Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg skal noe kjapt sette opp et register/en database over mine CD'er (ikke musikk, men data-cd'er).

Og jeg lurer på om det er mulig å bruke et lite VB program til dette her.

 

Det må kunne:

- lete opp cd'er/programmer

- lagre nye cd'er

- redigere eksisterende cd'er

 

Noen som kan hjelpe meg med hvordan jeg kan lage dette i VB, eller har en mal som passer til dette her en plass?

 

Tusen takk for all hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal man kunne søke etter f.eks ord som brukeren skrev inn da han la til cd'en eller skal man kunne bla ned gjennom en liste? Skal det være et bestemt anntall med linjer i teksten for vær side?

1: Det går egentlig for det samme. Søking hadde selfølgelig vert fint, men er slettes ikke nødvendig.

 

2: Det som skal registreres om hver CD er:

 

Navn: - max 20 bokstaver+tall

 

Innhold: - max 100 linjer med bokstaver+tall

 

VIRUS Warning: - max 5 linjer med bokstaver+tall

Lenke til kommentar
Ok, den er greie. Tror jeg klarer dette :roll:

 

Noen spesielle ønsker om hvordan det skal se ut?

 

Edit: virus warning? noe du skal skrive inn selv eller skal programmet sjekke om det er virus? det blir liksom litt umulig for meg..

Supert! :D

 

Utseende: Eneste jeg vil ha det er at det må være oversiktelig og se litt "proft" ut.

 

Virus Warningen skal jeg skrive inn selv ja :)

Lenke til kommentar

Hmm.. Har støtet på et lite problem med som jeg ikke finner noe løsning på. Jeg må telle anntall linjer i en textboks som har begge scroolbarene! Noen som har en kode?

 

Edit: fant ut en annen måte :p

 

Edit2: beta versjon er ute :w00t: du finner den her

mangler noe på den

Endret av jonas22282460
Lenke til kommentar
På 99/100 skal det bare stå NO, mens på kanskje 1/100 står det "Evetnuelt program/enfil.exe".

Den skjønte jeg ikke helt! :blink:

 

Edit: litt mer av versjonen er ferdig. sove nå :sleep:

På 99 av 100 CD'er vil det bare stå "nei". Og på 1 av 100 stå noe mer enn bare det. Derfor trengs det ikke mye plass til det som skal skrives her :)

Lenke til kommentar

Funker ikke helt som den skal tror jeg. Det blir ikke opprettet en ny cd når jeg går på Legg til og fyller ut infoen. Det som skjer at den prøver å overskrive den "hallo" som er der fra før.

 

Er det noen mulighet for at jeg får se VB så jeg kan se hvordan det er laget. Er 99% newbie i VB. Bruker VB 6.0 hvis det har noe å si..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...