nvanrekurb Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 jeg skjenner til "humanize" funksjonene i cubase, logic e.t.c et skritt nærmere, men fortsatt ikke det sammme, spectrasonics kommer med et nytt program som lar deg øke og sakke tempo på organiske looper (ikke timestreching), da begynner man å snakke om et utrykk som er organisk. Lenke til kommentar
prolixin Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 jeg skjenner til "humanize" funksjonene i cubase, logic e.t.c et skritt nærmere,men fortsatt ikke det sammme, spectrasonics kommer med et nytt program som lar deg øke og sakke tempo på organiske looper (ikke timestreching), da begynner man å snakke om et utrykk som er organisk. Granular synthese er da ikke akkurat noe nytt.. Lenke til kommentar
nvanrekurb Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 "Synge falsk ? Så vidt jeg vet finnes det tusenvis av trance sanger med mennesklige vokalister som like lett kan synge feil som alle andre. Dette var hvertfall et teit agrument. De aller fleste spiller inn vokalene i et studio og setter sammen de beste takes'ene dette er jo basic studio teknikk som gjelder alle musikk former!" det er vel få sjangere hvor antares autotune er flittigere brukt enn i trance Lenke til kommentar
nvanrekurb Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 det er ikke granular synthesis, jeg var på n.a.m.m og så demonstrasjon, låter helt naturlig og skal benytte ny teknologi, fikk ikke med meg hele innholdet ettersom det var sinnsyk pågang på standen til spectrasonics. Lenke til kommentar
prolixin Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 (endret) "Synge falsk ? Så vidt jeg vet finnes det tusenvis av trance sanger med mennesklige vokalister som like lett kan synge feil som alle andre. Dette var hvertfall et teit agrument. De aller fleste spiller inn vokalene i et studio og setter sammen de beste takes'ene dette er jo basic studio teknikk som gjelder alle musikk former!" det er vel få sjangere hvor antares autotune er flittigere brukt enn i trance Du mener den talkbox lignende effekten når man overbruker autotune, den er vel mest brukt i r'n'b og pop sanger etter det jeg har hørt og fått med meg. Men ellers så er autotune flittig brukt i mange sjangere, hvor mange sanger autotune er brukt generelt sett vil jeg ikke spekulere i. For det er vanskelig å høre, med mindre man hører vokalisten etterpå live og hører virkelig hvor surt dem synger. Men dette har da ikke noe med trance å gjøre, men hvor god vokalisten er. Endret 22. februar 2004 av prolixin Lenke til kommentar
Koffe Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 Som den hardbarka trance/house-elskeren jeg er følte jeg meg nødt til å henge meg på. jeg synes det er satt for mye folkus på at trance er laget på pc eller synth. De trenger ikke vere laget på data for å være trance, ekte instrumenter og stemmer er også til stede! Trance på 5 min?..kan gjennomføres uansett sjanger. Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 og med middelmådig låt så mener jeg 90% av trancen som lages, ikke de banebrytende tingene kraftwerk gjorde med autobahn o.s.v (som jo ikke er trance heller, men en av kildene). Da har du ikke hørt nok trance, eller henger ved cdutsalget til Statoil! Lenke til kommentar
nvanrekurb Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 (endret) fragletrollet, tro meg ...jeg har hørt mer enn nok trance Endret 22. februar 2004 av nvanrekurb Lenke til kommentar
prolixin Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 fragletrollet, tro meg ...jeg har hørt mer enn nok trance Nevn noen artister og sanger da. Og da tenker jeg ikke på Dina, Peaches, Infinity osv.. Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 Hva legger du under Trance da? Jeg vil også gjerne høre noen artister du legger under sjangeren Trance. Lenke til kommentar
nvanrekurb Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 skal vi se....sputnik, tidlig d.d.e Lenke til kommentar
nvanrekurb Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 dårlig spøk, trance jeg har hørt er nok mest mainstream som ligger på listene og ting jeg hører når jeg er ute på byen (og ikke velger utested) Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 (endret) Altså kommersj-drit. Rart du synes trance er dårlig da... haha... Du kan ikke si du har hørt nok trance hvis du nesten bare har hørt musikk som spilles på klubber og ligger på topp20 da... Du vet at Scooter ikke er "trance"? Endret 22. februar 2004 av Fragletrollet Lenke til kommentar
nvanrekurb Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 nevn noen navn da, din dokke Lenke til kommentar
prolixin Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 nevn noen navn da, din dokke Chicane - Offshore Chicane - Saltwater BT - Flaming June Hybrid - Finished Symphony Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 På god trance? Phil Green & Dave 202 Cosmicman Neo Cortex Paul Oakenfold Dave Joy Dj Spoke RMB Mauro Picotto Dj Stigma Ferry Corsten Johan Gielen Armin van Buuren Dette er bare noen. Det inkluderer også noen Hard-Trance navn. Må også nevne at dette er ikke musikken jeg hører mest på, jeg hører på hardere musikk Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 Chicane - OffshoreChicane - Saltwater Ahh... det er go`trance det! Ikke glem: Paul Oakenfold - Southern Sun Solar Stone - Seven Cities Conjure One - Center of the Sun Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 hvor mange sanger autotune er brukt generelt sett vil jeg ikke spekulere i Joda, det var interresant. Jeg tipper ca. hver eneste sang med vokal utgitt etter 1998. Lenke til kommentar
nvanrekurb Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 hvis jeg får mulighet så skal sjekke ut noen av de navna, p.s jeg har hørt endel alternativ trance i på klubber i amsterdam, fikk ikke noe særlig mer fot av det Lenke til kommentar
prolixin Skrevet 22. februar 2004 Del Skrevet 22. februar 2004 Chicane - OffshoreChicane - Saltwater Ahh... det er go`trance det! Ikke glem: Paul Oakenfold - Southern Sun Solar Stone - Seven Cities Conjure One - Center of the Sun ja, tiesto mixen av southern sun er digg! Liker ikke Seven cities så godt av en eller annen grunn. Solarcoaster er mye bedre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå