.. Regningen har de klart å sende. Mine spørsmål er; Hva bør jeg gjøre! Si opp abonenemtet øyeblikkelig eller bare tvinne tommeltotter helt til de en gang bestemmer seg for å komme? Ang den regningen jeg har fått, mener det er helt galt å betale for en linje jeg ikke har! Hva skal jeg gjøre? Hilsen en rimelig frustrert NGTbruker.. Endret 17. februar 2004 av lperik Lenke til kommentar
SpirreVipp Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 Jeg hadde vel tatt kontakt med de for å høre hva det er som går galt hver gang og hva de anbefalte selv av fremgangsmåte videre. I tillegg ville jeg vel høre hva slags kompensasjon de hadde tenkt seg. Selv har jeg gjort samme jobb nå 16. februar og det gikk helt perfekt for seg. Jeg meldte inn via web-skjema, fikk en dato og alt var oppe å gikk den dagen det skulle. Lykke til videre! Lenke til kommentar
lperik Skrevet 17. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2004 Jeg hadde vel tatt kontakt med de for å høre hva det er som går galt hver gang og hva de anbefalte selv av fremgangsmåte videre. I tillegg ville jeg vel høre hva slags kompensasjon de hadde tenkt seg. Sendte en mail der jeg ba de forklare seg, men fikk som sagt ikke noe svar. Har ikke sjangs til å nå de over tlf, kommer aldri igjennom. Og iogmed jeg har kontantkort på tlf flyr kronene ut av vinduet hver gang jeg prøver! Er rimelig frustrert kan man si! Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 //litt offtopic Jeg ble fakturert 500kr for "flyttegebyr" (hadde registert feil gatenummer, men fikset det etter en uke), da ringte jeg opp og forklarte situasjonen og vi lo lkitt av det hele og jeg fikk kreditert de 500kr. Måneden etterpå fikk jeg et nytt "flyttegebyr" på nye 500kr. Ringte nok en gang og de krediterte det... Nå skal jeg overføre abbonnementet mitt fra dama og til meg (bedre rabatt), så da fikk jeg oppsigelse på dama sitt, og bekreftelse på bestilling av mitt. Det eneste er at oppsigelses datoen er 2 uker etter at installasjons datoen er... Lurer på om jeg må betale dobbelt opp for de to ukene jeg... //nesten ontopic Jeg fikk også uttsatt instalasjons datoen flere ganger, og montøren dukket opp på den adressen jeg registrerte første gangen (les over), og fikk ikke ny montør før nesten en måned senere, men fikk akkurat slik som deg regning fra den opprinnelige installasjons datoen. I mitt tillfellet ringte jeg dem og spurte hva dette skulle bety? De sender montøren til feil adresse slik at jeg ikke får nett og nå fakturerer de meg for en tjeneste jeg ikke har fått. Da sa de at dette ville bli kreditert og at jeg bare skulle ignorer den regningen jeg hadde fått. //ontopic min konklusjon er at du burde ringe dem forklare situasjonen og så ordner det seg nok! (kanskje en gang i fremtiden). - Ellers er jeg veldig fornøyd med linja! OBS, sikkert mange skrivefeil... Lenke til kommentar
SpirreVipp Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 Det kan jeg godt forstå. Jeg hadde problemer med linjen en gang der jeg bodde før og sendte da inn en mail om at de måtte ringe meg etter som jeg aldri kom igjennom på telefon. Noen timer etterpå så ringte de meg. Eneste jeg kan si er at du må vel bare prøve å få kontakt med de igjen. Jeg har brukt å ringe inn veldig tidlig til de og da er køen en god del kortere. Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 Nå tikket det inn noen svar ja... Min erfaring med så mye kontakt med deres kundeservice er at du ikke kommer noen vei med skjemaet, men hvis du ringer så har de alltid orndet opp! Via webskjemaet så klarte de og påstå at de ikke hadde noen studentabbonnement Lenke til kommentar
the_pilot Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 Her må du ta kontakt med NGT og forklare hendelsesforløpet. Vil anbefale at du gjør dette skriftlig. Rot som det du forteller om er selvsagt svært beklagelig, men skjer iblant Men altså, skriv en mail til NGT. Lenke til kommentar
lperik Skrevet 17. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2004 Prøvde å ringe de nå og da var jeg nr 21 i køen. etter 2mp3sanger på dataen var jeg forsatt nr21 og da la jeg på! Jeg får vel stå opp tidlig imorgen å prøve å kontakte de på ny. Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 (endret) Her må du ta kontakt med NGT og forklare hendelsesforløpet. Vil anbefale at du gjør dette skriftlig. Rot som det du forteller om er selvsagt svært beklagelig, men skjer iblant Men altså, skriv en mail til NGT. Hvilken mail adresse kan man kontakte NGT med for å få et svar? Jeg har ikke klart det, og føler at jeg har prøvd det meste som går ann for å ta kontakt med dem... EDIT: Det som er så utrlolig irriterende med kontakskjemaet er jo det at man IKKE kan svare på det ved å trykke på "Reply", man må sende inn på nytt... EDIT2: Håper de har laget en mailadresse som de svarer på :-) Endret 17. februar 2004 av schmelck Lenke til kommentar
lperik Skrevet 17. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2004 Her må du ta kontakt med NGT og forklare hendelsesforløpet. Vil anbefale at du gjør dette skriftlig. Rot som det du forteller om er selvsagt svært beklagelig, men skjer iblant Men altså, skriv en mail til NGT. Har skrevet en mail til de, men kan jo sende de en ny nå iogmed jeg ikke fikk noe svar på den forrige. Tror dere det kan være greit å linke til denne posten? Lenke til kommentar
diss Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 Jeg kan vel si at jeg har hatt samme problem. Jeg har flyttet abonnementet mitt 2 ganger. Det står jo på kundesidene til Ngt at flyttingen skal være iorden iløpet av 6 uker, men dette har jeg aldri opplevd. Begge gangene jeg flyttet gikk det nærmere 14 uker før alt var på plass. Men regninger for hele perioden jeg var uten internett, det fikk jeg. Jeg betalte regningene jeg fikk, og noterte ned den dagen jeg faktisk fikk tilgang til internett igjen. Jeg tok kontakt med Ngt og forklarte situasjonen, og de krediterte meg beløpet jeg hadde betalt for mye. Forsinkelser og rot var det, men det ordnet seg tilslutt.. Moralen er vel å vente og betale, Ngt ordner nok opp etter seg tilslutt, selvom det koster mye i form av tålmodighet.. Lenke til kommentar
lperik Skrevet 17. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2004 Moralen er vel å vente og betale, Ngt ordner nok opp etter seg tilslutt, selvom det koster mye i form av tålmodighet.. Er ikke helt enig der, sitte å betale på noe jeg ikke har mener jeg blir helt feil. Og jeg er student som bor for meg selv, så har ikke akkurat ubegrensede midler heller. Tålmodigheten skjenner jeg er iferd med å ta slutt, og om det går så mye som 14uker før de gjør noe har nok jeg byttet ISP for lenge siden. Skal prøve å ta en tlf til de imorgen tidlig og se hva det leder til. Lenke til kommentar
the_pilot Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 (endret) Tror dere det kan være greit å linke til denne posten? Nei, det ville jeg aboslutt ikke gjort. Rot ved flytting er et resultat av dårlig kommunikasjon mellom 2 firma, som desverre går utover kunden. I ditt tilfelle har også rot i NGTs egne system skapt problemer. Du har vært svært uheldig. Det er også viktig at du opplyser dem om feilaktig fakturering i GOD tid før forfallsdato, ellers kan det skape en hel del unødvendige problemer. Endret 17. februar 2004 av the_pilot Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 (endret) Moralen er vel å vente og betale, Ngt ordner nok opp etter seg tilslutt, selvom det koster mye i form av tålmodighet.. Er ikke helt enig der, sitte å betale på noe jeg ikke har mener jeg blir helt feil. Og jeg er student som bor for meg selv, så har ikke akkurat ubegrensede midler heller. Tålmodigheten skjenner jeg er iferd med å ta slutt, og om det går så mye som 14uker før de gjør noe har nok jeg byttet ISP for lenge siden. Skal prøve å ta en tlf til de imorgen tidlig og se hva det leder til. Jeg har bare ikke betalt de regningene jeg har fått, har som sagt bare ringt og fått dem kreditert, så var de ute av verden (unntatt flyttegebyret da, kanskje jeg får et til nå som jeg har sagt opp ... Så min moral er: ikke betal, men ring og få det kreditert. - nå har jeg gjenntatt meg selv altfor mange ganger, klarer aldri å slutte EDIT: enig med the_pilot Endret 17. februar 2004 av schmelck Lenke til kommentar
diss Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 Iperik: Jeg er prinsipiellt enig med deg, man skal ikke betale for noe man ikke får. Jeg er selv student, og jeg husker at jeg var rasende forbannet på Ngt den tiden jeg ventet, montører som aldri kom når de skulle, høye telefon regninger etter å ha sittet timer i kø for å snakke med en kundekonsulent. Det gikk så langt at jeg sendte saken til forbrukerrådet med kopi til Ngt, og da ringte daglig leder og beklaget seg, og alt ordnet seg iløpet av et par dager. Du sier du ville ha byttet Isp, det samme tenkte jeg, men jeg fant ikke noe alternativ! 2mbit ned, 0,7 opp, til kr 450,-, hvem har et alternativ til det? Jeg mener ikke at man skal finne seg i å være satt i den situasjonen du er, men.. Slik er det vel bare? Men du bør si godt ifra hva du mener Lenke til kommentar
lperik Skrevet 17. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2004 Det er også viktig at du opplyser dem om feilaktig fakturering i GOD tid før forfallsdato, ellers kan det skape en hel del unødvendige problemer. Tar det når jeg ringer de imorgen. Om det er helt umulig å ringe de sender jeg de en mail. Velger å vente med å sende mailen til etter jeg har prøvd å nå de over tlf så ikke det blir ytterligere rot om jeg får respons på både tlf og mail. Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 Ikke gi opp når du sitter i køen da, er ofte flere andre spørsmål/porblemer som dukker opp underveis... Så fatt mot, sett på en film eller noe mens du venter Lenke til kommentar
lperik Skrevet 17. februar 2004 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2004 Ikke gi opp når du sitter i køen da, er ofte flere andre spørsmål/porblemer som dukker opp underveis... Så fatt mot, sett på en film eller noe mens du venter Vel, har kun kontantkort så pengene flyr ut av vinduet! Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 17. februar 2004 Del Skrevet 17. februar 2004 Ok, det forstår jeg deg bedre! Personlig har jeg sittet på jobben eller dratt hjem til mor og ringt derifra! Hva har man mødre til ellers Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå