Gå til innhold

hvor lang tid tar det

Anbefalte innlegg

litt merkerlig spørsmål, men lager man trance så trengerdet ikke ta så lang tid. Mange musikkprogramer (reason o.l) har veldig mye av det du trenger ferdig,

Hva for noe? Har reason veldig mye av det en trenger ferdig? Har jeg ikke lagt merke til selv. Nå har det seg slik at jeg ikke har musikalske talenter, og jeg kan si deg er og nå at det er ytterst sjelden jeg får noe som helst som er hørbart ut av Reason. Ja det kan nok hende at Reason er hjelpsom når det kommer til Rytme (kvantisering) men altså, det er ikke noe hardt å lage en grunnrytme i Reason, selv ikke for musikk-inkompetente mennesker som meg. Uavhengig av hjelpemidler. Det er en fin Metronom (tror jeg det het) funksjon der som er greit om en prøver å programmere on-the-fly.

Hvor lang tid tar det å lage en sang? Vel, jeg har en kamerat som jeg blir fortalt har virkelig teken på dette med Trance. De som sier det er felles kamerater. Problemet er bare at jeg heller ikke har gjort noen store dypdykk i tranceverdenen, men det jeg har hørt har jeg synes at fort ble for repetivt, som om de fulgte en oppskrift (det ble nevnt senere i denne tråden). Nå kan det godt hende at jeg, i likhet med flere av de som skriver inn på denne tråden, ikke har gitt trancen god nok tid, men det har seg slik at jeg fort begynner å kjede meg av enkelte former for musikk. Bevares, det er svært mye bra elektronisk musikk der ute, utrolig mye bra, men fellestrekket for det JEG finner ut at jeg liker er at det ikke er så minimalistisk som Trance kan virke for meg (med henblikk på rytme og oppbygging). Uansett, moving on...

Jeg hører på mye forskjellig, det siste jeg har blitt hektet på er russisk folkemusikk, og det blir ikke så repetivt som trance for meg, men som du sier brukernavn, om disse som er mer inn på trance er uenig med meg så er det greit det, jeg mener, det er bare min mening, og så lenge de finner glede i den musikken så skal jeg ikke stoppe dem eller prøve å omvende dem.

Edit: mitt innlegg nr 400

Endret av Onkel Kompost
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

fikk en genial ide til en trance låt akkurat nå.. hvordan få den inn på maskina?

går noe sånt som: pip pipipip pip pipipipipipip ipipppiii pipipi pip pip pipipip (osv)

gjennomgangstema er: dunkdunkdunkdunk dunk dunkdunkdunkidunk dunkdunk.

tror dette blir gjennombruddet mitt musikalsk gitt :thumbs:

Lenke til kommentar
fikk en genial ide til en trance låt akkurat nå.. hvordan få den inn på maskina?

går noe sånt som: pip pipipip pip pipipipipipip ipipppiii pipipi pip pip pipipip (osv)

gjennomgangstema er: dunkdunkdunkdunk dunk dunkdunkdunkidunk dunkdunk.

tror dette blir gjennombruddet mitt musikalsk gitt :thumbs:

"haha" :roll:

Slikt kan man jo si om hver musikksjanger da...

Lenke til kommentar

nesten.

jeg er et stolt metallhue, og er ikke spesielt interessert i trance/techno/synth (med unntak av alt som gjøres med GAMLE midi-synths ;) ), fordi JEG føler at det er så sabla likt, ikke nødvendigvis melodisk sett, men bare på grunn av den formel-oppbygningen som har oppstått.

Dermed har jeg stor respekt for folk som driver med elektronika jazz og komponering osv. fordi det er litt autentisk, hvis dere forstår hva jeg mener.

Edit: og jeg lot meg vandre, for nå så jeg hvor langt ute i offtopicskogen jeg var

Endret av rasgar
Lenke til kommentar
fordi JEG føler at det er så sabla likt

er sånn jeg føler deg nåt jeg hører på x antall forskjellige musikk sjangre.

håper ikke du føler meg i det hele tatt, jeg ;)

Nei, jeg er selv veldig åpen for det meste av musikk, men det jeg mente var at techno/trance ikke appellerer til meg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...