Gå til innhold

Hard-disk problemer

Anbefalte innlegg

Hallo.

Jeg bestillte en PC for ikke lenge siden og den var megabra. for noen få dager siden skulle jeg oppgradere OS'et mitt til win2000. Gjorde dette og installerte et par extra programmer. (adobe photoshop/nero burning room/ahead inCD) så skulle jeg reboote maskinen i w98 og det første som skjedde var at makinen hang seg når startup-programmene lastet seg. jeg trykka Ctrl+Alt+Del og etter en 10 sekunder kom boksen opp som sa "not responding" til et program. jeg avslutta det programmet og windows lastet videre som normalt. når jeg da klikka "my computer" låste maskinen seg i igjen. det samme skjedde når jeg åpna "Explorer" og når jeg skal skrive in en URL i "IE". jeg gikk inn i kontrollpanelet via startmenyen og kjørte "disc-detector" der det stod at jeg hadde 4(!!!) cd-romer. de to vanlige som jeg skal ha og 2 extra som det sto "?" bak. jeg lukke programmet og åpna "run" fra start-menyen og skrev inn C: til L: som var mine 10 partisjoner. 4 av dem funka, men de andre eksisterte ikke. jeg reboota maskinen og gikk in i BIOS setup. under listen av HD'er or CD-ROM'er stod alt slik det skulle være. (80GB HD, DVD-ROM, CD-RW, 40GB HD). jeg starta da win98 opp igjen og måtta trykke Ctrl+Alt+Del igjen for å komme videre siden maskinen hengte seg hver gang. Jeg kjørte "Sysinfo32" i "run" for å få frem system inforasjonen. der stod det:

Available space on drive C: 31055MB of 33188MB (FAT32)

Available space on drive D: 8033MB of 9991MB (FAT32)

Available space on drive E: 10048MB of 13988MB (FAT32)

Available space on drive F: 7837MB of 7985MB (FAT32)

Available space on drive G: 5842MB of 7233MB (FAT32)

Jeg sjekka innholdet i disse partisjonene og det viser seg at c: er fra den 80 GB HD'en mens de 4 andre partisjonene er ifra den 40 GB HD'en. Har da mista 5 partisjoner (47 GB) som faktisk var mine viktigste partisjoner. når jeg starter opp BIOS vises de 4 IDE'ene og under står en beskjed jeg ikke vet hva er og som jeg ikke har sett før. "Secondary IDE channel no 80 conductor cable installed". dette vises ikke i "BIOS setup" men når man starter maskina helt vanlig.

Vet du hva som feiler den kjære HD'n min og hva jeg kan gjøre for å fixe den. eller må jeg sende den til rep? *snufs*

BTW: jeg formaterte c: og kjører nå bare på w98

[ Denne Melding var redigert av: Devilizer på 2002-03-18 13:15 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...