Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Måter å sjekke når Internett/nettverk detter ned?

Anbefalte innlegg

Sitter her med Tele2 1024/256 linje og er plaget av at jeg flere ganger om dagen blir disconnected. For en som meg som sitter 24/7 på irc/MSN og laster både ned og ut via begge2, så ser dere sikkert frustrasjonen dette måtte medføre...

Det jeg lurer på er om noen der ute i dette vide forum, vet om et eller flere progreammer, som kan logge NÅR (som i tidspunkt) linjen blir disconneted.

Det er å ha en timer i mIRC er ikke akkurat veldig punktlig.. Da forskjellige servere detter ut nå og da.

Takk på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det jeg lurer på er om noen der ute i dette vide forum, vet om et eller flere progreammer, som kan logge NÅR (som i tidspunkt) linjen blir disconneted.

Du kan jo be Tele2 sette linja under overvåkning, da vil hvertfall sync-feil og andre linjeproblemer mellom modem og sentral oppdages.

Lenke til kommentar

Du kan jo be Tele2 sette linja under overvåkning, da vil hvertfall sync-feil og andre linjeproblemer mellom modem og sentral oppdages.

Som om jeg stoler på tele2 :p Iløpet av 2,5 dag har jeg falt ut ca 1000 (og det er faktisk nærmere fakta en dere tror.) ganger.

Sjekke loggen..

Hvilken logg er det du sikter til? Ircloggen? Den er jo ikke akkurat pålitelig.

Endret av Swoofah
Lenke til kommentar

Telenor har en surfelogg for sine abonnenter. Der kan man se hvor mange oppkoblinger som har forekommet pr. måned. Har man f.eks en bredbåndsruter, bør ikke tallet overstige mer enn 2 -3 i måneden, hvis man da ikke restarter modem eller ruteren selv. Det byttes IP nå og da av ISP'en og da får man en reconnect.

Lenke til kommentar

Jaok..

Litt mer hjelp, men jeg tror ikke tele2 har noe slikt. De har derimot såkalte driftsmeldinger, men de ser ut til å komme i etterkant av problemet..

Så jeg setter meg tilbake til spørrsmålet, er det noen som har et program, som overvåker nett-forbindelsen?'

- Tar forbehold over alle skrivefeil, da jeg er ganske påseila!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...